Polttoainelinjat
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Polttoainelinjat
Nykyiseen komboon verrattuna, ns. mikään ei muutu, paitsi teho, vääntö ja mahdollisesti käytettävä polttoaine.. Siis kaasari ja mekaaninen gasopumppu.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Polttoainelinjat
Ja heti muutosta kehiin.Make67 kirjoitti:Nykyiseen komboon verrattuna, ns. mikään ei muutu, paitsi teho, vääntö ja mahdollisesti käytettävä polttoaine.. Siis kaasari ja mekaaninen gasopumppu.
E85, Kaasari, JEGSin sähköpumppu ja regu. Linjat tätyy ny pistää uusix ja miettiä ton pumpun paikka...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Polttoainelinjat
EZ Efi myös... Ei tosin omaa kokemusta eikä teoriatietoakaan, vain empiiristä tutkimusta.Antti66HT kirjoitti:fastin 2.0 toimii molemmilla polttoaineilla... Ei tosin omaa kokemusta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Aktiivi
- Viestit: 32
- Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:29
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Polttoainelinjat
Olen just parhaillaan kasaamassa uutta polttoainelinjaa autoon ja olisi pari kysymystä.
Siihen tulee ja on jo hankittu seuraavanlainen setuppi: 10mm sisähalkaisijalla oleva alumiiniputki takaa eteen, Jegsin Ultra quiet 15901 pumppu, 40 alumiininen turvatankki ja 2l alumiininen kerääjäsäiliö, kaikki letkut tulevat olemaan AN8 kokoa.
Tarviinko välttämättä paluulinjan kun tuossa pumpussahan on säädettävä regu itsessään, tartenko vielä erillisen suodattimen kun pumpussa on oma ja sitten vielä lopuksi onko antaa ehdotusta sopivasta siirtopumpusta. Tehoa nyt n.500hp ja jatkossa mahdollisesti enemmän. AN letkut pitää varmaan ostaa suoraa teflon sisuksella että kestää tulevaa RE85 käyttöä.
Siihen tulee ja on jo hankittu seuraavanlainen setuppi: 10mm sisähalkaisijalla oleva alumiiniputki takaa eteen, Jegsin Ultra quiet 15901 pumppu, 40 alumiininen turvatankki ja 2l alumiininen kerääjäsäiliö, kaikki letkut tulevat olemaan AN8 kokoa.
Tarviinko välttämättä paluulinjan kun tuossa pumpussahan on säädettävä regu itsessään, tartenko vielä erillisen suodattimen kun pumpussa on oma ja sitten vielä lopuksi onko antaa ehdotusta sopivasta siirtopumpusta. Tehoa nyt n.500hp ja jatkossa mahdollisesti enemmän. AN letkut pitää varmaan ostaa suoraa teflon sisuksella että kestää tulevaa RE85 käyttöä.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Polttoainelinjat
Ohjeet sanovat ettei tarvitse regulaattoria jos menet tehtaan asettamalla n. 6,5 psi:n eli vähän alle puolen barin paineella. Minä laittaisin regulaattorin silti. Jegs sanoo että pumppu on 600 hv asti bensalla, jos sulla nyt on 500 hv ja bensaa tankissa niin ok. Mutta jos siirryt tehoissa ylöspäin ja vaihdat RE85:een niin alkaa pumppu jäämään naftiksi jos ei sitten pieneksi. RE85:sta kuluu monesta asiasta riippuen 20-30 % enemmän mitä bensaa, joten pumpulta tarvitaan tuottoa. Pykälää isompaa pumppua katsoisin henkilökohtaisesti.jarski_man kirjoitti:Olen just parhaillaan kasaamassa uutta polttoainelinjaa autoon ja olisi pari kysymystä.
Siihen tulee ja on jo hankittu seuraavanlainen setuppi: 10mm sisähalkaisijalla oleva alumiiniputki takaa eteen, Jegsin Ultra quiet 15901 pumppu, 40 alumiininen turvatankki ja 2l alumiininen kerääjäsäiliö, kaikki letkut tulevat olemaan AN8 kokoa.
Tarviinko välttämättä paluulinjan kun tuossa pumpussahan on säädettävä regu itsessään, tartenko vielä erillisen suodattimen kun pumpussa on oma ja sitten vielä lopuksi onko antaa ehdotusta sopivasta siirtopumpusta. Tehoa nyt n.500hp ja jatkossa mahdollisesti enemmän. AN letkut pitää varmaan ostaa suoraa teflon sisuksella että kestää tulevaa RE85 käyttöä.
Isommat pajat kuten Aeromotive ja Magnafuel mm. suosittavat käyttämään filttereitä ennen pumppua ja pumpun jälkeen.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Aktiivi
- Viestit: 32
- Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:29
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Polttoainelinjat
Joo pitää hankkia suodatin pumpun jälkeen vielä kun tuossa pumpussa on jo oma. Mites tuo siirtopumppu tankin ja kerääjäsäiliön välille, onko siihen antaa suositusta että minkä tehoinen pitää olla?Fastback kirjoitti:Ohjeet sanovat ettei tarvitse regulaattoria jos menet tehtaan asettamalla n. 6,5 psi:n eli vähän alle puolen barin paineella. Minä laittaisin regulaattorin silti. Jegs sanoo että pumppu on 600 hv asti bensalla, jos sulla nyt on 500 hv ja bensaa tankissa niin ok. Mutta jos siirryt tehoissa ylöspäin ja vaihdat RE85:een niin alkaa pumppu jäämään naftiksi jos ei sitten pieneksi. RE85:sta kuluu monesta asiasta riippuen 20-30 % enemmän mitä bensaa, joten pumpulta tarvitaan tuottoa. Pykälää isompaa pumppua katsoisin henkilökohtaisesti.jarski_man kirjoitti:Olen just parhaillaan kasaamassa uutta polttoainelinjaa autoon ja olisi pari kysymystä.
Siihen tulee ja on jo hankittu seuraavanlainen setuppi: 10mm sisähalkaisijalla oleva alumiiniputki takaa eteen, Jegsin Ultra quiet 15901 pumppu, 40 alumiininen turvatankki ja 2l alumiininen kerääjäsäiliö, kaikki letkut tulevat olemaan AN8 kokoa.
Tarviinko välttämättä paluulinjan kun tuossa pumpussahan on säädettävä regu itsessään, tartenko vielä erillisen suodattimen kun pumpussa on oma ja sitten vielä lopuksi onko antaa ehdotusta sopivasta siirtopumpusta. Tehoa nyt n.500hp ja jatkossa mahdollisesti enemmän. AN letkut pitää varmaan ostaa suoraa teflon sisuksella että kestää tulevaa RE85 käyttöä.
Isommat pajat kuten Aeromotive ja Magnafuel mm. suosittavat käyttämään filttereitä ennen pumppua ja pumpun jälkeen.
Tiedossa oli että tulevaisuudessa tuo nykyinen pumppu käy pieneksi, pitäisikö se jättää siirtopumpuksi ja ostaa isompi pääpumpuksi

-
- Aktiivi
- Viestit: 32
- Liittynyt: 08 Maalis 2010, 17:29
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Polttoainelinjat
Luin jostain että karkea suodatin ennen pumppua ja tiheämpi pumpun jälkeen, näin ajattelin rakentaa järjestelmän. Kertokaa nyt ystävät hyvät että mitä pumppuja te käytätte siirtopumppuna kerääjäsäiliölle. Onhan näitä tykyttäjäpumppuja 100-120l/h, mutta mahtaako niissä soppa riittää?
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Polttoainelinjat
Aeromotiven A1000 pumpun kaveriksi valitsin Malloryn 160 GPH pumpun siirtäjäksi. Varmasti ylimitoitettu...