Holleyn toiminta
-
venni100
- Aktiivi
- Viestit: 67
- Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
- Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
- Paikkakunta: Humppila
Re: Holleyn toiminta
Suuttimet vaihdettu 67 ja auto toimii paremmin.Kysymys kuuluukin tyhjäkäynnin seoksen säädöstä.Laitoin aluksi 1,5 kierrosta auki.Starttasin ja käytin lämpimäksi. Sitten aloin kiertää 1/8 kerralla kiinni,kone alkoi heti kaydä huonommin.Palasin alkupisteeseen eli 1,5 kierosta.Aloin kiertää 1/8 auki päin eli (rikkaammalle)Nyt seos on 1 7/8 ja käy tässä mielestäni parhaiten. Onko normaalia?
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Holleyn toiminta
Lukaseppa ajatuksella.
http://www.torinoproject.com/tech/holley_tuning.htm
sekä
http://www.bob2000.com/carb.htm

http://www.torinoproject.com/tech/holley_tuning.htm
sekä
http://www.bob2000.com/carb.htm

-
venni100
- Aktiivi
- Viestit: 67
- Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
- Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
- Paikkakunta: Humppila
Re: Holleyn toiminta
No nii. Suuttimia on vaihdeltu, kiihdytyspumpun ramppeja on kokeiltu erillaisia ja aina vaan tuntuisi toimivan paremmin.Kiihdytyspumpun käyttövivuston jousi säädetty siten, että ei ole välystä mutta ei "kanna" tyhjäkäynillä .Enää ei tarvitä ryyppyä ollenkaan.Välillä silti kaasari "poksauttaa" (ei läheskään aina) kun painaa kaasua voimakkaasti. Suutinkoko on kasvanut 2 kokoa ennen 64 nyt 66.Sytytysennakko on tarkistettu. Millä sais ton "poksauttamisen"kuriin?
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Holleyn toiminta
ei kun 750 vaakkumi.Fastback kirjoitti:Minä olen vähän enempi ison kuin liian pienen karputraattorin kannalla. Jos aiot pitää tuota 600 cfm vakuumia niin kasvata suuttimia vielä pykälä - testaa. Jos joskus panostat kaasariin, niin 650 cfm tuplapumppu ja menoksi.

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
-
venni100
- Aktiivi
- Viestit: 67
- Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
- Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
- Paikkakunta: Humppila
Re: Holleyn toiminta
Sitä en kyllä osaa sanoa onko siellä sitä kuulaa.Avasin kannen ja katsoin niin sisäpuolella kiihdytyspumpussa oli punainen "tappi".Alkaa jo tuntua siltä,että pitää koittaa toisella kaasarilla tai uudella kiihdytyspumpulla...
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Holleyn toiminta
Kuten Kaara jo mainitsi. Kuula täytyy olla ja sen kuuluu olla pinnaltaan virheetön!
http://www.carburetorfactory.com/expvw19.html
meteringplate http://i18.tinypic.com/61klx5s.jpg
http://www.carburetorfactory.com/expvw19.html
meteringplate http://i18.tinypic.com/61klx5s.jpg
-
venni100
- Aktiivi
- Viestit: 67
- Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
- Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
- Paikkakunta: Humppila
Re: Holleyn toiminta
Jos olen oiken ymmärtänyt niin ei siinä ole muuta takaiskuventtiiliä kuin kuminen kohokammiossa.Kiihdytyspumpun suuttimeen en ole koskenut,eli se on "tehtaan jäljiltä".
-
venni100
- Aktiivi
- Viestit: 67
- Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
- Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
- Paikkakunta: Humppila
Re: Holleyn toiminta
Irroitin kiihdytyspumpun suuttimen ja siellä oli kaivossa kuula paikallaan. Suuttimen koko on 31.Kuinka paljon isompaa kannattaa kokeilla?
-
venni100
- Aktiivi
- Viestit: 67
- Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
- Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
- Paikkakunta: Humppila
Re: Holleyn toiminta
Onko hyötyä vaihtaa 50cc kiihdytyspumppu 30cc tilalle?
-
venni100
- Aktiivi
- Viestit: 67
- Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
- Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
- Paikkakunta: Humppila
Re: Holleyn toiminta
Pitää varmaankin sitä kokeilla, jos isommasta kiihdytyspumpun suuttimesta ei ole apua.tilasin 0,035 kun vaan posti tois perille.
Luulisin että se kuula on ainakin tiivis kun vähänkin liikuttaa kaasuvipua niin heti tulee bensaa kiihdytyspumpun suuttimesta.Tulpat on rusken väriset,että seos pitäs nyt ainakin olla kohdallaan.
Luulisin että se kuula on ainakin tiivis kun vähänkin liikuttaa kaasuvipua niin heti tulee bensaa kiihdytyspumpun suuttimesta.Tulpat on rusken väriset,että seos pitäs nyt ainakin olla kohdallaan.
-
venni100
- Aktiivi
- Viestit: 67
- Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
- Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
- Paikkakunta: Humppila
Re: Holleyn toiminta
Se Poksautus tulee kovin epäsäännöllisesti. Moottorin ollessa kylmä niin helpommin ja lämpimänä joskus.
-
venni100
- Aktiivi
- Viestit: 67
- Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
- Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
- Paikkakunta: Humppila
Re: Holleyn toiminta
Paikallinen varaosamyyjä sano, että Holleyn saa kerralla kuntoon kun heittää sillä vesilintua...
Jos ny kuitenkin vielä kokeilee vaihdella osia.
Jos ny kuitenkin vielä kokeilee vaihdella osia.
-
venni100
- Aktiivi
- Viestit: 67
- Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
- Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
- Paikkakunta: Humppila
Re: Holleyn toiminta
No Nii, nyt on isompi kiihdytyspumppu ja kiihdytyspumpun suutin.Ei "poksauta" enää. Nyt vastaa heti kaasuun ja kulkee paremmin.
-
venni100
- Aktiivi
- Viestit: 67
- Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
- Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
- Paikkakunta: Humppila
Re: Holleyn toiminta
Pitää nyt ajella vähän aikaa ja katsoa minkä väriseksi tulpat tulee.
-
venni100
- Aktiivi
- Viestit: 67
- Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
- Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
- Paikkakunta: Humppila
Re: Holleyn toiminta
Kiitokset Kaara91 hyvistä neuvoista/vinkeistä!