Polttoainelinjat

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Polttoainelinjat

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Nykyiseen komboon verrattuna, ns. mikään ei muutu, paitsi teho, vääntö ja mahdollisesti käytettävä polttoaine.. Siis kaasari ja mekaaninen gasopumppu.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Polttoainelinjat

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Make67 kirjoitti:Nykyiseen komboon verrattuna, ns. mikään ei muutu, paitsi teho, vääntö ja mahdollisesti käytettävä polttoaine.. Siis kaasari ja mekaaninen gasopumppu.
Ja heti muutosta kehiin.
E85, Kaasari, JEGSin sähköpumppu ja regu. Linjat tätyy ny pistää uusix ja miettiä ton pumpun paikka...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Polttoainelinjat

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Antti66HT kirjoitti:fastin 2.0 toimii molemmilla polttoaineilla... Ei tosin omaa kokemusta.
EZ Efi myös... Ei tosin omaa kokemusta eikä teoriatietoakaan, vain empiiristä tutkimusta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jarski_man
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:29
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Polttoainelinjat

Viesti Kirjoittaja jarski_man »

Olen just parhaillaan kasaamassa uutta polttoainelinjaa autoon ja olisi pari kysymystä.

Siihen tulee ja on jo hankittu seuraavanlainen setuppi: 10mm sisähalkaisijalla oleva alumiiniputki takaa eteen, Jegsin Ultra quiet 15901 pumppu, 40 alumiininen turvatankki ja 2l alumiininen kerääjäsäiliö, kaikki letkut tulevat olemaan AN8 kokoa.

Tarviinko välttämättä paluulinjan kun tuossa pumpussahan on säädettävä regu itsessään, tartenko vielä erillisen suodattimen kun pumpussa on oma ja sitten vielä lopuksi onko antaa ehdotusta sopivasta siirtopumpusta. Tehoa nyt n.500hp ja jatkossa mahdollisesti enemmän. AN letkut pitää varmaan ostaa suoraa teflon sisuksella että kestää tulevaa RE85 käyttöä.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Polttoainelinjat

Viesti Kirjoittaja Fastback »

jarski_man kirjoitti:Olen just parhaillaan kasaamassa uutta polttoainelinjaa autoon ja olisi pari kysymystä.

Siihen tulee ja on jo hankittu seuraavanlainen setuppi: 10mm sisähalkaisijalla oleva alumiiniputki takaa eteen, Jegsin Ultra quiet 15901 pumppu, 40 alumiininen turvatankki ja 2l alumiininen kerääjäsäiliö, kaikki letkut tulevat olemaan AN8 kokoa.

Tarviinko välttämättä paluulinjan kun tuossa pumpussahan on säädettävä regu itsessään, tartenko vielä erillisen suodattimen kun pumpussa on oma ja sitten vielä lopuksi onko antaa ehdotusta sopivasta siirtopumpusta. Tehoa nyt n.500hp ja jatkossa mahdollisesti enemmän. AN letkut pitää varmaan ostaa suoraa teflon sisuksella että kestää tulevaa RE85 käyttöä.
Ohjeet sanovat ettei tarvitse regulaattoria jos menet tehtaan asettamalla n. 6,5 psi:n eli vähän alle puolen barin paineella. Minä laittaisin regulaattorin silti. Jegs sanoo että pumppu on 600 hv asti bensalla, jos sulla nyt on 500 hv ja bensaa tankissa niin ok. Mutta jos siirryt tehoissa ylöspäin ja vaihdat RE85:een niin alkaa pumppu jäämään naftiksi jos ei sitten pieneksi. RE85:sta kuluu monesta asiasta riippuen 20-30 % enemmän mitä bensaa, joten pumpulta tarvitaan tuottoa. Pykälää isompaa pumppua katsoisin henkilökohtaisesti.

Isommat pajat kuten Aeromotive ja Magnafuel mm. suosittavat käyttämään filttereitä ennen pumppua ja pumpun jälkeen.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jarski_man
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:29
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Polttoainelinjat

Viesti Kirjoittaja jarski_man »

Fastback kirjoitti:
jarski_man kirjoitti:Olen just parhaillaan kasaamassa uutta polttoainelinjaa autoon ja olisi pari kysymystä.

Siihen tulee ja on jo hankittu seuraavanlainen setuppi: 10mm sisähalkaisijalla oleva alumiiniputki takaa eteen, Jegsin Ultra quiet 15901 pumppu, 40 alumiininen turvatankki ja 2l alumiininen kerääjäsäiliö, kaikki letkut tulevat olemaan AN8 kokoa.

Tarviinko välttämättä paluulinjan kun tuossa pumpussahan on säädettävä regu itsessään, tartenko vielä erillisen suodattimen kun pumpussa on oma ja sitten vielä lopuksi onko antaa ehdotusta sopivasta siirtopumpusta. Tehoa nyt n.500hp ja jatkossa mahdollisesti enemmän. AN letkut pitää varmaan ostaa suoraa teflon sisuksella että kestää tulevaa RE85 käyttöä.
Ohjeet sanovat ettei tarvitse regulaattoria jos menet tehtaan asettamalla n. 6,5 psi:n eli vähän alle puolen barin paineella. Minä laittaisin regulaattorin silti. Jegs sanoo että pumppu on 600 hv asti bensalla, jos sulla nyt on 500 hv ja bensaa tankissa niin ok. Mutta jos siirryt tehoissa ylöspäin ja vaihdat RE85:een niin alkaa pumppu jäämään naftiksi jos ei sitten pieneksi. RE85:sta kuluu monesta asiasta riippuen 20-30 % enemmän mitä bensaa, joten pumpulta tarvitaan tuottoa. Pykälää isompaa pumppua katsoisin henkilökohtaisesti.

Isommat pajat kuten Aeromotive ja Magnafuel mm. suosittavat käyttämään filttereitä ennen pumppua ja pumpun jälkeen.
Joo pitää hankkia suodatin pumpun jälkeen vielä kun tuossa pumpussa on jo oma. Mites tuo siirtopumppu tankin ja kerääjäsäiliön välille, onko siihen antaa suositusta että minkä tehoinen pitää olla?
Tiedossa oli että tulevaisuudessa tuo nykyinen pumppu käy pieneksi, pitäisikö se jättää siirtopumpuksi ja ostaa isompi pääpumpuksi :)
jarski_man
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:29
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Polttoainelinjat

Viesti Kirjoittaja jarski_man »

Luin jostain että karkea suodatin ennen pumppua ja tiheämpi pumpun jälkeen, näin ajattelin rakentaa järjestelmän. Kertokaa nyt ystävät hyvät että mitä pumppuja te käytätte siirtopumppuna kerääjäsäiliölle. Onhan näitä tykyttäjäpumppuja 100-120l/h, mutta mahtaako niissä soppa riittää?
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Polttoainelinjat

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Aeromotiven A1000 pumpun kaveriksi valitsin Malloryn 160 GPH pumpun siirtäjäksi. Varmasti ylimitoitettu...
Vastaa Viestiin