Sivu 2/2
Re: 1968 302 startin vaihto
Lähetetty: 25 Kesä 2014, 21:45
Kirjoittaja Tahavo
Kiitos kaikille neuvoista. Sen verran on huonosti itsellä tuota korjaamotilaa, että ajattelin tukea paikallista autokorjaamoa ja viedä sinne vaihtoon. Hirvittää aina mennä tunkin varassa keikkuvan auton alle vaikka laittaakin pukit alle. Nyt on sitten uusi akku, laturi ja startti.
Re: 1968 302 startin vaihto
Lähetetty: 25 Kesä 2014, 21:52
Kirjoittaja CFR-759
Tahavo kirjoitti:Kiitos kaikille neuvoista. Sen verran on huonosti itsellä tuota korjaamotilaa, että ajattelin tukea paikallista autokorjaamoa ja viedä sinne vaihtoon. Hirvittää aina mennä tunkin varassa keikkuvan auton alle vaikka laittaakin pukit alle. Nyt on sitten uusi akku, laturi ja startti.
Suosittelu Tuusulan Autosähkö tai sitten Adita Helsingissä. Kerro kerhoterveisiä Vesa M:ltä Startaxista.
Voi ja saa käyttää muutkin pääkaupungin kerholaiset.
Vesa
Re: 1968 302 startin vaihto
Lähetetty: 26 Kesä 2014, 08:25
Kirjoittaja Pertti
OT-HT68 kirjoitti:Huomasin vasta viestiketjun ja kävin tarkistamassa että miten tuo uusi startti oikein tuli laitettua. Tuon linkitetyn ohjeen mukaan se on laitettu, eli vanhalta startilta tullut johto siirrettiin releellä puolelta toiselle (samaan napaan kuin akulta tuleva piuha). Siihen vapautuneeseen napaan sitten kytkettiin uudelta startilta tuleva ohuempi piuha. Rele poikkeaa tuosta ohjeen kuvasta, eli on ainakin minulla tämännäköinen:
WP_000988.jpg
Vasemmassa navassa akun ja startin paksut piuhat ja oikeassa navassa uuden startin ohut piuha.
t. Olli
Tässä onkin kotkattu hiukan järeämpi "starttirele".
Kuvassa oleva alkuperäinen solenoidi on muutettu virtalukon starttinastaa suojaavaksi releeksi. Turhan riski kapistus tuohon hommaan. Saman asian ajaisi normaali on/off lisävalorele, jonka vetopiiri tulisi suoraan noista solenoidin kylkeen tulevista pikkujohdoista ja tuon paksun kaapelin saisi korvata saman vahvuisella kuin on toinenkin "isosta" liittimestä lähtevä.
Kuvan kytkentä on toimiva, mutta siinä on turhan raskaasti toimiva komponentti, joka on tarkoitettu alkuperäisessä järjestelmässä hoitamaan koko käynnistysvirran akulta startille.
Re: 1968 302 startin vaihto
Lähetetty: 28 Helmi 2015, 16:18
Kirjoittaja Jukka
Pertti kirjoitti:Siitä saa jättää sen oman erillisen solenoidin välistä pois.
Lainaan hieman valmista topikkia..
Mitä kaikkia johtoja tulee Foxin alkuperäiseen solenoidiin, akulta tulevaan napaan?
Re: 1968 302 startin vaihto
Lähetetty: 28 Helmi 2015, 18:02
Kirjoittaja Jukka
kaara91 kirjoitti:kuva V8 91-mallista eteenpäin.
Kiitos.
Taitaa olla että tulevat laturilta ja joku on napsinut nuo fuse linkit pois välistä?