Sivu 2/2
Re: Lyijynkorviketta vai ei?
Lähetetty: 05 Elo 2013, 14:31
Kirjoittaja MrFairlane
Ei kai se kasivitosen sotkeminen sekaan nyt niin ihmeellistä ole. Lisää ruttua, enemmän ennakkoa ja lisää syöttöä. Ja talvella notkistaa konetta föönillä että lähtee käyntiin. Halpaahan se ei ole jos joutuu hommaamaan pattipäämäntiä ja isompia suuttimia.
Re: Lyijynkorviketta vai ei?
Lähetetty: 05 Elo 2013, 15:10
Kirjoittaja Galaxie61
yli 20 v ajeltu samoilla kansilla ja venttiileillä eikä tankkiin ole ikinä laitettu tippaakaan mitään lisäaineita. talvella oli kone auki ja tuli tarkastettua kaikki. ei mitään vikaa seeteiisä eikä venttiileissä.
Re: Lyijynkorviketta vai ei?
Lähetetty: 05 Elo 2013, 16:17
Kirjoittaja Mexico65
Kun sotketaan E85 ja E95 tai E98 niin mistä tiedätte, minkälaisella seossuhteella olisi koneen paras käydä? Miten kaasutin säädetään toimimaan tyhjäkäynnillä, osakassuulla, kiihdytyksessä ja täyskaasulla sopivaksi kyseisellä cocktaililla? Muuttuuko bensan ja etanolin suhde aina tankkauksessa?
Ei näin ainakaan mitään järkevää hyötyä saavuteta koneen toiminnan suhteen.
Joko E85 tai E95 / E98 mutta ei sekaisin.
Bensan lisäaine:
Jos seetit kestää mielestäsi hyvin ilman lisäainetta niin ole onnellinen.
MUTTA kyseessä on oletettava riski.
Enkä voi suositella lisäaineetonta kokeilua kenellekään joilla on vanhat valurautakannet ( - 75) koneessa ja haluavat pitää koneen tältä osin toiminta kunnossa.
"I did a Google on this and found several conflicting sites. One forum states that Catalytic Converters and unleaded gas was first used in 1975.
http://www.fordmuscleforums.com/all-for ... seats.html
Another site, states that Ford started using hardened exhaust seats in 1983.
http://www.shpub.co.uk/tvrbooks/faq_unleaded.html
I had my 1965 289 54 cc combustion chamber cylinder heads done by Bob Gromm racing engines in 1982, and used new TRW stainless steel valves that I bought at Supershops, but hardened seats weren't recommended then, due to availability of leaded gas and I recall still being able to buy leaded gas for my 1965 Mustang fastback up until 1984, but it may have been sold for a much longer period.
Jose F. Medeiros
San Jose, California, USA
I have not failed. I?ve just found 10,000 ways that won?t work. Thomas Edison
Read more:
http://forums.mustangandfords.com/70/88 ... z2b6EQoA7j "
Convert Your Car to Alcohol
by Keat B. Drane
http://journeytoforever.org/biofuel_lib ... drane.html
Re: Lyijynkorviketta vai ei?
Lähetetty: 05 Elo 2013, 16:32
Kirjoittaja MrFairlane
Mexico65 kirjoitti:
Ei näin ainakaan mitään järkevää hyötyä saavuteta koneen toiminnan suhteen.
Onkohan tuosta kasivitosesta yleensäkään mitään hyötyä vaparikoneessa?
Re: Lyijynkorviketta vai ei?
Lähetetty: 05 Elo 2013, 23:42
Kirjoittaja Pertti
MrFairlane kirjoitti:Mexico65 kirjoitti:
Ei näin ainakaan mitään järkevää hyötyä saavuteta koneen toiminnan suhteen.
Onkohan tuosta kasivitosesta yleensäkään mitään hyötyä vaparikoneessa?
Tottakai, vihreät arvot kunniaan, se pelastaa maailman...

Re: Lyijynkorviketta vai ei?
Lähetetty: 06 Elo 2013, 09:59
Kirjoittaja MrFairlane
Pertti kirjoitti:MrFairlane kirjoitti:Mexico65 kirjoitti:
Ei näin ainakaan mitään järkevää hyötyä saavuteta koneen toiminnan suhteen.
Onkohan tuosta kasivitosesta yleensäkään mitään hyötyä vaparikoneessa?
Tottakai, vihreät arvot kunniaan, se pelastaa maailman...

Ai sori. Mä unohdin tuon.
Luontoahan mekin ajattelemme kun tankkaamme tuplaturboveekasidragsteriin kasivitosta.
Re: Lyijynkorviketta vai ei?
Lähetetty: 08 Elo 2013, 01:28
Kirjoittaja Fastback
E85. Palaa viileämmin, ei tarvitse niin paljoa panostaa jäähytykseen.
E85. Voi käyttää korkeampaa puristussuhdetta.
E85. Noin Euron litra.
Tuossa on mun mielestä jo kolme aika kovaa juttua tai oikeastaan yksi ja se on keskimmäinen.
Re: Lyijynkorviketta vai ei?
Lähetetty: 08 Elo 2013, 14:22
Kirjoittaja MrFairlane
Fastback kirjoitti:E85. Palaa viileämmin, ei tarvitse niin paljoa panostaa jäähytykseen.
E85. Voi käyttää korkeampaa puristussuhdetta.
E85. Noin Euron litra.
Tuossa on mun mielestä jo kolme aika kovaa juttua tai oikeastaan yksi ja se on keskimmäinen.
Saako kasivitosella vaparista kuinka paljon enemmän tehoa ulos?
Säästöaspektin voi unohtaa siinä vaiheessa kun koneeseen pitää tilata uudet kannet ja pattipäämännät.
Re: Lyijynkorviketta vai ei?
Lähetetty: 08 Elo 2013, 14:36
Kirjoittaja Firebolt
Eihän se säästöä oo, mut ku auto on valmis ja ajossa nii jokanen tankkauskerta tuntuu säästöltä ku ei tartte kahtasataa pistää palamaan

Re: Lyijynkorviketta vai ei?
Lähetetty: 08 Elo 2013, 19:00
Kirjoittaja FFreak
Ei muuta kuin 98:a tankkiin ja lisäainetta, jos on vanhat kannet. Sitten vaan ajoa. Niin minäkin tein. Nyt vaan ei tartte enää lisäainetta. Maksaa mitä maksaa ja vie mitä vie.
