Holleyn toiminta

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
venni100
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
Paikkakunta: Humppila

Re: Holleyn toiminta

Viesti Kirjoittaja venni100 »

Suuttimet vaihdettu 67 ja auto toimii paremmin.Kysymys kuuluukin tyhjäkäynnin seoksen säädöstä.Laitoin aluksi 1,5 kierrosta auki.Starttasin ja käytin lämpimäksi. Sitten aloin kiertää 1/8 kerralla kiinni,kone alkoi heti kaydä huonommin.Palasin alkupisteeseen eli 1,5 kierosta.Aloin kiertää 1/8 auki päin eli (rikkaammalle)Nyt seos on 1 7/8 ja käy tässä mielestäni parhaiten. Onko normaalia?
Avatar
NooB
Mega-addikti
Viestit: 552
Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
Paikkakunta: Ulvila

Re: Holleyn toiminta

Viesti Kirjoittaja NooB »

venni100
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
Paikkakunta: Humppila

Re: Holleyn toiminta

Viesti Kirjoittaja venni100 »

No nii. Suuttimia on vaihdeltu, kiihdytyspumpun ramppeja on kokeiltu erillaisia ja aina vaan tuntuisi toimivan paremmin.Kiihdytyspumpun käyttövivuston jousi säädetty siten, että ei ole välystä mutta ei "kanna" tyhjäkäynillä .Enää ei tarvitä ryyppyä ollenkaan.Välillä silti kaasari "poksauttaa" (ei läheskään aina) kun painaa kaasua voimakkaasti. Suutinkoko on kasvanut 2 kokoa ennen 64 nyt 66.Sytytysennakko on tarkistettu. Millä sais ton "poksauttamisen"kuriin?
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Holleyn toiminta

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Fastback kirjoitti:Minä olen vähän enempi ison kuin liian pienen karputraattorin kannalla. Jos aiot pitää tuota 600 cfm vakuumia niin kasvata suuttimia vielä pykälä - testaa. Jos joskus panostat kaasariin, niin 650 cfm tuplapumppu ja menoksi.
ei kun 750 vaakkumi. :lolkops:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
venni100
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
Paikkakunta: Humppila

Re: Holleyn toiminta

Viesti Kirjoittaja venni100 »

Sitä en kyllä osaa sanoa onko siellä sitä kuulaa.Avasin kannen ja katsoin niin sisäpuolella kiihdytyspumpussa oli punainen "tappi".Alkaa jo tuntua siltä,että pitää koittaa toisella kaasarilla tai uudella kiihdytyspumpulla...
Avatar
NooB
Mega-addikti
Viestit: 552
Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
Paikkakunta: Ulvila

Re: Holleyn toiminta

Viesti Kirjoittaja NooB »

Kuten Kaara jo mainitsi. Kuula täytyy olla ja sen kuuluu olla pinnaltaan virheetön!

http://www.carburetorfactory.com/expvw19.html

meteringplate http://i18.tinypic.com/61klx5s.jpg
venni100
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
Paikkakunta: Humppila

Re: Holleyn toiminta

Viesti Kirjoittaja venni100 »

Jos olen oiken ymmärtänyt niin ei siinä ole muuta takaiskuventtiiliä kuin kuminen kohokammiossa.Kiihdytyspumpun suuttimeen en ole koskenut,eli se on "tehtaan jäljiltä".
venni100
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
Paikkakunta: Humppila

Re: Holleyn toiminta

Viesti Kirjoittaja venni100 »

Irroitin kiihdytyspumpun suuttimen ja siellä oli kaivossa kuula paikallaan. Suuttimen koko on 31.Kuinka paljon isompaa kannattaa kokeilla?
venni100
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
Paikkakunta: Humppila

Re: Holleyn toiminta

Viesti Kirjoittaja venni100 »

Onko hyötyä vaihtaa 50cc kiihdytyspumppu 30cc tilalle?
venni100
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
Paikkakunta: Humppila

Re: Holleyn toiminta

Viesti Kirjoittaja venni100 »

Pitää varmaankin sitä kokeilla, jos isommasta kiihdytyspumpun suuttimesta ei ole apua.tilasin 0,035 kun vaan posti tois perille.
Luulisin että se kuula on ainakin tiivis kun vähänkin liikuttaa kaasuvipua niin heti tulee bensaa kiihdytyspumpun suuttimesta.Tulpat on rusken väriset,että seos pitäs nyt ainakin olla kohdallaan.
venni100
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
Paikkakunta: Humppila

Re: Holleyn toiminta

Viesti Kirjoittaja venni100 »

Se Poksautus tulee kovin epäsäännöllisesti. Moottorin ollessa kylmä niin helpommin ja lämpimänä joskus.
venni100
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
Paikkakunta: Humppila

Re: Holleyn toiminta

Viesti Kirjoittaja venni100 »

Paikallinen varaosamyyjä sano, että Holleyn saa kerralla kuntoon kun heittää sillä vesilintua...
Jos ny kuitenkin vielä kokeilee vaihdella osia.
venni100
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
Paikkakunta: Humppila

Re: Holleyn toiminta

Viesti Kirjoittaja venni100 »

No Nii, nyt on isompi kiihdytyspumppu ja kiihdytyspumpun suutin.Ei "poksauta" enää. Nyt vastaa heti kaasuun ja kulkee paremmin.
venni100
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
Paikkakunta: Humppila

Re: Holleyn toiminta

Viesti Kirjoittaja venni100 »

Pitää nyt ajella vähän aikaa ja katsoa minkä väriseksi tulpat tulee.
venni100
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
Paikkakunta: Humppila

Re: Holleyn toiminta

Viesti Kirjoittaja venni100 »

Kiitokset Kaara91 hyvistä neuvoista/vinkeistä!
Vastaa Viestiin