351w kuolee kesken ajon..
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w kuolee kesken ajon..
No tulipas iloittua taas liian aikaisin...elikkä ongelma palasi heti kun autolla ajelin pidemmän matkan...voi p*****.. Huomenna vaihdan sen pinkin johdon mikä menee virtalukolta puolalle.
Nyt vaihdettu virtalukko, puola ja huomenna puolan ja virtalukon välinen johto.
Mitäs sit jos ongelma ei näilläkään poistu? Mistäs sitä seuraavaks alkais etsimään vikaa?? Nyt alkaapi ideat loppumaan jälleen kerran... tänään jätti tien poskeen 10km ajon jälkeen ja kun siellä odottelin 10min suostui pärrä lähteen käyntiin sen verran että nilkuittamalla takasin kotiin...onneks en kovin pitkälle ehtinyt.
Tuossa pihalla kun auto kävi kerkisin mittaan seuraavaa autosta...puolaan kerkisin miinukseen törkkään piuhan kiinni ja toisen pään runkoon niin 5,7v tuli tyhjäkäynnillä. Onko tuo normaalia arvo vai alle??
Nyt vaihdettu virtalukko, puola ja huomenna puolan ja virtalukon välinen johto.
Mitäs sit jos ongelma ei näilläkään poistu? Mistäs sitä seuraavaks alkais etsimään vikaa?? Nyt alkaapi ideat loppumaan jälleen kerran... tänään jätti tien poskeen 10km ajon jälkeen ja kun siellä odottelin 10min suostui pärrä lähteen käyntiin sen verran että nilkuittamalla takasin kotiin...onneks en kovin pitkälle ehtinyt.
Tuossa pihalla kun auto kävi kerkisin mittaan seuraavaa autosta...puolaan kerkisin miinukseen törkkään piuhan kiinni ja toisen pään runkoon niin 5,7v tuli tyhjäkäynnillä. Onko tuo normaalia arvo vai alle??
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 351w kuolee kesken ajon..
normaali on noin 10v, eli toi on liian vähän. Ota se koko etuvastus pois ja suoraan akulta (no tietty sulake väliin...) virtaa puolalle. Poistuuko ongelmat?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w kuolee kesken ajon..
Firebolt kirjoitti:normaali on noin 10v, eli toi on liian vähän. Ota se koko etuvastus pois ja suoraan akulta (no tietty sulake väliin...) virtaa puolalle. Poistuuko ongelmat?
Sitä mietin itte kans et hieman alhainen on tuo jännite. Kärjellinen sytkä siis mulla ja konkasta ei oo tietoo mut aika outoo et tekee tuota vikaa ihan kuinka sattuu... välillä tuntuu toimivan hyvinkin mutta kun hieman lämpenee niin alkaa ongelmat. Tosiaan alle 6v oli puolan miinuksen jännite ja jostain olin näkevinäni että kärjellisessä pitäis olla noin 8v?
Mitäs voiko tuo etuvastus johto olla poikki tms jostain kohtaa tai siis voisiko sellainen tehdä tämän vian? Haen huomenna vastuksen ja vedän suoraan piuhan virtalukolta puolalle... jos sittenkään ei pelaa niin oikeesti menee vaikeaksi.
Kiitokset kaikille vastanneille tähän mennessä! Tosi hienoo että löytyy tälläinen foorumi missä on tietoa ja taitoa kyseisetä laitteesta niin ei tarvi yksinään painia ongelmien kanssa! huomenna taas lisää infoo et miten auto toimii kun saan uuden johdon kytkettyä.
Kyselin tuota vastusta ja mulle yksi remppamies sanoi että webaston vastus käy tuohon hyvin kun se kuulemma kestää tuon jännitteen jne...no sellasen huomenna käyn noutaan ja piuhaa yms ja uutta testiä taas....
onneks ei oo hirvee kiirus hiukkapuhallukseen kun vehkeet remontissa niin saa rauhassa ratkaista tämän ongelman
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w kuolee kesken ajon..
kaara91 kirjoitti:Noiden etuvastusten tehtävänä on antaa käynnistyksessä enemmän jännitettä puolalle, jolloin se kompensoi käynnistys hetkellä startin ottamaa jännitteen alenemaa. Normaalikäytössä vastus on puolaa ennen ja rajoittaa virtaa estäen kärkien palamisen kun jännitettä on täydet 13,2-14,6V. Nämä etuvastulliset puolat on suunniteltu käytettäväksi etuvastuksen kautta ja niiden käyttöjännite on n. 8V. Ohitettuna saattaa myös lämpötila puolalla nousta liian korkeaksi ja aiheuttaa öljyjen ulostulon tai puolan rikkoontumisen.
No tuo 8v ei kyllä täyty mun autossa, alle 6v näytti kun sain mitattua. Alan epäileen että tämä etuvastus johto on rikki tms kun sitä on ainakin teippailtu virtalukon läheltä?
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 351w kuolee kesken ajon..
Jep, noinhan siinä pidemmän päälle vois käydä (moparit taitaa olla erikseen ku ei tapahtunu mitään ihmeellistä...) enkä tarkottanu että pysyvänä vaihtoehtona tota käytettäiskään.kaara91 kirjoitti:Noiden etuvastusten tehtävänä on antaa käynnistyksessä enemmän jännitettä puolalle, jolloin se kompensoi käynnistys hetkellä startin ottamaa jännitteen alenemaa. Normaalikäytössä vastus on puolaa ennen ja rajoittaa virtaa estäen kärkien palamisen kun jännitettä on täydet 13,2-14,6V. Nämä etuvastulliset puolat on suunniteltu käytettäväksi etuvastuksen kautta ja niiden käyttöjännite on n. 8V. Ohitettuna saattaa myös lämpötila puolalla nousta liian korkeaksi ja aiheuttaa öljyjen ulostulon tai puolan rikkoontumisen.
Ja vastushan voi olla mikä vaan, mikä pudottaa tota jännitettä jonnekkin kympin alle. Ei tartte olla erikseen mikään webaston tms. vastus, noitahan on verkkokaupat väärällään, eikä yhen vastuksen hinnaks paljookaan jää...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: 351w kuolee kesken ajon..
Mulla oli hyvin samantyyppisiä murheita kesällä. Auto pelasi hienosti 30-40km ja aina pienen jäähdyttelyn jälkeen vähän aikaa .....puolan vaihdoin ja taas pelasi vähän aikaa..
Uudestakin puolasta oli tullut öljyt pihalle. En tiedä mikä sen aiheutti. Lopulta vaihdoin MSD:n kaikki kilkkeet sytkäpuolelle ja kaikki käyntimurheet loppui siihen kokonaan.
Katso onko sullakin mennyt jo se uusi puola pask..aksi, kun kuulostaa niin tutulta nuo murheet .
Uudestakin puolasta oli tullut öljyt pihalle. En tiedä mikä sen aiheutti. Lopulta vaihdoin MSD:n kaikki kilkkeet sytkäpuolelle ja kaikki käyntimurheet loppui siihen kokonaan.
Katso onko sullakin mennyt jo se uusi puola pask..aksi, kun kuulostaa niin tutulta nuo murheet .
- Juha -
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w kuolee kesken ajon..
pokkinen kirjoitti:Mulla oli hyvin samantyyppisiä murheita kesällä. Auto pelasi hienosti 30-40km ja aina pienen jäähdyttelyn jälkeen vähän aikaa .....puolan vaihdoin ja taas pelasi vähän aikaa..
Uudestakin puolasta oli tullut öljyt pihalle. En tiedä mikä sen aiheutti. Lopulta vaihdoin MSD:n kaikki kilkkeet sytkäpuolelle ja kaikki käyntimurheet loppui siihen kokonaan.
Katso onko sullakin mennyt jo se uusi puola pask..aksi, kun kuulostaa niin tutulta nuo murheet .
Ok, millai saan puolan mitattua? Kuulemma niissäkin saattaa olla sellainen vika mikä ei mittaamalla näy? Mutta kertokaas nyt ensin miten sen mittaan oikein niin katson sen ensin...
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 351w kuolee kesken ajon..
Nii paljonko sinne puolan plussaan tulikaa?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w kuolee kesken ajon..
No tuollaista kuullut kanssa että noita puolia toisilla mennyt urakalla...huomenna ostan toisen puolan sekä vaihdan tämän johdon virtalukolta puolalle...puolan miinuksella jännite hyvin matala käydessä joten mieleen tulee että katkooko piuha jostain matkalta virtaa.kaara91 kirjoitti:Jep, Pokkisen tapaus unohtui kokonaan. Tosiaan itselläkin on useampi tapaus vuosien saatossa. Lämmennyt puola menee oikosulkuun ja 10-20min jälkeen vika aina poistuu. Kannattaa kokeilla toisella puolalla. Käytännössä sitä ei voi mitata millään. Kun se menee oikariin niin kipinää ei yksinkertaisesti tule. Vika ilmenee korkeajännite käämissä. Helpoin konsti on vaihtaa toinen tilalle.
Sellainen kysymys että käykö tuohon mikä tahansa 12v puola?
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w kuolee kesken ajon..
kaara91 kirjoitti:Periaatteessa käy, mutta suurtehopuolat antavat parempaa kipinää. Samoin etuvastuksella oleva malli kannattaa hankkia, koska se antaa myös teoriassa parempaa kipinää vaihtelevissa tapauksissa jolloin jännitteet ei ole välttämättä ihanteelliset. Laatumerkkejä kannattaa suosia ja jos on erikseen 8 pyttysille tarkoitettuja niin semmonen ehdottomasti.
Tuon puolan ikään vaikuttaa myös tulppien kärkiväli. Suuri kärkiväli nostaa korkeajännitepuolen rasitusta ja käämissä saattaa tällöin syntyä ylilyönti jonka seurauksena puolan jännitekesto alenee. Lämmetessään tuo sitten ilmenee sytytysten katkeamisena pahimmassa tapauksessa kun läpilyönnit lisääntyy. Tuo läpilyönnin paikka sitten määrää tuleeko sitä kipinää enää ollenkaan tai vaan heikosti.
Kärkiväli pitäisi olla ihan paikallaan kun rakotulkilla mitattu eli ei mahdoton heitto pitäs olla...alan olla itsekkin sen romun puolan kannalla koska eilen kun laitoin uuden puolan kiinni niin auto pelasi jonkin aikaa todella hyvin, ajelin autolla melkein 20km ilman mitään ongelmaa.
Tänään kun lähdin pidemmälle lenkille niin isolla tiellä kun ajelin rauhassa niin yks kaks kun auto lämpes niin karmee jurnutus ja tehot hävis täysin...pätki perkeleesti pitkään...sammui....räki taas vähän matkaa....yhtäkkiä kiihtyi niin perkeleesti...taas pätki....sammui lopullisesti.
Odotin 5min, auto käyntiin...nokka takas kohti kotia...pätkii repii....annoin kaasua reippaasti ja pääsin pätkien kotipihalle...auto sammui heti kun päästin kaasun...
ei käynnistynyt 10min lainkaan, hörähti ja sammui samantein...
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w kuolee kesken ajon..
kaara91 kirjoitti:Jep, en tarkoittanutkaan että sulla olisi väärät kärkivälit, vaan yleisesti suuri kärkiväli vaatii puolalta hyvää jännitekestoisuutta. Ja jos joskus on käämissä päässyt lyömään läpi esim. juuri tuon kärkivälin tai esim, että jakajan keskijohto irti on jostain syystä käynnistelty, jolloin jännite on suurin mahdollinen ja näin voi tuhota puolan tai aiheuttaa siihen näin jännitteen keston alenemista. Toimiva puolahan kestää jännitettä ,mutta joskus tulee sitten raja vastaan, joko iän laadun tai vaan muuten se tulee tiensä päähän.
Juu. No mulla alkaa ideat oleen loppu jos huomenna ei peli ala toimiin moitteetta...enää jää tää kaasari sitten mut en oikein jaksa uskoo et tuollainen yhtäkkinen pätkiminen voisi olla mitenkään bensan kanssa tekemisissä. Jos bensa loppuis niin reaktio olisi paljon hillitympi eikä tuollainen totaalinen vedon loppuminen. Joko mulla taas puola pimeä tai sitten tämä resistor wire mykkänä tai pätkii sytkää...
No kerron huomenna illalla alkaako pelit toimii vai ei
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 351w kuolee kesken ajon..
Ei tässä olla mitään meteorolegaja tai lentäjiä, mutta mutta...
1) jos sitä pinkkiä piuhaa on teippailtu, niin 99 % siellä on ollut jenkakello ja auto myytäessä, jobatessa tai ulkomaille myytäessä on ystävällinen Jose, Escobar, Lazlo tms. ottanut arvokkaan (ainakan sata taalaa) jenkakellon parempaan talteen ja ongelmaa voi syntyä (paitti tuo muu rötääminen tuntuu jo eri oireelta)
2) mites sulla ennakot pysyvät alueelle, voisiko jakajassa olla myös köyryä, että ennakot ovat liian myöhäisellä - siitä tulee kyllä uskomaton vedon puute. Sitä voidaan ohjata jousilla ja alipainekellolla
3) Haiseeko se bensalta laisinkaan? Siellä pitäisi olla mekaaninen lutkutin, joka kyllä työntää kakkua tulemaan. Ota bensaletku irti suodattimen juuresta tai ylempää ja yritä puhaltaa bensat takaisin tankkiin. Jos saat puhallettua gasot tankkiin LÄPI PUMPUN niin sun pumppu on sökö
4) onko bensan suodatin kuinka uusi vai tukkoinen vintage kalu vuodelta 1974? On ehkä käsitelty jo, mutta en jaksanut enää lukea alusta asti...
Tsemppiä vaan hei, elämä vois olla huonomminkin. Esimerkiksi sulla olisi harrasteautona joku chevroletin p"#¤ka ja siinä tukkoisessa saastemotissa olisi 75 verilleruoskittua konia ja silti se olisi vain sitroletti.
1) jos sitä pinkkiä piuhaa on teippailtu, niin 99 % siellä on ollut jenkakello ja auto myytäessä, jobatessa tai ulkomaille myytäessä on ystävällinen Jose, Escobar, Lazlo tms. ottanut arvokkaan (ainakan sata taalaa) jenkakellon parempaan talteen ja ongelmaa voi syntyä (paitti tuo muu rötääminen tuntuu jo eri oireelta)
2) mites sulla ennakot pysyvät alueelle, voisiko jakajassa olla myös köyryä, että ennakot ovat liian myöhäisellä - siitä tulee kyllä uskomaton vedon puute. Sitä voidaan ohjata jousilla ja alipainekellolla
3) Haiseeko se bensalta laisinkaan? Siellä pitäisi olla mekaaninen lutkutin, joka kyllä työntää kakkua tulemaan. Ota bensaletku irti suodattimen juuresta tai ylempää ja yritä puhaltaa bensat takaisin tankkiin. Jos saat puhallettua gasot tankkiin LÄPI PUMPUN niin sun pumppu on sökö
4) onko bensan suodatin kuinka uusi vai tukkoinen vintage kalu vuodelta 1974? On ehkä käsitelty jo, mutta en jaksanut enää lukea alusta asti...
Tsemppiä vaan hei, elämä vois olla huonomminkin. Esimerkiksi sulla olisi harrasteautona joku chevroletin p"#¤ka ja siinä tukkoisessa saastemotissa olisi 75 verilleruoskittua konia ja silti se olisi vain sitroletti.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w kuolee kesken ajon..
Totta puhut kyllä noista saaste peleistä... ennakoista en osaa ihan 100% varmaksi sanoa, bensan suodatin on uusi mallia tarvike ja ihan just ennen kaasaria kiinni. Haisee bensalta aina ennen mielestäni ennen kun sammuu, eli bensaa saa mielestäni...tekee tuon sammumisen ihan randomilla..joskus maantieFastback kirjoitti:Ei tässä olla mitään meteorolegaja tai lentäjiä, mutta mutta...
1) jos sitä pinkkiä piuhaa on teippailtu, niin 99 % siellä on ollut jenkakello ja auto myytäessä, jobatessa tai ulkomaille myytäessä on ystävällinen Jose, Escobar, Lazlo tms. ottanut arvokkaan (ainakan sata taalaa) jenkakellon parempaan talteen ja ongelmaa voi syntyä (paitti tuo muu rötääminen tuntuu jo eri oireelta)
2) mites sulla ennakot pysyvät alueelle, voisiko jakajassa olla myös köyryä, että ennakot ovat liian myöhäisellä - siitä tulee kyllä uskomaton vedon puute. Sitä voidaan ohjata jousilla ja alipainekellolla
3) Haiseeko se bensalta laisinkaan? Siellä pitäisi olla mekaaninen lutkutin, joka kyllä työntää kakkua tulemaan. Ota bensaletku irti suodattimen juuresta tai ylempää ja yritä puhaltaa bensat takaisin tankkiin. Jos saat puhallettua gasot tankkiin LÄPI PUMPUN niin sun pumppu on sökö
4) onko bensan suodatin kuinka uusi vai tukkoinen vintage kalu vuodelta 1974? On ehkä käsitelty jo, mutta en jaksanut enää lukea alusta asti...
Tsemppiä vaan hei, elämä vois olla huonomminkin. Esimerkiksi sulla olisi harrasteautona joku chevroletin p"#¤ka ja siinä tukkoisessa saastemotissa olisi 75 verilleruoskittua konia ja silti se olisi vain sitroletti.
nopeudessa ja joskus 40km/h
Bensa pumppua en ole testannut vielä joten teen senkin tänään vielä...
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 351w kuolee kesken ajon..
kaara91 kirjoitti:Voithan sä vetää suoraan akulta johdon tuohon puolan plus napaan kokeeksi ohi etuvastuksen. Sillä selvität tuon puolaa ennen olevat katkokset. Aja koe lenkki ja ota hinaus auto mukaan niin pääset kotiin. Tuon etuvastuksen voi tehdä itse esim 0,8mm rosteri mikkilangasta keraamista sokeripalaa käyttäen.
Jokos tän kokeilit, eli suora piuha akulta puolalle? Jos otat erillisen akun jalkatilaan, niin ei tarvi edes etuvastusta (Jännite ilmankin alle 12v)
Toiset sytkä vehkeet ei tuosta etuvsatuksesta ole niin herkkiä, mutta ainakin Malloryn Unilite kärähtää melko pian...
-
musse1967
- Addikti
- Viestit: 202
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
- Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta
Re: 351w kuolee kesken ajon..
No nyt tuli testattua siten että uusin virtalukolta puolalle menevän piuhan, ei mitään vaikutusta. Auto räkii ja sammuu jne...lähtee kaasupohjassa käymään ja sillee sainkin sen ajettua kotiin...puolaa en saanut vielä hommattua. Kaasari on ns tehdas korjattu 2bbl vakio kaasari.
Voiko konkka tehdä tuollaisen pätkimisen? Konkka ja puola on seuraavat sitten vaihtovuorossa kun ei kerran tuo johdon vaihto tehnyt yhtään mitään. Lähtee käymäänkin paljon huonommin kun ennen, saa sahata aika kauan että lähtee. Alkaa ideat loppuun tosissaan.
Voiko konkka tehdä tuollaisen pätkimisen? Konkka ja puola on seuraavat sitten vaihtovuorossa kun ei kerran tuo johdon vaihto tehnyt yhtään mitään. Lähtee käymäänkin paljon huonommin kun ennen, saa sahata aika kauan että lähtee. Alkaa ideat loppuun tosissaan.