Ristikot ovat itseasiassa auton alla, mutta lähiviikkoina tulee kaverin Ford 9" akseliin perän youkki mallia MW 1350 ristikoille. Ristinivelet tulevat vasta talven mittaa kun tulee ALUMIINI jordaani MW:lta samalle miehelle.Antti66HT kirjoitti:Ymmärsinkö nyt tousta Kaaran selvityksestä, että 1350 sarjan ristikko on kuitenkin paksummalla tapilla kuin 1310? Saattaahan olla että markkinoiden perus kamassa tappi onkin sama, mutta onko näin kaikissa? Tästä olisi mukava saada faktaa pöytään. Onkos Jarilla MW:n ristikoita pöydän kulmalla?
On totta että nuo 1310 ja 1330 sarjan ristikot kestävät myös, mutta en keksi mitään perusteluja, jos uuden kardaanin laittaa, pitäytyä pienemmissä.
Mikäli kaikki voimalinjassa menee uusiksi, niin siirtyminen vähintään 1330 linjalle on järkevää kun tehoa on selkeästi normaalia enemmän. 1350:ssä on vara parempi, mutta varmasti riittää tuo 1330. Minulle mitoitti McLeod joskus kytkimen siten, että se kestää 1000 hv, niin mukana tuli jyrsitty 1330 ristikoilla oleva joukki. Olisin sitä käyttänytkin, mutta sattuneesta syystä ruoste jyysti sen niin paskaksi, että tilasin uuden. Otin uuden suoraan MW:lta kardaanin yhteydessä. On kaunis kalikka ja tremec rihloille parastas mitä rahalla saa.
Minulla on vaihteiston ja perän joukit Mark Williamsia, pinion support samaa kauraa kuten 3 1/2" teräskardaani ja kaikki ristikot 1350 by MW. Tästä huolimatta rakentelin NHRA hyväksytyt kardaanilenkit eteen ja taakse. Oma turvallisuus ennenkaikkea, eihän sitä ikinä tiedä, jos joku muu paikka pettää ja se saa aikaiseksi todella epäedullisen kardaanikulman, niin voiman jyllätessä saattaa ristikko tai peräti u-pultti sanoa sopparin irti ja se on sitten menoa. Kardaani tekee pahaa jälkeä riippuen miten se päättää tulla pois auton alta. Eräässä 396+manuaali Impalassa tuli kardaanitunnelista metrin leveä takapäästään, kun korkkasi. Eräästä Comerosta tuli kenguru kun pomppasi kardaani alle pystyyn. Ihme kyllä pysyi tiellä.