Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Jotta pääsisit tuohon 10.0:1 tasoon puristuksissa, niin sinun täytyy tehdä männille jotain, -> pattimännät ja/tai 54 cc palotila.
OK 9 - 9.5 puristukset riittää kyllä hyvään katumoottoriin +300 hp.
Vakio männissä voi olla dis tai sitten ei, mutta venttiili syvennykset ja dis aiheuttaa noin 4 - 8 cc pudotuksen.
Aftermarket flat top männissä noin -6 cc venttiilitaskut.
Tarvitset noin + 4 - 6 cc dome männät että pääset helposti yli 10.0:1 puristuksiin 58 cc tai 60 cc palotilaisilla kansilla.
...ja toisaalta tommoset +60cc palotilat on just sopivat tasapäämännillä, kunhan lisäät vähän iskua...
Vakio kansilla tosin hengitys loppuu kesken.
Niinpä niin, samanlaisen pähkimisen jälkeen minäkin tilasin 347 strokerikitin.
Lisäksi kansien plaanailuhaluja vähensi muut löydökset, hermo ei sallinut kasata vakio alakertaa jossa dekkitasoissa oli vasemmalla ja oikeella melkein millin ero...ja oli muuten vanha voortin tehtaan vaihtomoottori eikä kenenkään omatekemä. Remontin tarvetta oli kyllä muutenkin.

9:1 kantti sopivalla nokalla pelaa ihan hyvin. Compin xe274h nokkaa en 302 / 9:1 mottiin laittaisi, 347 / 10,5:1 motissakin vaatii 20 astetta ennakkoa ja silti melkoista ränttätänttää tyhjäkäynnillä/ei tarpeeksi alipainetta että jakajan letkua kannattaisi kiinnittää. Mites xe262h jos rullanokka menee yli budjetin?
1966 HT 347 Stroker
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Jos ne kannet on ihan vakiot, niin voihan niitä vähän portata. Vanhan legendan mukaan on ihan sama minkä työkalun niihin kanaviin työntää, ei se ainakaan huonommaksi mene. Eikä mennytkään. Kevyesti hivellyillä kanavilla meni yhtä kovaa vartin lopussa kuumassa Alastarossa kuin kylmässä Kauhajoen lentokentällä.
MONTTU kirjoitti: Lisäksi kansien plaanailuhaluja vähensi muut löydökset, hermo ei sallinut kasata vakio alakertaa jossa dekkitasoissa oli vasemmalla ja oikeella melkein millin ero...ja oli muuten vanha voortin tehtaan vaihtomoottori eikä kenenkään omatekemä.
Eipä ole laatu sitten parantunut, kun minulla on vuoden 2000 lohko, jossa oli kanssa heittoa paitsi puolittain, niin myös toisella puolen etupää oli alempana ja toisella vietti taaksepäin.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Fastback »

r.z. kirjoitti:Kannattaa siinä kansivalinnassa miettiä oikeasti mitä lopulta haluaa. Jos tekee cruiserin niin valkkaa kannet sen mukaan ja pysyy siinä suunnitelmassa. Ettei käy niin että ostaa 1.4ke kannet ja sen jälkeen niitä muutetaan 1.2ke:llä kun "nälkä kasvaa" ja "suunnitelmat muuttuu" Myöskään mitään overkill kansia suht mietoon koneeseen on ihan turha laittaa.
jls kirjoitti:Kolmas vaihtoehto on sitten laadukkaammat AFR 165 tms. Niissä riittää potentiaalia 400 hevosen tuolle puolen, jos tulevaisuudessa iskee tarve. Se on muutama satanen lisää nyt...ja mopo karkaa käsistä :lol:

Hitto että nämä ovat kummatkin ajatuksia jotka kävivät myös opassa päänupissani, mutta tekisin kumminkin ite seuraavalla tavalla...

1) overkill kannet = tussu moottori
2) kevyt korpeaminen
3) isompi alakerta työn alle
4) nyt roikaa, vois olla isommat kannetkin
5) isommat horo kannet
6) nyt on hyvä
7) rahaa paloi viisinkertaisesti aiottuun nähden

Johtopäätös. Tekisin kerralla niin ison ja häijyn mitä ikinä vois kuvitella tarvitsevansa, siinä vaan säästää rahaa loppupeleissä, sillä liian vähän kanssa on hankala elää, mutta liian kanssa pärjää esim. oikean jalan nilkan asentoa säätämällä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

pete66 kirjoitti:Joo ollaan tarkkana, mittaan kannet ja käyn keravalla jos tarvetta. Voiko tuon compin xe274:n laittaa muuten vakio keinuilla ja työntötangoilla jos ei laita mitään super järeitä jousia. En ollut ihan varma kun compin sivuilta luin.
Voi ehkä laittaa. En suosittele. Voi tulla vaurioita.
Riskit on suuret!
Vakio jouset ei riitä tuolle nokalle.
Jouset saattaa pohjata, nokassa kuitenkin nostoa reilusti enemmän kuin vakio nokassa.
Vakio jouset loppuu heti kättelyssä kesken. Saattaa olla, ettei kone kierrä kunnolla yli 5000 rpm.
Voi olla, että venttiilit käy hyvin lähellä mäntää tai osuu mäntään.
Vakio keinut pitäisi kestää samoin työntötangot.
Nostajat ????!!!!!
Uusi nokka pitäisi asentaa uusilla nostajilla!!!

Jousi suositus:
Valve Springs 986-16 [2] / 987-16 [2], [2] Requires machining on cylinder heads.
Voipi olla että retainerit ja lukot menee myös vaihtoon.
Kun jousi jäykkyys kasvaa saattaa prässätyt sudit nousta irti kansista.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Määritä kaikessa rauhassa tavoite!
Tuo +300 hp hyvä tavoite, se on jo selvästi yli keskiarvon mitä 289 - 302 koneissa autoissa on.
Huomioi, että auton muutkin osat kestää tavoitellun tehon.

Noin 160 - 180 cfm, 28 Inches of Water riittää oikein rakennettuna +300 hp. 289 - 302 cid.
Noin 190 - 220 cfm, 28 Inches of Water riittää oikein rakennettuna +400 hp. 289 - 302 cid.

Yleisesti vakio voimansiirto ja alusta kestää nuo tehot.

+500 hp ja koko voimansiirto menee uusiksi.

Noin 300 - 320 cfm, 28 Inches of Water riittää oikein rakennettuna +600 hp. 331 - 347 cid

Tosin tuolla kilpapuolella rakennetaan C5AE kantisia 289 cid koneita joissa tehot +500 hp. Hinta alkaen paljon?

PS. Kun pysy tuolla 300 – 400 hp alueella niin harrastus on myös autolla ajamista eikä pelkää rakentamista ja korjaamista.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mulla olis parit retainerit myytävänä, toiset Cranen, tavallisille jousille ja toiset Compin beehive-jousille! Olisko 50e per setti paha hinta? Osat ovat uusia! Jos kiinnostaa voin käydä kattoon osanumerot tallissa.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Joo, eli

-Crane Cams retainerit 99915-16

-Comp Cams retainerit STD 7 deg. steel 787-16 ja käy ainakin jousille 26915 ja 26918.

Cranen ja compin sivuilta löytyy lisätietoja että mihin käy.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Asia pihvi! :lol:
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Hö, ja minä olen ajoittanut nokat nollan mukaan. :shock:
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Tuollaset käikäleet, RHS Pro Aktion 58cc palotilat 180cc imukanavat. Vain 710.00 taalaa kappale koottuna, 2.02 imu 1.60 pako eikös noilla sitten jo pärjäileis.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Noilla pärjää aika pitkälle, ja vielä amuliini versioina! :D
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Kerran myin RHS:n kannet eräälle. Sitten laatuongelman takia tarvittiin RHS:n tukea, mikä olematonta vaikka Comp Camsin firma, ja se kauppa ketuttaa edelleen molempia osapuolia.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Eikö nämä olis ihan jees:

http://www.jegs.com/i/Dart/301/13301181 ... Id=1064090

Ei oo kalliit!
1966 HT 347 Stroker
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Ei pitäis yleistää, jos jossakin kansi mallissa sattuu olemaan joku virhe. On niitä virheitä kalliimmisakin kansissa kuin muissakin osissa, tuo dartin setti näyttää päälisin puolin kopiolta RHS käikäleen kanssa, puuttuu vain pakopuolen toiset pultinkierteet ja on pienemmillä imuvenoilla, muuten samanlaiset ja piikkasen halvemmat. Mitäpä tuosta minä ruuvaan nuo entiset raakasti portatut rauta läjät tuohon uuteen mosaan, hyvin toimivat ainakin entisessä padassa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Ja kun tekee homman huolella ja vaikka kohdistaa kanavat ja pikkusen vinguttaa kanavista rosot sileiks niin voi muutama hepo löytyä lisää! 8)
Vastaa Viestiin