Virallinen diesel pulinapalsta - moderator approved

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Dieselit on ihan ROCK! viime viikolla kuskattiin kilpuri radalle
Dynotulla 200hp diesel seatilla kellotettu 14,6 sec,
kun ei löytynyt heti sopivaa muuta hinuria kärrylle
EI tehny tiukkaa pitää kärry perässä 100 lasissa
maanteillä kun tuli hiukka kiire...
bussini kun kyykkäs lähdössä kuormattuna....
Jos pitää päästä/ tarvetta näyttää mikä kulkee dieselillä
tervetuloa radoille esiintymään siellä se kyllä selviää 8)
mielestäni tää topicci kuuluisi muualle . :wink:
Drive Fast or Drive Home
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tapsa kirjoitti:Dieselit on ihan ROCK! viime viikolla kuskattiin kilpuri radalle
Dynotulla 200hp diesel seatilla kellotettu 14,6 sec,
kun ei löytynyt heti sopivaa muuta hinuria kärrylle
EI tehny tiukkaa pitää kärry perässä 100 lasissa
maanteillä kun tuli hiukka kiire...
bussini kun kyykkäs lähdössä kuormattuna....
Jos pitää päästä/ tarvetta näyttää mikä kulkee dieselillä
tervetuloa radoille esiintymään siellä se kyllä selviää 8)
mielestäni tää topicci kuuluisi muualle . :wink:
Sama juttu itsellä viime kesänä: vein Falconin Kiikalaan trailerilla, auto+traileri painoa n. 2100, veturina uudenkarhee syncrotransporter, se 150hv versio. Vähän kiire katsastukseen niin jouduin ohittamaan ylämäessä jonkun mustangin joka ajeli sellasta tasasta 90 koko ajan. Meni muuten heittämällä ylämäkeen ohi, vaihto vaan 6. vaihteelta vitosella ja kaasua.
Seuraavana viikonloppuna Alastaroon, sama yhdistelmä ja veturi oma silloinen E300D mese, hyvin jaksoi vetää ei ollut tientukkona, tosin oikeesti ois sillä saanut vetää vaan 1900kg :oops:
Mitä tulee dieselillä näyttämiseen niin eiköhän näyttöjä ole jo sen verran että tyhmempikin uskoo: W124 yli 200 loppunopeutta ja W123 12 jotain ja vähän alle 190 vauhtia + jokunen muu korkee 12 ja matala 13 aika, nopeudet 180-190 ja on siellä muitakin nopeita kuin mersuja esim volvo datsunin koneella ja muutama vag.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
TomiKoo
Aktiivi
Viestit: 143
Liittynyt: 30 Touko 2004, 23:42
Paikkakunta: Lohja / Lieksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TomiKoo »

Tapsa kirjoitti:mielestäni tää topicci kuuluisi muualle :wink:
Tää topikki kuuluu ehdottomasti aivan jonnekin muualle! Mutta on silti yksi mielenkiintoisimmista ja eräs syy tämän foorumin seuraamiseen... :twisted:

Hienosti jätkät lavettejaan virittelee! Joo ja noi pulling-ratkorit ne vasta vehkeitä onkin! Musta savu on aina kaunis asia! Mulla olis jonkinlaisena haaveena jenkkipikkis hirmudieselillä! Fillari lavalle ja radalle! Mutta haaveilla saa...

Vaan on tää elämä tylsää... Pitäis syönnin jälkeen lähteä tekemään mitoitusajoa uuteen moottoriin. Iltapäivä kuunnellaan dieselin jurinaa lappu lattiassa. Partikkeliloukunkin joutuu varmaan polttamaan tänään. Blaah! :wink:

Speksit on jotenkin näin: 15 litraa, tehoa 550 hv, vääntöä joku 2300 Nm, tupla-ahdettu, imusarjapaine reilu 4 bar, ei mustaa savua, euro 4-päästöt... :wink: Toki nämä ovat ihan sarjatuotantovehkeitä, ei eksotiikkaa... :roll: :twisted: Mutta ihan hyvin tuollanen reilu 30 tonnin kokonaispainoinen vessa liikkuu tuollakin...

Näissä nykykoneissa on muuten tuon tehoalueen valinta mielenkiintoinen operaatio. Yksinkertaistettuna läppäri kiinni ja rasti ruutuun, mitä halutaan. Esimerkiksi 500-1100hv. Huoltoväli vaan tihenee, kun nälkä kasvaa. Eikö sama olisi kiva Mustangissakin? Laitetaanko kadulle vaikka 300 pollea niin on huoletonta mennä ja sit radalla kaikki 600 irti? Samoilla leluilla, uuden softan ohjelmoinnilla... :roll: :wink:

Tomi
Suzuki DR 650 RSE -93
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

noinhan se nykyään menee ISOJEN kiisselien kanssa, tiedän monta
"läppäri" viritteistä... yks huimimmista luostarisen kilpuri... Vääntöä
piisaa.. kävi kerran myös stripillä !
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mulla on sen verran vanhempaa tekniikka tuo oma auto että joutuu ottamaan ecu pöydälle,
irrotetaan pari pientä epromia ja niistä luetaan softat, ne lähtee
e-maililla Saksaan ja sieltä parissa tunnissa tulee uudet. Ne
kirjoitetaan uusille epromeille jotka tinataan ecuun takas.
Muutos +29hv ja +58Nm.

Aika varattu parin viikon päähän, katsotaan pitääkö mainospuheet paikkansa
:roll:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

TomiKoo kirjoitti:
Tapsa kirjoitti:mielestäni tää topicci kuuluisi muualle :wink:
Tää topikki kuuluu ehdottomasti aivan jonnekin muualle!
Tomi
Jos otsikko on Virallinen diesel pulinapalsta - moderator approved, niin ehdottomasti kuuluu tänne. Täähän on ehdottomasti yks parhaista topiceista koko palstalla. Aikas hyvin tuo joittenkin löylynheitto tuntuu näin kesäsaunassa toimivan...
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Nyt sitten pitää muistuttaa hiukan keskustelun tasosta, kaikenlaisia kyhäelmiä löytyy niin bensalla kuin dieselillä käyvistä ja yhtälailla europommeista kun jenkkilahnoistakin. Juttu vaan on niin että jos jutut menee siihen kuinka mannemersu on niin paljon parempi ajaa kuin mustang tai muu jenkki, niin ollaan aika metikössä ja dieselkeskustelut alkaa olla lopuillaan tällä foorumilla. Turha noita vertailla on, aika eri vehkeitä kumminkin.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
TomiKoo
Aktiivi
Viestit: 143
Liittynyt: 30 Touko 2004, 23:42
Paikkakunta: Lohja / Lieksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TomiKoo »

Tapsa kirjoitti:noinhan se nykyään menee ISOJEN kiisselien kanssa, tiedän monta
"läppäri" viritteistä... yks huimimmista luostarisen kilpuri... Vääntöä
piisaa.. kävi kerran myös stripillä !

Eipä oikein testit sujunut... Seisova 31 asteinen ilma jäähdyttämässä, tahtoo lämmöt karata. Pitäisi saada simuloitua edes pientä ajoviimaa. Aamulla sit uusiks ennen helteitä!

Luostarisella (ja muillakin ratahirmuilla) tehoa lienee +1500 ja vääntöä +3000?!? Millasta aikaa stripillä tuli? Tollasen kilpurin kyytiin olis magee päästä radalla! Olishan tuolla tehtaan nurkassa yksi Sisu Racing:in vanha peli... Parit kylmätyypit on jo pitäny ottaa... :twisted:
Ahti kirjoitti:Mulla on sen verran vanhempaa tekniikka tuo oma auto että joutuu ottamaan ecu pöydälle,
irrotetaan pari pientä epromia ja niistä luetaan softat, ne lähtee
e-maililla Saksaan ja sieltä parissa tunnissa tulee uudet. Ne
kirjoitetaan uusille epromeille jotka tinataan ecuun takas.
Muutos +29hv ja +58Nm.

Aika varattu parin viikon päähän, katsotaan pitääkö mainospuheet paikkansa
Noissa on oma riskinsä mennä pieleen. Lähinnä kai tinailuiden suhteen. Onnistuneitakin tapauksia on mualima pullollaan! Nykyajan bolt-on-viritystä! :wink:
Vee8 kirjoitti:Nyt sitten pitää muistuttaa hiukan keskustelun tasosta, kaikenlaisia kyhäelmiä löytyy niin bensalla kuin dieselillä käyvistä ja yhtälailla europommeista kun jenkkilahnoistakin. Juttu vaan on niin että jos jutut menee siihen kuinka mannemersu on niin paljon parempi ajaa kuin mustang tai muu jenkki, niin ollaan aika metikössä ja dieselkeskustelut alkaa olla lopuillaan tällä foorumilla. Turha noita vertailla on, aika eri vehkeitä kumminkin.
Piis mään, tätä ette lopeta!!

Tomi
Suzuki DR 650 RSE -93
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Joo hommahan olisikin varmaan "yleisesti hyväksyttävämpää" jos vaikka puhuttais F350 pikkarin Natikan koneen virittelystä. Jos joku taikois sellasen kulkemaan samoja aikoja kun nyt puheena ollut MB, niin tuskin täällä kauhisteltaisiin että kohta rakentelusäännökset tiukkenee jne. vaan taputettas vaan kaveria olalle että kyllä olet seppä kun noin kovan laitteen teit.
Taitaa olla tähtikeulan kulku vaan sen verran kova paikka monelle. Minulle on ihan sama mitä merkkiä rakennetaan mutta kyllä tekijämiehelle aina jonkinlainen respect kuuluu kun on näyttöä että homma osataan (mm. Mossella 9 aikoja). Kyllä ois aika tylsää autojen rakentelu jos kaikki vaan tekis samanlaisia Camaroita/Mustangeja/Cudia saman kaavan mukaan, mitenkään väheksymättä ko. malleja.

Kohta varmaan mulle sanotaan että ei ole pakko pyöriä tällä foorumilla...
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1329
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Late »

Vee8 kirjoitti:Nyt sitten pitää muistuttaa hiukan keskustelun tasosta, kaikenlaisia kyhäelmiä löytyy niin bensalla kuin dieselillä käyvistä ja yhtälailla europommeista kun jenkkilahnoistakin. Juttu vaan on niin että jos jutut menee siihen kuinka mannemersu on niin paljon parempi ajaa kuin mustang tai muu jenkki, niin ollaan aika metikössä ja dieselkeskustelut alkaa olla lopuillaan tällä foorumilla. Turha noita vertailla on, aika eri vehkeitä kumminkin.
Etkös sinäkin Sami pääse kohta lyömään oman lusikkasi tähän koksikonesoppaan? Pääsette vertailemaan Fordin ja Mersun dieselien ominaisuuksia... :kiroilua: :twisted: Kuinkas sen Mörön ajo-omituisuudet verrattuna Mannelaveteihin? :shock:
Kyllä ois aika tylsää autojen rakentelu jos kaikki vaan tekis samanlaisia Camaroita/Mustangeja/Cudia saman kaavan mukaan, mitenkään väheksymättä ko. malleja.
Erittäin hyvin sanottu! :tuuletus:
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Eihän mulla ole mitään kenenkään rakenteluihin sanomista, tehkää mitä tykkäätte,minähän se olin jo 4 vuotta sitten laittamassa -69 Sportsroofiin turbodieseliä :twisted: , mutta riidelkää jossain muualla onko tähtikeula paras vai Fordin 7.3 nokileka upein, vai jokinmuumikä. Keskustelu on vaan pysyttävä ei-henkilökohtaisella tasolla. :roll:
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Late kirjoitti: Etkös sinäkin Sami pääse kohta lyömään oman lusikkasi tähän koksikonesoppaan? Pääsette vertailemaan Fordin ja Mersun dieselien ominaisuuksia... :kiroilua: :twisted: Kuinkas sen Mörön ajo-omituisuudet verrattuna Mannelaveteihin? :shock:
Taitaa Mörkö olla ajo-ominaisuuksiltaan sieltä Tarjanne-laivan ja 40-luvun traktorin välimaastosta, mutta sen lupaan että näyttävää voimasavua tulee tuplaputkista jahka toosa valmistuu...
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Eiköhän nykyisen turbomanian lopeta joku yli-innokas katsuri, kyllä vähääkään mesejen ja muiden ahdettujen konehuoneeseen kurkistellut tietää mikä on orkkista mikä ei ja onko ahdin luokkaa nyrkki vai ämpäri kun ei volkkarista muovien alta meinaa edes urpoa löytää. Jotkut kirjoittaa mitä ajattelee eikä kumarra mihinkään automerkkiin päin eikä saksassa vai epsanjassako nykysen marsut tehdään siis siihenkään suuntaan ei kumarrella, eikä jenkkien suunta ole se naaman suunta, so what jne. Jos yksi automerkki olisi kaikessa ylitse muiden niin kai me kaikki niillä ajeltais ja sama pätee myös tuohon polttoaineeseenkin. Mutta kyl tää maanpäällinen kovaa ajaminen on viel räpistelyä siihen verrattuna kuinka kovaa ilmassa mennään.´, oli sitten perseen alla bensa tai diisseli.
Go tell Alice....
Avatar
TomiKoo
Aktiivi
Viestit: 143
Liittynyt: 30 Touko 2004, 23:42
Paikkakunta: Lohja / Lieksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TomiKoo »

Hyvä Aku, lissee löylyä!!! :wink:

Tomi

PS: Parhaat tiisselit tulee muuten sitten jenkeistä! Ja kerrankin olen Tepon kanssa samaa mieltä, rivikutonen se olla pitää... :twisted:
Suzuki DR 650 RSE -93
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

TomiKoo kirjoitti: Piis mään, tätä ette lopeta!!

Tomi
Ei tätä lopeteta. Lisää syöttöä vaan. Mäpä oon ajannut 780 hv/3090 Nm kiisseliä eikä ajo-omituisuuksista tarvinnut välittää, ajo läpi vaan.

EDIT: nii ja se oli V8.
Viimeksi muokannut Arto65FB, 07 Heinä 2006, 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle :( )
Vastaa Viestiin