Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Ok. Jatkanpa tänään tutkimista ja nuo sytkä laitteet on kohta uusittu kaikki ja pikkuhiljaa käynti paranee, mutta edelleen tuo 1100-1400 alue ikään kuin hökeltää/vaeltaa. Odottelen uutta tps anturaa ja jatkan siitä sitten. Kovemmilla kierroksilla kuului ihan siltä että kone nakuttaisi? egr?---- on nyt putsattu ja kokeillaan tänään. Suurin tekijä on tuo että auto on seissyt 14 vuotta käyttämättömänä--- historian selvityksen perusteella jossain vaiheessa -09 vuodesta eteenpäin ajettu sitten koko ajan paitsi talvet seissyt (yhtä lukuun ottamatta).
Tarkoitus olisi samalla kaikki anturat uusia, koska tuon efin luonne on muutenkin sellainen että toimiakseen täysin vaatii noiden täyden toiminnan/kunnossa olon. Autolla ajettu nyt 111tml.
Kiitoksia tähän saakka neuvoista.
Ei tosiaan paha idea, eikä mahdottoman kalliskaan, uusia enemmänkin noita antureita, ainakin ne kriittisimmät. Niillä kuitenkin on jo ikää 25 vuotta... 12 vuoden omistusaikana on omaankin autoon lähes kaikki tainneet vaihtua. Kuluvia osiahan nuo ovat.
Sitten tuli vielä sellainen juttu mieleen että jos et ole vielä tehnyt niin heitä tankkiin pullollinen ruiskutussuuttimien puhdistusainetta. Niihinkin kaikenlaista karstaa kertyy vuosien mittaan ja tämä ei ainakaan pahaa tee. Omissa huusseissa hyviä kokemuksia vuosien varrelta. Fortea suosittelen ja vahvana konsetraationa.
Olethan muuten sytkän perusennakon säätänyt 10 asteeseen siten että tietokone ei ole säädössä mukana? Eli että SPOUT-pistoke on ollut irti (sormenpään kokoinen nasta, johtosarjassa parinkymmenen sentin päässä jakajasta). Jos ollut paikallaan niin säätö on pahasti pielessä.
Mulla tuli kans mieleen tuon sytkän säätö jos kerran meinaa nakuttaa! Moni ei näissä tietokone ohjatuissa tiedä edes, että siellä on pistoke joka pitää irrottaa sytytyksen säädön ajaksi. Niinkuin Late jo sanoi niin jos säätää pistoke paikallaan niin tietokone yrittää kokoajan säätää sitä takaisin, ei tule koskaan kohdilleen! Eli pistoke irti ja sitten vasta käyntiin ja sytytyksen säätö, sen jälkeen sammuksiin ja liitin takaisin kiinni. Eikös se näin mennyt.......
Irti oli kun säädin ja huomasin sellaisen ilmiön että säätö meni ok 10 asteeseen, mutta kun kalikka kiinni niin perusenakko pyrki siitä nähden menemään 20 asteen seutuville tyhjäkäynnillä. Kierroksia nostettaessa tietenkin ennakko nousee.
Lukkopellissähän on tuo säätö ohje vakiona ja sitä noudatin, eli kone sammuksissa kalikka irti ja kone käyntiin, sen jälkeen säätö ja kone stop, kalikka kiinni ja jakaja kiinni ja vot se on siinä, tieten vanha kone niin shellin vanhan asentajan oppeja hiukan lainaten--- korvakuuloa mukaan säätöön.
Tuli vaan sellainen asia mieleen, kun tuon check engine valon polttimon puuttumisen eilen huomasin niin olisiko tämä polttimo kytköksissä ecun säädön kanssa, kun oli välistä pois?
Kokeilen tänään kaikki perus säädöt uudestaan säätää.
kekkonen68 kirjoitti:Tuli vaan sellainen asia mieleen, kun tuon check engine valon polttimon puuttumisen eilen huomasin niin olisiko tämä polttimo kytköksissä ecun säädön kanssa, kun oli välistä pois?
Kokeilen tänään kaikki perus säädöt uudestaan säätää.
Jukka
Ei polttimon poisto vaikuta mitenkään, se on ihan pelkkä merkkivalo.
Ja kyllä kompuutteri toimii ihan oikein, SPOUT kiinnitetynä ja tyhjäkynnillä ennakkoa on reilusti enemmän kuin perus 10
Ok. Täytyy tuossa muutama juttu vielä tutkia ja poiketa paikallisessa varaosa putkassa hakemassa osia ja tarvikkeita, jonka jälkeen tallin syövereihin jälleen.
Olen samanlaiseen törmännyt itsekkin ja tässä omassa aika väljänoloinen tuo pyörijä jakajan runkoon, suorastaan heiluu. Uudet osat tulossa ja kokeillaan niitä sitten.
Vikakoodit poistuivat muistista ja koer testissä ilmeni 21 ja 24 koodit eli act ja ect sensorit. Tovin tietokone sääteli perusasetuksia koer testissä mutta sitten rauhoittui ja kone käy jokseenkin normisti.
Vielä huomenna jotain säätö ja testiä ja eiköhän tuo tuosta tokene. Mielenkiintoinen tuo efin maailma
Kyllä vain,... tuo toinen oli veden lämpötila ja toinen oli imuilman lämpö. Hiukan erilailla täytyy tuo koer testi ajaa läpi, kun tarkemmin katsoo tuota ohjetta old fuel sivuilta. Se kertoo jopa sen että jarrua käytettävä phjassa ja ohjausta puoli kierrosta toisessa laidassa ja kaasun käyttö nopeasti pohjassa laskien taas tyhjäkäynnille...
Käynti edelleen ontuva, hiukan parempi lämpimänä kuin kylmänä.
Tässä pakokaasu lämpöarvot;
syl 1. 115 c
syl 2. 125 c
syl 3. 100 c
syl 4. 140 c
syl.5 140 c
syl 6. 190 c
syl 7. 190 c
syl 8. 190 c
Arvot on keski arvot plus miinus 2. kylmänä erot suhteessa lukemiin, vielä isommat. Mitäs tuumaatte näistä
Juu, täytyy kaikki konstit kokeilla josko jostain tuo vaiva selkenee. Samallahan tuo tulee kauttaaltaan käytyä läpi koko keksintö
Polkupyörän huolto välissä ja taas koneen kimppuun. Alkaa kohta prkle pinna loppua.
Venttiilin välykset mitkä lie tuohon koneeseen parhaat vaiko koneen käydessä säätö?