kannet 306 -95
Re: kannet 306 -95
Ruiskun ei tartte olla maailman tarkin, vaan semmonen käyttäjä ystävällinen jota voi mattimeikäläinenkin säätää kotioloissa ja jopa onnistua siinä! Ja niin että autokin toimii! Tai voihan tietysti tuota tatechiakin kotona säätää ite, mutta aika paljon se vaatisi opiskelua ja eniten sitä aikaa säätää, jota mulla ainakaan ei tällä hetkellä hirveesti ole! Viisain olis tietysti tässä elämän tilanteessa laittaa pillit pussiin muutamaks vuodeks ja jatkaa sitten harrastusta kun lapset on vähän isompia! Mutta kun ei semmonen sovi mun luonnolle! Joskus on pakko päästä talliin ja tehdä jotain, ja lehtiä ja kataloogeja selattava ja haaveiltava paremmista autoista/palikoista/tehokkaista moottoreista! Mutta asiaan, niin kyllähän hyvät(sopivat) kannet on kaiken A ja O !!!!! 
Taidat puhua "vähän" mutta asiaa! 
En ammu!
Viisain olis siinä tapauksessa kasata kokonaan uusi moottori, tai alakerta!
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Auto: Autoton
No nii, yllytä kaara lisää nii mää hommaan kohta halvan moottorin 
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Ei onnaa nyt ku oon niin persaukinen! 
-
balez
- Addikti
- Auto: Mustang Gt -95
hyvä artikkeli. Plenumeissa aika pienet erot, yllättävän hyvä toi gt40 hierottuna.. Tosin tollasta nokkaa ei uskalla enää haaveilla mutta kumminkinkaara91 kirjoitti:Tuossa vielä AFR185 CNC kansilla testi kolmella eri imu plennumilla.
http://www.musclemustangfastfords.com/t ... ewall.html
Onko tuo kuinka erilainen yläosaltaan tuo GT-40 kuin tuo mun cobran oma, alaimarihan on tietääkseni sama? Tuo GT-40:hän pesee nuo aftermarketit keskialuella ihan 6-0! Huipputehoissa vasta nuo aftermarketit jyrää! Tässäkin on mietittävää että mihin käyttöön autonsa haluaa, imarillakin voi siihen vaikuttaa! Tuossa testissä käytetty nokka on meille suomalaisille katuautoilijoille ihan utopiaa! Kannattaa taas vähän dynotella sillä Dyno 2000-ohjelmalla, antaa suuntaa ihan kivasti! 
- Sport 65
- Aktiivi
- Auto: 65 Mustang Fastback 347 T5 8"
67 Fairlane GTA 460 C6 9" - Paikkakunta: Orimattila
Kyllä tässä pitää jälleen Mexicoon yhtyä, kyllä pirteällä moottorilla voi kadullakin kurvailla. Ei sillä huvikseen viitsi mihinkään ytimen ruuhkiin lähteä, mutta täällä maalla voi ajella keskustassa ja matka-ajo sujuu moitteetta.Mexico65 kirjoitti:No tässä kokemuksia.kaara91 kirjoitti: Olisi kiva kuulla täysin raceing käyttöön rakennetulla moottorilla ajotuntemukset samalta mieheltä kadulla, kun kone on hengetön vielä lähes 4000 kierroksen korvilla ja tehollinen vetoalue ylettäisi yli 8000 1/min ja sitten kun 4000 jälkeen alkaa tapahtumaan niin hattu lentää takapenkille, sekä jyrkän tehokäyrän nousu saa pidot häviämään saman tien. Ei ne katuautossa huipputehot ole tärkeimmät, vaan hyvä vääntö laajalla alueella ja kuitenkin sopivan korkeilla kierroksilla antavalla huipputeholla. Eli kadulla joutuu aina huipputehoista tinkimään ajettavuuden alaväännön kustannuksella.
Tuollaisella ns. race moottorilla ei tietenkään ole tarkoitus ajaa kovin paljoa kadulla, mutta se onnistuu kyllä vaivattomasti jos voimansiirto on toteutettu yhtään katuystävälliseen suuntaan. Tärkein asia on kytkin, sen tulee olla isomassainen ja mielellään massalevyillä. Toiseksi tulee vaihteiston ja perän välitykset.
Jos nyt ajatellaan asiaa siltä kannalta, että kyseessä on noin 5 litran V8 moottori, niin vääntöä riittää myös alakierroksille. Tosin vääntö on hieman alhaisempi kuin tuollaisella viritetyllä katumoottorilla.
Tässä 5,5 litran koneen alakierrosten dyno arvot. Jokainen voi havaita, että vääntöä on jo 2500 rpm alkaen vähintään riittävästi liikuttamaan autoa. No joo, elämä alkaa vasta tuosta ja jatkuu tuonne +8000 rpm asti. Kannet AFR 205, nokka Comp Cams XR292R mekaaninen rolleri ja keinut 1.7 imu ja 1.6 pako. Imusarja suurin mahdollinen eli portattu Trick Flow Box-R. läppärunko Acufab 90 mm.
rpm Nm hp
2500 423 149
3000 407 171
3500 452 222
4000 511 287
4500 514 324
vs.
Subaru Impreza WRX STI
max. 407Nm / 4000 rpm
Tämä on perinteinen 347 eli 289 lohko 3,400" iskulla, ruttua noin 11. Vihtor Jr imari, 750 ultra hp, 1 7/8 sarjat ja afr 205 kannet. Nokka on Lunatin 506A2LUN asteita muistaakseni 256/264, nostoa 0.621", LSA 106 ja keinut 1.7 ja 1.6. Voimaa kääpiö tuottaa jopa alle neljän tuhannen kierroksen ihan mukavasti, moottori on säädetty ja mitattu Eagle Racingilla. Kyllä "isotkin" kannet ja pakosarjat voi toimia pienemmilläkin kierroksilla.
rpm nm hp
2500 405 142
3000 421 177
3500 496 243
4000 566 317
4500 585 369
Mustang FB 65 302 T5 8"
Fairlane GTA 67 460 C6 9"
Glastron Carlson CVX-20 Berkeley PackaJet 460
Fairlane GTA 67 460 C6 9"
Glastron Carlson CVX-20 Berkeley PackaJet 460
Eli yhteenvetona voidaan todeta että kyllä hyvistä kansista on hyötyä, jos löytyy täppiä niin ei muuta kuin kunnon kannet tilaukseen! Sitten alkaakin se valinnan vaikeus että mitkä kannet? Trikkaria olis kiva kokeilla kun ovat sitä kehuneet, mutta kun ei ne pirut käy mun koneeseen kun on ne pattipää männät! Ehkä sitten joskus, kun rikastun niin rakennutan semmosen 363 "käyttömoottorin" Cobran keulille, jossa on kaikkea kivaa osaa ja ehkä lähemmäs 500hv! 
Mitä vikaa on noissa muissa kansissa?Topias74 kirjoitti:Eli yhteenvetona voidaan todeta että kyllä hyvistä kansista on hyötyä, jos löytyy täppiä niin ei muuta kuin kunnon kannet tilaukseen! Sitten alkaakin se valinnan vaikeus että mitkä kannet? Trikkaria olis kiva kokeilla kun ovat sitä kehuneet, mutta kun ei ne pirut käy mun koneeseen kun on ne pattipää männät! Ehkä sitten joskus, kun rikastun niin rakennutan semmosen 363 "käyttömoottorin" Cobran keulille, jossa on kaikkea kivaa osaa ja ehkä lähemmäs 500hv!
Onhan noita hyviä kansia muitakin kuin Trick Flow.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
balez
- Addikti
- Auto: Mustang Gt -95
edelin e-streetit ihan ok kun hieroo vähän..
mutta mutta ei niin paljon paremmat kuin noi mun gt40 hierottuna, että pakko laittaa afr tai vastaavaa ja tällöin hinta pompsahtaa rajusti.
ennemmin itse heitän afr kuin trick flowt..miksi niin sitä en tiedä
nyt odotankin että joku linkittäs tänne jotkut "budjetti" hyvät kannet tai aihiot mistä tulee helvetin hyvät tekemällä
mutta mutta ei niin paljon paremmat kuin noi mun gt40 hierottuna, että pakko laittaa afr tai vastaavaa ja tällöin hinta pompsahtaa rajusti.
ennemmin itse heitän afr kuin trick flowt..miksi niin sitä en tiedä
nyt odotankin että joku linkittäs tänne jotkut "budjetti" hyvät kannet tai aihiot mistä tulee helvetin hyvät tekemällä
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Moni kyllä vanno noiden tfs kansien nimeen. Itsellä AFR kannet, mutta tfs:n venttilien kulmat antavat 4.030 porauksella paremmat virtaukset. Venttiilin ollessa auki, lautanen kauempana sylinterin seinämästä.
Siihen on syy että AFr 205 ja 225 kansien virtaus arvot, joita afr tarjoaa, on mitattu 4.150 porauksella. Tietysti voisi hommata afr kansiin sopivaa lohkoa ja porata sen ISOKSI.
Siihen on syy että AFr 205 ja 225 kansien virtaus arvot, joita afr tarjoaa, on mitattu 4.150 porauksella. Tietysti voisi hommata afr kansiin sopivaa lohkoa ja porata sen ISOKSI.
Ei kai niissä mitään vikaa ole, minä nyt vaan kirjoitin niin että niitä kansia minä haluaisin kokeilla! Voisin kokeilla AFR:ätkin, Jon Kaasen P38:t, RHS:t, Ford Racing Z:t, Edelit tai vaikka Patriotitkin! Voisin minä kokeilla vaikka 5 eri kantta jos olis rahaa ja aikaa, niin veisin vielä kaikki dynoon, niin näkis erot!Mexico65 kirjoitti:Mitä vikaa on noissa muissa kansissa?Topias74 kirjoitti:Eli yhteenvetona voidaan todeta että kyllä hyvistä kansista on hyötyä, jos löytyy täppiä niin ei muuta kuin kunnon kannet tilaukseen! Sitten alkaakin se valinnan vaikeus että mitkä kannet? Trikkaria olis kiva kokeilla kun ovat sitä kehuneet, mutta kun ei ne pirut käy mun koneeseen kun on ne pattipää männät! Ehkä sitten joskus, kun rikastun niin rakennutan semmosen 363 "käyttömoottorin" Cobran keulille, jossa on kaikkea kivaa osaa ja ehkä lähemmäs 500hv!
Onhan noita hyviä kansia muitakin kuin Trick Flow.
Jotkut 185 kannet vois olla aika passelit, ja nokka-akseli on se joka määrää aika pitkälle -95 auton virittämistä päästöjen ehdoilla!
Että kyllä varmaan hyvistä kansista on sullekin hyötyä Balez, ja kun päästät vielä sitten kaasua joukkoon, niin eiköhän ne menohalut parane entisestä! 
185, 195, 170 tms yms yms...imukanavan koko ei ratkaise peliä. Kaikkihan laittaisivat 240cc -kansia koneisiin 221cid alkaen jos ne olisivat ne ainoat oikeat. Mitattujen virtausarvojen perusteella joku kansi virtaa 170cc kanavalla (non-CNC) toisen merkkisen tunnetun 185cc (CNC) -kannen kanssa yhtä paljon tiettyyn nostoon asti jne. Kansissa on vaihtoehtoja paljon. Useimmiten hinta kulkee laadun kanssa jokseenkin käsi kädessä. USAsta saa täydellisen kansipaketin 302:een 210cc imukanavalla 600 taalalla...onkohan ne hyvät? Kun halvalla saa, niin sieltä vaan tilaamaan.
Moottori on kuitenkin kokonaisuus. Osakombinaatioita on ziljoona, mutta jotkut toimivat ja jotkut taas eivät. Jotkut sopivat käyttötarkoitukseen, jotkut eivät.
Valitse osia sen mukaan mikä on käyttötarkoitus, ellet halua tehdä sellaista pakettia joka ei vastaa käyttötarkoitusta. Päätä ensin käyttötarkoitus, tee suunnitelma sen mukaan ja pysy siinä. Ja sitten taas jatketaan järjettömien kombinaatioiden suunnittelua
Moottori on kuitenkin kokonaisuus. Osakombinaatioita on ziljoona, mutta jotkut toimivat ja jotkut taas eivät. Jotkut sopivat käyttötarkoitukseen, jotkut eivät.
Valitse osia sen mukaan mikä on käyttötarkoitus, ellet halua tehdä sellaista pakettia joka ei vastaa käyttötarkoitusta. Päätä ensin käyttötarkoitus, tee suunnitelma sen mukaan ja pysy siinä. Ja sitten taas jatketaan järjettömien kombinaatioiden suunnittelua
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!