Jotta pääsisit tuohon 10.0:1 tasoon puristuksissa, niin sinun täytyy tehdä männille jotain, -> pattimännät ja/tai 54 cc palotila.
OK 9 - 9.5 puristukset riittää kyllä hyvään katumoottoriin +300 hp.
Vakio männissä voi olla dis tai sitten ei, mutta venttiili syvennykset ja dis aiheuttaa noin 4 - 8 cc pudotuksen.
Aftermarket flat top männissä noin -6 cc venttiilitaskut.
Tarvitset noin + 4 - 6 cc dome männät että pääset helposti yli 10.0:1 puristuksiin 58 cc tai 60 cc palotilaisilla kansilla.
Niinpä niin, samanlaisen pähkimisen jälkeen minäkin tilasin 347 strokerikitin....ja toisaalta tommoset +60cc palotilat on just sopivat tasapäämännillä, kunhan lisäät vähän iskua...
Vakio kansilla tosin hengitys loppuu kesken.
Lisäksi kansien plaanailuhaluja vähensi muut löydökset, hermo ei sallinut kasata vakio alakertaa jossa dekkitasoissa oli vasemmalla ja oikeella melkein millin ero...ja oli muuten vanha voortin tehtaan vaihtomoottori eikä kenenkään omatekemä. Remontin tarvetta oli kyllä muutenkin.
9:1 kantti sopivalla nokalla pelaa ihan hyvin. Compin xe274h nokkaa en 302 / 9:1 mottiin laittaisi, 347 / 10,5:1 motissakin vaatii 20 astetta ennakkoa ja silti melkoista ränttätänttää tyhjäkäynnillä/ei tarpeeksi alipainetta että jakajan letkua kannattaisi kiinnittää. Mites xe262h jos rullanokka menee yli budjetin?