Yhteystietoja kaivataan, kiitos
pakoputki
-
Tarkkailija
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
No tuota, jos pystyt toimittamaan tarkat mitat ja esim. taivutuksien kulmat kaveri kyllä pystyy tekemään tarvittavat pätkät/ylitykset/mutkat suorasta tavarasta.rtm kirjoitti:Eli pystyy varmaan tekemään putket mallin mukaan eikö![]()
Yhteystietoja kaivataan, kiitos
Kaverin nimi on Peuraniemi Antti, puh. 0500-541 410, vaikuttaa Jyväskylän alueella.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
Tarkkailija
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Eiköhän pysty jos toimitat putket paikanpäälle, niin varmasti pystyy kopioimaan. Kaveri ei käytännössä tee enää pakoputkistoja, koska hän myi autonosturit yms. pois, mutta putkien taivuttelu onnistuu. Teki mulle 2" mutkia peltisarjoja varten.rtm kirjoitti:Tarkoitin että pystyisi varmaan kopioida mun 2 tuuman putket ja taivuttaa vastaavat esim 2,5 tuuman putkesta?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
kattelin tässä alustavasti noita foxin H-putken pultteja ja hantin puoli näyttää lievästi sanottuna hankalalta. ootteko saaneet putket irti ilman että on tarvinu katkasta pultteja. tilannetta ei helpota se että käytössä on vaan vaivaset 30 senttiset rampit.
ylemmät pultit on ilmeisesti kiinteesti orkinaali pakosarjoissa kiinni eli ei tartte saada avainta taakse mutta tämä hantin alempi pultti. siinä on matala kantanen pultti ja takana mahdottomassa paikassa mutteri. mulla on kyllä hyvät irrotus ölpit käytössä mutta pitäs olla kädessä lisä niveliä.
onko jollain heittää kikka kolmosta kehiin.
ylemmät pultit on ilmeisesti kiinteesti orkinaali pakosarjoissa kiinni eli ei tartte saada avainta taakse mutta tämä hantin alempi pultti. siinä on matala kantanen pultti ja takana mahdottomassa paikassa mutteri. mulla on kyllä hyvät irrotus ölpit käytössä mutta pitäs olla kädessä lisä niveliä.
onko jollain heittää kikka kolmosta kehiin.
Ei pidä heti luovuttaa kun tulee tenkkapoo eteen, pitää vai miettiä erivaihtoehtoja ja käyttää mielikuvitusta, se autta monesti. Hanki ensimmäiseksi mutterinmurskaaja, ja ongelma on ratkaistu pujota murskain mutteriiin, ja kiristä niinkauan että mutteri halkeaa ja se on auki. Ei tarvitte lähteä minnekkään ajelemaan eto homman takia, siitä työkalusta on hyötyö monessa remontissa, eikä ole kallis investointi.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Siinä mitään mutterinmurskainta tarvitaROKI kirjoitti:Ei pidä heti luovuttaa kun tulee tenkkapoo eteen, pitää vai miettiä erivaihtoehtoja ja käyttää mielikuvitusta, se autta monesti. Hanki ensimmäiseksi mutterinmurskaaja, ja ongelma on ratkaistu pujota murskain mutteriiin, ja kiristä niinkauan että mutteri halkeaa ja se on auki. Ei tarvitte lähteä minnekkään ajelemaan eto homman takia, siitä työkalusta on hyötyö monessa remontissa, eikä ole kallis investointi.
Anteeksi kauhiasti että poljin varpaillenneac474 kirjoitti:Siinä mitään mutterinmurskainta tarvitaROKI kirjoitti:Ei pidä heti luovuttaa kun tulee tenkkapoo eteen, pitää vai miettiä erivaihtoehtoja ja käyttää mielikuvitusta, se autta monesti. Hanki ensimmäiseksi mutterinmurskaaja, ja ongelma on ratkaistu pujota murskain mutteriiin, ja kiristä niinkauan että mutteri halkeaa ja se on auki. Ei tarvitte lähteä minnekkään ajelemaan eto homman takia, siitä työkalusta on hyötyö monessa remontissa, eikä ole kallis investointi.:roll:Ja kyllähän kaveri saa lähteä ajelemaan, ellei itse saa auki muttereita ja toiset kaverit ovat halukkaita auttamaan.Että tällälailla meilläpäin toimitaan.Ei saa väheksyä muiden tekemisiä, "ehkä" joku muukin osaa autoja korjata ( luulisin ).
![]()
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Noista X putkista viellä, kun tuntuu olevan kuumaperuna, tuossahan olis bisneksen paikka, on niin helppo tehtävä että ihmettelen vaan ettei kukaan ole Suomessa ruvennut tohtoroimaan noita vänkylöitä. Ei men kauan kun on autoon tuollanen tehty, itse en kyllä maksa tuollaisesta virityksestä, vaan jos tarvitsen sen teen itse sellasen. Kun tarvike liikkeestä saa edullisesti valmiita akselin ylitys putkia, hiukan järjen käyttöä ja vähän askartelua, ja X häkkyrä on valmis asennettavaksi, itse putken teko ei vie aikaa kuin tunnin verran, kun suunnittelee valmiiksi ennakkoon kaiken valmiiksi.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Tuosta tehon lisayksesta viela saakohan 05 mustanggiin isommilla putkilla tehoa lisaa tuntuisi 300 hp koneeseen riittavilta 2"5 tuumaiset H putket.Itse olen ajatellut vaihtaa vain takapaan vaimentajat joko vapaa virtaus aanen vaimentajiin taikka suoriin putkiin ,elikka katalysaattori pelkastaan vaimentaa.
Saattaa sillä vähän saada lisätehoa, mutta eiköhän jenkkilän foorumeilla ole paremmin tietäviä, täällä noita nollaviitosia on aika vähänfoord kirjoitti:Tuosta tehon lisayksesta viela saakohan 05 mustanggiin isommilla putkilla tehoa lisaa tuntuisi 300 hp koneeseen riittavilta 2"5 tuumaiset H putket.Itse olen ajatellut vaihtaa vain takapaan vaimentajat joko vapaa virtaus aanen vaimentajiin taikka suoriin putkiin ,elikka katalysaattori pelkastaan vaimentaa.
- turkååsi
- Hiljaisempi
- Viestit: 10
- Liittynyt: 20 Elo 2004, 22:16
- Auto: 67 HT 482 FE
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Martelius
Kyselin itse joku viikko sitten Marteliukselta putkistoista, kun tuppaa vähän ääntämään nykyisillä rälläkkäversioilla. Oheista tietoa tuli vastauksena.
He ovat tehneet myös 67'ihin 65-mallisen kaavoilla tuplaputkistoja. Niissä ei ole H- eikä X-osaa. Vaimentimet tulevat taka-akselin etupuolelle. Takaputkien ulostulot puhaltavat alaviistoon. Kaavojen alkuperäiskoko on 2" ja takaputkilla 1-3/4". Suurentaminen onnistuu keskiputkilla 2-1/2 asti, takaputkissa joko 2-1/2 tai 2-1/4" asti.
Peltisarjojen ja putkiston välinen liitos pitäisi tehdä asennusvaiheessa hitsaamalla. Tällainen paketti on n. 360 - 400,- vaimentimista riippuen.
H-osa pitäisi sitten hitsata asennusvaiheen lopuksi kun putket istuvat paikoillaan.
Jäin vielä itse miettimään, koska houkutelisi tehdä koko setti kollektorista taaksepäin 3" ja X-putkella. Ilmeisesti tarkoittaisi taka-akselin alitusta. En tiedä mahtaisiko olla mitään hyötyä, mutta kuulostaisi kivalta
He ovat tehneet myös 67'ihin 65-mallisen kaavoilla tuplaputkistoja. Niissä ei ole H- eikä X-osaa. Vaimentimet tulevat taka-akselin etupuolelle. Takaputkien ulostulot puhaltavat alaviistoon. Kaavojen alkuperäiskoko on 2" ja takaputkilla 1-3/4". Suurentaminen onnistuu keskiputkilla 2-1/2 asti, takaputkissa joko 2-1/2 tai 2-1/4" asti.
Peltisarjojen ja putkiston välinen liitos pitäisi tehdä asennusvaiheessa hitsaamalla. Tällainen paketti on n. 360 - 400,- vaimentimista riippuen.
H-osa pitäisi sitten hitsata asennusvaiheen lopuksi kun putket istuvat paikoillaan.
Jäin vielä itse miettimään, koska houkutelisi tehdä koko setti kollektorista taaksepäin 3" ja X-putkella. Ilmeisesti tarkoittaisi taka-akselin alitusta. En tiedä mahtaisiko olla mitään hyötyä, mutta kuulostaisi kivalta
Petteri
_______________________________________________________________________
Miksi olla vain vaikea, kun pienellä vaivalla voi olla täysin mahdotonkin? (Oscar Wilde)
_______________________________________________________________________
Miksi olla vain vaikea, kun pienellä vaivalla voi olla täysin mahdotonkin? (Oscar Wilde)
Samaa ongelmaa myös täällä Lahden suunnalla.
Ostin kesäkuussa HT 65' Mustikan ja koko ikinä uusilla autoilla ajaneena on sormi ollut perseen lisäksi myös suussa. Ja monesti. Joka viikko on saatu "uudistaa" ja ihmetellä kiesiä.
Joka tapauksessa auto käy ja kukkuu kuitenkin isoimman osan ajasta. Se lienee tällä haavaa meikäläiselle tärkeintä.
Autossani on jonkun velikullan rakentelemat suorat putket ja meteli on sen mukainen. En tavoittele autosta museoitavaa, mutta kun naapurit eivät ole ajeluistani kovin innostuneet olen pakotettu joihinkin muutoksiin.
Mitä mieltä kokeneet ketut ovat? Kannattaako haalia kokonaan uudet putket (kyselin moisia - rahalla saa ja ponilla pääsee) vai olisiko järkevää (taloudellista) lyödä väliin jonkinmoista pönttöä?
Muistakaa, että olette tekemisessä todellisen amatöörin kanssa. Tiedän autoista... Hmm... En juuri mitään. Tankkaaminen ja pissapojan täyttö onnistuu.
Joka tapauksessa halu oppia on helevetinmoinen.
Ostin kesäkuussa HT 65' Mustikan ja koko ikinä uusilla autoilla ajaneena on sormi ollut perseen lisäksi myös suussa. Ja monesti. Joka viikko on saatu "uudistaa" ja ihmetellä kiesiä.
Joka tapauksessa auto käy ja kukkuu kuitenkin isoimman osan ajasta. Se lienee tällä haavaa meikäläiselle tärkeintä.
Autossani on jonkun velikullan rakentelemat suorat putket ja meteli on sen mukainen. En tavoittele autosta museoitavaa, mutta kun naapurit eivät ole ajeluistani kovin innostuneet olen pakotettu joihinkin muutoksiin.
Mitä mieltä kokeneet ketut ovat? Kannattaako haalia kokonaan uudet putket (kyselin moisia - rahalla saa ja ponilla pääsee) vai olisiko järkevää (taloudellista) lyödä väliin jonkinmoista pönttöä?
Muistakaa, että olette tekemisessä todellisen amatöörin kanssa. Tiedän autoista... Hmm... En juuri mitään. Tankkaaminen ja pissapojan täyttö onnistuu.
Joka tapauksessa halu oppia on helevetinmoinen.
Ford Mustang -65 HT
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.