Mustang 79-80

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Carolinadog
Tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Touko 2005, 13:54
Paikkakunta: Helsinki

79 Cobra

Viesti Kirjoittaja Carolinadog »

Eli musta 79-Cobra on saanut uuden omistajan. Tähän mennessä auto on toiminut vaikka onkin melkoinen palapeli sekä sähköjen että moottorin osalta. Moneen ko.autosta jotain tietävään olen jo ottanutkin yhteyttä ja saanut paljon käytännöllistä tietoa. Saatanpa kyseisiä henkilöitä jatkossakin "häiritä" neuvojen etc. suhteen. Toiv. nyt vaan auto toimii, onhan se kuitenkin osa autoilun historiaa. Auto tulee katusäilytykseen, mikä olikin osasyynä siihen etten hakenut mitään helmeä vaan hiukan :twisted: "päähänpotkitun" näköisen yksilön.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Tervetuloa Mustangin omistajaksi ja tänne palstalle myös. Jäsenyys kerhossa lienee jo hoidettu?

Nelivalofokseja on maassamme piilossa siellä täällä mutta niitä näkee yllättävän vähän liikenteessä, liekkö maatuneet talvikäytössä Suomen teille järjettömän myrkynlaskun seurauksena. Esim. FunRunilla viime kesänä muistan käyneen yhden, kun Mustangeja yhteensä paikalla taisi olla satakunta.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Olisi hauskaa nähdä muita nelivalofoxeja, on tullut muutamia sisusta kysymyksiä mieleen jotka saattaa olla helpompi selittää kasvotusten. Varmaan nelivalofoxien kohtaloksi suomessa koitui liian pieni tekniikka eli neloskoneet ja liian vähäinen arvostus. On omassakin biilissä remppaa, kattoo talvella mistä sitä alottais. Yritetään päästä fun runiin, edustamaan harvalukuisia early-foxeja, aina on finn-jaeenkin pääsy kariutunut työn takia.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Slalomissa sunnuntaina ainakin yksi '80. Tervetuloa ihmettelemään.

Onhan noita nelareita maassa jokunen, mutta taitaa olla V8:lla kuitenkin useampi. Erittäin harva suoralla kuutosella (2-3 kpl?), joitakin V6:lla.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Taarne
Tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Marras 2005, 15:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Taarne »

Viitsisikö joku asiasta tietävä - omistaja kenties - valottaa, mitä kaikkea tässä mustassa vuoden '79 kiertopalkintocobrassa on vikana, kun se nyt taas on myynnissä Carolinadogin toimesta.


http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=475583
Hintahan on halpa, vaan mitkä mahtavat olla ylläpitokustannukset tuossa? Oikeat kilometrit?
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Taarne kirjoitti: Oikeat kilometrit?
Mun mielestä tuon ikäisessä autossa ei noilla kilometreillä ole enää mitään merkitystä. :roll:
Varsinkin kun tuo kyseinen auto on varman tiedon mukaan liikkunut lujaa aivan eri tekniikalla.

En pitäisi autoa kuitenkaan minään kiertopalkintona. :shock:
-Jukka-
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Jukka kirjoitti:
Taarne kirjoitti: Oikeat kilometrit?
Mun mielestä tuon ikäisessä autossa ei noilla kilometreillä ole enää mitään merkitystä. :roll:
Varsinkin kun tuo kyseinen auto on varman tiedon mukaan liikkunut lujaa aivan eri tekniikalla.

En pitäisi autoa kuitenkaan minään kiertopalkintona. :shock:
Onko tuossa joskus ollut 351;n?

Jos jollain kiinnostusta ja rahaa riittäisi tuohon niin kuin jukka miullekin d&t päivillä sanoi että se on hyvä aihio ja siinäkin on ollut takalasinpyyhin. Ei kait noita kasimalleja ole varmasti muita kuin miun manuaali ja tuo automaatti, suomessa.
Go tell Alice....
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Aku_81 kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Taarne kirjoitti: Oikeat kilometrit?
Mun mielestä tuon ikäisessä autossa ei noilla kilometreillä ole enää mitään merkitystä. :roll:
Varsinkin kun tuo kyseinen auto on varman tiedon mukaan liikkunut lujaa aivan eri tekniikalla.

En pitäisi autoa kuitenkaan minään kiertopalkintona. :shock:
Onko tuossa joskus ollut 351;n?

Jos jollain kiinnostusta ja rahaa riittäisi tuohon niin kuin jukka miullekin d&t päivillä sanoi että se on hyvä aihio ja siinäkin on ollut takalasinpyyhin. Ei kait noita kasimalleja ole varmasti muita kuin miun manuaali ja tuo automaatti, suomessa.
457 voisi varmaan kertoa enemmän minkälainen tekniikka tuossa autossa on joskus ollut?

Joo,eipä noita tuonikäisiä V8-Cobria Suomessa varmaan montaa ole?
-Jukka-
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Jukka kirjoitti:
Joo,eipä noita tuonikäisiä V8-Cobria Suomessa varmaan montaa ole?
Kun ei havaintoja ja tietoja ole niin nämä kaksi ja loput turbonelkkuja jotka kasitettu. Uudempia gt-mallejakaan ei oikein näy tai kuulu, joskus 90-luvun alun kasissa oli myynnissä turbopaketilla ollut 85 v6, onkohan sekään enää hengissä, jos niitä erehtyy kattelemaan niin yli kymmenkunta myynnissä ollutta autoa löytyy, muutama turbonelkku cobra ainakin, on tainnu muutama hävitä arvostuksen puutteeseen :? jos olis se rusetti keulassa niin kelpais kait paremmin :shock:
Go tell Alice....
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Aku_81 kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Joo,eipä noita tuonikäisiä V8-Cobria Suomessa varmaan montaa ole?
Kun ei havaintoja ja tietoja ole niin nämä kaksi ja loput turbonelkkuja jotka kasitettu. Uudempia gt-mallejakaan ei oikein näy tai kuulu, joskus 90-luvun alun kasissa oli myynnissä turbopaketilla ollut 85 v6, onkohan sekään enää hengissä, jos niitä erehtyy kattelemaan niin yli kymmenkunta myynnissä ollutta autoa löytyy, muutama turbonelkku cobra ainakin, on tainnu muutama hävitä arvostuksen puutteeseen :? jos olis se rusetti keulassa niin kelpais kait paremmin :shock:
Mitähän tietoa MustangGT:n salaisista arkistoista löytyy varhaisista Cobrista?
-Jukka-
Frank Bullitt
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 22:01

Viesti Kirjoittaja Frank Bullitt »

Kokkolassa on tommonen kelta-musta 2.3l turbo cobra, täysin entisöitynä nykyisen omistajan tekemä, ollut kokkolassa n. 16-17 vuotta.
Old Mustang never die, but Shelby live forever...
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Frank Bullitt kirjoitti:Kokkolassa on tommonen kelta-musta 2.3l turbo cobra, täysin entisöitynä nykyisen omistajan tekemä, ollut kokkolassa n. 16-17 vuotta.
Joka lienee esitelty veekasissa 1/2002, on sattumalta tuossa lähellä.
Go tell Alice....
Avatar
MustangGT
Mega-addikti
Viestit: 776
Liittynyt: 24 Touko 2004, 05:46
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MustangGT »

Jukka kirjoitti:
Aku_81 kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Joo,eipä noita tuonikäisiä V8-Cobria Suomessa varmaan montaa ole?
Kun ei havaintoja ja tietoja ole niin nämä kaksi ja loput turbonelkkuja jotka kasitettu. Uudempia gt-mallejakaan ei oikein näy tai kuulu, joskus 90-luvun alun kasissa oli myynnissä turbopaketilla ollut 85 v6, onkohan sekään enää hengissä, jos niitä erehtyy kattelemaan niin yli kymmenkunta myynnissä ollutta autoa löytyy, muutama turbonelkku cobra ainakin, on tainnu muutama hävitä arvostuksen puutteeseen :? jos olis se rusetti keulassa niin kelpais kait paremmin :shock:
Mitähän tietoa MustangGT:n salaisista arkistoista löytyy varhaisista Cobrista?
Löytyy arkistoitua tietoa kaikista Suomessa näkyvillä olleista mustangeista...
valokuviakin 400 eri mussesta...
Jos jostakin mussesta haluaa tarkempaa tietoa niin pistä yv tulemaan.
Teppo
Aktiivi
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '71 Mach1
'79 Cobra 5.0
Paikkakunta: Pyhtää ja Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Tässä pieni pala tuon mustan v8 suomi Cobran historiaa. Noin 1981-1984 auto oli meikäläisen isukin omistuksessa. Olisko ollu sillon toinen omistaja ja auto oli originaali kunnossa, väriä lukuunottamatta, jos nyt oikein muistan. Olisko auto ollu alunperin hopean värinen, mutta eka omistaja halus sen mustaksi ja sellaseksi se sitten oli maalattu. Tällänen muistikuva minulla on, mutta olin sillon vielä niin pieni, että voin muistaa väärinkin. Sillon harmitti enempi se, että isukki meni jä möi täysin alkuperäisen, hienon Mach 1:n pois Cobran tieltä :(

Autolla oli meiltä lähtiessä ajettu muistaakseni noin 70t mile/km? verran. Ja ainakin silloin ko. mallia oli hyvin, hyvin vaikea myydä, ja niimpa se menikin sitten vaihtoon autoliikkeen kanssa.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Teppo kirjoitti:Tässä pieni pala tuon mustan v8 suomi Cobran historiaa. Noin 1981-1984 auto oli meikäläisen isukin omistuksessa. Olisko ollu sillon toinen omistaja ja auto oli originaali kunnossa, väriä lukuunottamatta, jos nyt oikein muistan. Olisko auto ollu alunperin hopean värinen, mutta eka omistaja halus sen mustaksi ja sellaseksi se sitten oli maalattu. Tällänen muistikuva minulla on, mutta olin sillon vielä niin pieni, että voin muistaa väärinkin. Sillon harmitti enempi se, että isukki meni jä möi täysin alkuperäisen, hienon Mach 1:n pois Cobran tieltä :(

Autolla oli meiltä lähtiessä ajettu muistaakseni noin 70t mile/km? verran. Ja ainakin silloin ko. mallia oli hyvin, hyvin vaikea myydä, ja niimpa se menikin sitten vaihtoon autoliikkeen kanssa.
Auto on ollut alunperin hopean värinen.
Kuitenkin jo vuonna 1980 se on ollut myynnissä mustana.
Olisikohan tuo samainen auto ollut joskus keltainenkin kun rekisteriotteessa oli väriksi merkitty KEL?
-Jukka-
Vastaa Viestiin