
Mustang 79-80
Valvoja: Ville K
-
- Tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 11 Touko 2005, 13:54
- Paikkakunta: Helsinki
79 Cobra
Eli musta 79-Cobra on saanut uuden omistajan. Tähän mennessä auto on toiminut vaikka onkin melkoinen palapeli sekä sähköjen että moottorin osalta. Moneen ko.autosta jotain tietävään olen jo ottanutkin yhteyttä ja saanut paljon käytännöllistä tietoa. Saatanpa kyseisiä henkilöitä jatkossakin "häiritä" neuvojen etc. suhteen. Toiv. nyt vaan auto toimii, onhan se kuitenkin osa autoilun historiaa. Auto tulee katusäilytykseen, mikä olikin osasyynä siihen etten hakenut mitään helmeä vaan hiukan
"päähänpotkitun" näköisen yksilön.

Tervetuloa Mustangin omistajaksi ja tänne palstalle myös. Jäsenyys kerhossa lienee jo hoidettu?
Nelivalofokseja on maassamme piilossa siellä täällä mutta niitä näkee yllättävän vähän liikenteessä, liekkö maatuneet talvikäytössä Suomen teille järjettömän myrkynlaskun seurauksena. Esim. FunRunilla viime kesänä muistan käyneen yhden, kun Mustangeja yhteensä paikalla taisi olla satakunta.
Nelivalofokseja on maassamme piilossa siellä täällä mutta niitä näkee yllättävän vähän liikenteessä, liekkö maatuneet talvikäytössä Suomen teille järjettömän myrkynlaskun seurauksena. Esim. FunRunilla viime kesänä muistan käyneen yhden, kun Mustangeja yhteensä paikalla taisi olla satakunta.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Olisi hauskaa nähdä muita nelivalofoxeja, on tullut muutamia sisusta kysymyksiä mieleen jotka saattaa olla helpompi selittää kasvotusten. Varmaan nelivalofoxien kohtaloksi suomessa koitui liian pieni tekniikka eli neloskoneet ja liian vähäinen arvostus. On omassakin biilissä remppaa, kattoo talvella mistä sitä alottais. Yritetään päästä fun runiin, edustamaan harvalukuisia early-foxeja, aina on finn-jaeenkin pääsy kariutunut työn takia.
Viitsisikö joku asiasta tietävä - omistaja kenties - valottaa, mitä kaikkea tässä mustassa vuoden '79 kiertopalkintocobrassa on vikana, kun se nyt taas on myynnissä Carolinadogin toimesta.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=475583
Hintahan on halpa, vaan mitkä mahtavat olla ylläpitokustannukset tuossa? Oikeat kilometrit?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=475583
Hintahan on halpa, vaan mitkä mahtavat olla ylläpitokustannukset tuossa? Oikeat kilometrit?
Onko tuossa joskus ollut 351;n?Jukka kirjoitti:Mun mielestä tuon ikäisessä autossa ei noilla kilometreillä ole enää mitään merkitystä.Taarne kirjoitti: Oikeat kilometrit?![]()
Varsinkin kun tuo kyseinen auto on varman tiedon mukaan liikkunut lujaa aivan eri tekniikalla.
En pitäisi autoa kuitenkaan minään kiertopalkintona.
Jos jollain kiinnostusta ja rahaa riittäisi tuohon niin kuin jukka miullekin d&t päivillä sanoi että se on hyvä aihio ja siinäkin on ollut takalasinpyyhin. Ei kait noita kasimalleja ole varmasti muita kuin miun manuaali ja tuo automaatti, suomessa.
Go tell Alice....
457 voisi varmaan kertoa enemmän minkälainen tekniikka tuossa autossa on joskus ollut?Aku_81 kirjoitti:Onko tuossa joskus ollut 351;n?Jukka kirjoitti:Mun mielestä tuon ikäisessä autossa ei noilla kilometreillä ole enää mitään merkitystä.Taarne kirjoitti: Oikeat kilometrit?![]()
Varsinkin kun tuo kyseinen auto on varman tiedon mukaan liikkunut lujaa aivan eri tekniikalla.
En pitäisi autoa kuitenkaan minään kiertopalkintona.
Jos jollain kiinnostusta ja rahaa riittäisi tuohon niin kuin jukka miullekin d&t päivillä sanoi että se on hyvä aihio ja siinäkin on ollut takalasinpyyhin. Ei kait noita kasimalleja ole varmasti muita kuin miun manuaali ja tuo automaatti, suomessa.
Joo,eipä noita tuonikäisiä V8-Cobria Suomessa varmaan montaa ole?
-Jukka-
Kun ei havaintoja ja tietoja ole niin nämä kaksi ja loput turbonelkkuja jotka kasitettu. Uudempia gt-mallejakaan ei oikein näy tai kuulu, joskus 90-luvun alun kasissa oli myynnissä turbopaketilla ollut 85 v6, onkohan sekään enää hengissä, jos niitä erehtyy kattelemaan niin yli kymmenkunta myynnissä ollutta autoa löytyy, muutama turbonelkku cobra ainakin, on tainnu muutama hävitä arvostuksen puutteeseenJukka kirjoitti:
Joo,eipä noita tuonikäisiä V8-Cobria Suomessa varmaan montaa ole?


Go tell Alice....
Mitähän tietoa MustangGT:n salaisista arkistoista löytyy varhaisista Cobrista?Aku_81 kirjoitti:Kun ei havaintoja ja tietoja ole niin nämä kaksi ja loput turbonelkkuja jotka kasitettu. Uudempia gt-mallejakaan ei oikein näy tai kuulu, joskus 90-luvun alun kasissa oli myynnissä turbopaketilla ollut 85 v6, onkohan sekään enää hengissä, jos niitä erehtyy kattelemaan niin yli kymmenkunta myynnissä ollutta autoa löytyy, muutama turbonelkku cobra ainakin, on tainnu muutama hävitä arvostuksen puutteeseenJukka kirjoitti:
Joo,eipä noita tuonikäisiä V8-Cobria Suomessa varmaan montaa ole?jos olis se rusetti keulassa niin kelpais kait paremmin
-Jukka-
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 16
- Liittynyt: 12 Helmi 2005, 22:01
Löytyy arkistoitua tietoa kaikista Suomessa näkyvillä olleista mustangeista...Jukka kirjoitti:Mitähän tietoa MustangGT:n salaisista arkistoista löytyy varhaisista Cobrista?Aku_81 kirjoitti:Kun ei havaintoja ja tietoja ole niin nämä kaksi ja loput turbonelkkuja jotka kasitettu. Uudempia gt-mallejakaan ei oikein näy tai kuulu, joskus 90-luvun alun kasissa oli myynnissä turbopaketilla ollut 85 v6, onkohan sekään enää hengissä, jos niitä erehtyy kattelemaan niin yli kymmenkunta myynnissä ollutta autoa löytyy, muutama turbonelkku cobra ainakin, on tainnu muutama hävitä arvostuksen puutteeseenJukka kirjoitti:
Joo,eipä noita tuonikäisiä V8-Cobria Suomessa varmaan montaa ole?jos olis se rusetti keulassa niin kelpais kait paremmin
valokuviakin 400 eri mussesta...
Jos jostakin mussesta haluaa tarkempaa tietoa niin pistä yv tulemaan.
-
- Aktiivi
- Viestit: 38
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '71 Mach1
'79 Cobra 5.0 - Paikkakunta: Pyhtää ja Kuusankoski
Tässä pieni pala tuon mustan v8 suomi Cobran historiaa. Noin 1981-1984 auto oli meikäläisen isukin omistuksessa. Olisko ollu sillon toinen omistaja ja auto oli originaali kunnossa, väriä lukuunottamatta, jos nyt oikein muistan. Olisko auto ollu alunperin hopean värinen, mutta eka omistaja halus sen mustaksi ja sellaseksi se sitten oli maalattu. Tällänen muistikuva minulla on, mutta olin sillon vielä niin pieni, että voin muistaa väärinkin. Sillon harmitti enempi se, että isukki meni jä möi täysin alkuperäisen, hienon Mach 1:n pois Cobran tieltä
Autolla oli meiltä lähtiessä ajettu muistaakseni noin 70t mile/km? verran. Ja ainakin silloin ko. mallia oli hyvin, hyvin vaikea myydä, ja niimpa se menikin sitten vaihtoon autoliikkeen kanssa.

Autolla oli meiltä lähtiessä ajettu muistaakseni noin 70t mile/km? verran. Ja ainakin silloin ko. mallia oli hyvin, hyvin vaikea myydä, ja niimpa se menikin sitten vaihtoon autoliikkeen kanssa.
Auto on ollut alunperin hopean värinen.Teppo kirjoitti:Tässä pieni pala tuon mustan v8 suomi Cobran historiaa. Noin 1981-1984 auto oli meikäläisen isukin omistuksessa. Olisko ollu sillon toinen omistaja ja auto oli originaali kunnossa, väriä lukuunottamatta, jos nyt oikein muistan. Olisko auto ollu alunperin hopean värinen, mutta eka omistaja halus sen mustaksi ja sellaseksi se sitten oli maalattu. Tällänen muistikuva minulla on, mutta olin sillon vielä niin pieni, että voin muistaa väärinkin. Sillon harmitti enempi se, että isukki meni jä möi täysin alkuperäisen, hienon Mach 1:n pois Cobran tieltä![]()
Autolla oli meiltä lähtiessä ajettu muistaakseni noin 70t mile/km? verran. Ja ainakin silloin ko. mallia oli hyvin, hyvin vaikea myydä, ja niimpa se menikin sitten vaihtoon autoliikkeen kanssa.
Kuitenkin jo vuonna 1980 se on ollut myynnissä mustana.
Olisikohan tuo samainen auto ollut joskus keltainenkin kun rekisteriotteessa oli väriksi merkitty KEL?
-Jukka-