Sivu 9/15

Lähetetty: 03 Heinä 2006, 15:37
Kirjoittaja petska
http://videos.streetfire.net/video/F260 ... 9D2D2F.htm

aika hienoa menoa ameriikan pojilla

Lähetetty: 03 Heinä 2006, 16:04
Kirjoittaja Fastback
Mussemaan kirjoitti:Erään vetorattoripuuhia harrastelevan pohjalaisen mesessä on kuulemma nykyään 540hp. Vai olikohan se peräti 560?, noh +500 kuitenkin.

Eli aika mopo tuo audin lemans kone... :lol:
Eikä se edes toimin asemilta saatavilla dieselillä kuten "kylänpoikien" vehkeet...eikä varmaan lähde edes käyntiin -30C pakkasilla :D :twisted:
Ajetaanko sillä +540 hv koneella le-mansin 24 h ajot ilman ongelmia? Karmeita vehkeitä jokatapauksessa, vielä kun saataisiin savutus pois niin ávot.

Lähetetty: 03 Heinä 2006, 23:04
Kirjoittaja petska
Ei ne savua kun ahtoja on tarpeeksi....mitä nyt vähän lähössä tuprauttaa... :lol: ja taitaa hurjimmissa 3.0L 24v mersuissa olla joku 570-630hp pintaan tehoja...niistä vaan ei enää huudella niin yleisesti...ja kapiakantisista parhaillaa 480-500hp pintaan tarkkaan en tiedä.... ja paras 2.5 10v koneen teholappu ollut jossain 370hp tuntumassa....

2.5 10v turboissa käyttöautona noin 280-320hp
3.0 12v käyttiksenä 380-410hp riippuen kokoonpanosta
3.0 24v menee helposti johonkin 500hp tuntumaan riippuen tietysti kokoonpanosta

Lujaa ne menee kaikesta huolimatta...eikäs sitten herneitä nenään...esim tuossa tällähetkellä nopeimmassa 124 taitaa olla 600hp tuntumassa tehot ja hieman ylikin...

Lähetetty: 03 Heinä 2006, 23:50
Kirjoittaja Fastback
petska kirjoitti:Lujaa ne menee kaikesta huolimatta...eikäs sitten herneitä nenään...esim tuossa tällähetkellä nopeimmassa 124 taitaa olla 600hp tuntumassa tehot ja hieman ylikin...
Mitä tehoista nyt herneitä vetämään nenään, korkeintaan tulee noet sieraimiin ja vasta sen jälkeen herneet perässä :LMAO: Todellisista tehot on aika arka aihe. Ei välttämättä kannata huudella jos on yhtään jos suurin vertailuteholukema lähestyy tai kw/kg rajoitus alittuu. Se kenellä on onni on, se onnen kätkekööt. Kuka nyt nettisivuja uskoo, niillä voidaan kirjoittaa mitä sontaa hyvänsä, mutta kyllä viranomaiset vaan nettisivuja lueskelevat.

Lähetetty: 04 Heinä 2006, 15:35
Kirjoittaja Tarkkailija
Kyllä saxmanni moottoritekniikan osaa, paitsi ehkä Mersumaclaren. :shock: On ollut mukava seurata dieseltekniikan kehitystä. Nyt kun vielä viimeinen naula lyötiin LeMansin ajossa, niin Mertarantaa lainaten: Se on siinä.

Lähetetty: 04 Heinä 2006, 16:33
Kirjoittaja voxagent
petska kirjoitti: Meni eilenkin justiin ohi varkku mersu 300turbo vähän kolmatta sattaa aloin nosteleen kun navi näytti 210km/h...ja joku S40 volvo yritti roikkua perässä mut oli muuten savua kun pohuutettiin kahella mesellä peräkkäin mut eipä mennyt volvo edelle ei pärjännyt kiihdytyksessä ja...ei varmaan nähnyt... :lol:
älyvapaata touhua.

Lähetetty: 04 Heinä 2006, 16:42
Kirjoittaja Fastback
Menee teollisuuden päästökaupat uusiin puihin kun nämä turbotut mannelavetit yleistyvät :lol:

Lähetetty: 04 Heinä 2006, 22:22
Kirjoittaja Aku_81
Fastback kirjoitti:Menee teollisuuden päästökaupat uusiin puihin kun nämä turbotut mannelavetit yleistyvät :lol:
Tai sitten rakentelusäännökset oikeasti kiristyy, kyllä katsurit tietää mitä monet autot menevät varttimaililla ja tietävät mitä otteessa lukee joka ei vastaa sitä mitä kulkupuoli :roll: Ei tarvita kuin yksi superurpo vetää jossain huippunopeuspäivillä päälle 250km/h nopeudesta lepikkoon niin sit se alkaa :sakset:

Lähetetty: 05 Heinä 2006, 00:05
Kirjoittaja petska
Morkoolin letku irti niin ompas niin orkkis tehoiset :lol:

Älä nyt Aku taas viitti.. :lol:

Lähetetty: 05 Heinä 2006, 00:20
Kirjoittaja petska
Fastback kirjoitti:Menee teollisuuden päästökaupat uusiin puihin kun nämä turbotut mannelavetit yleistyvät :lol:
Fastback ei tunnu ymmärtävän et kun annetaan happia niin palaa puhtaasti ja 2-3bar ahdoilla savuutus jo lakkaa... :lol:

....ja pitänee olla tuossa kiihdytys kisoissa olleessa mannelavetissa se 600hp tehot suurin piirtein että kun lähtee viivasta kun 1.6 Corolla :lol: ja menee kuitenkin 200km/H loppunpeudet ja alle 12s on aika.... :lol:

Lähetetty: 05 Heinä 2006, 11:23
Kirjoittaja Ahti
Aku_81 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Menee teollisuuden päästökaupat uusiin puihin kun nämä turbotut mannelavetit yleistyvät :lol:
Tai sitten rakentelusäännökset oikeasti kiristyy, kyllä katsurit tietää mitä monet autot menevät varttimaililla ja tietävät mitä otteessa lukee joka ei vastaa sitä mitä kulkupuoli :roll: Ei tarvita kuin yksi superurpo vetää jossain huippunopeuspäivillä päälle 250km/h nopeudesta lepikkoon niin sit se alkaa :sakset:
Höpöhöpö...normaali katsuria ei kiinnosta kiihdyttelykisat pätkän vertaa ja otteessa lukee koneen koko joka vastaa myös todellisuutta, toisin kuin esim. joissain jenkeissä joiden koneista ei ota pirukaan selvää oikeaa tilavuutta edes asiaa harrastava.
Toisaalta näillä mannelaveteilla voi oikeesti ajaakin lujaa ja kestävät vielä tiellä. Vai kumman luulet olevan turvallisemman/ajettavamman: W124 jossa vakiona levyt joka nurkassa ja alusta tehty ajettavaksi +200 jo tehtaan toimesta vai joku rummuilla, väljällä ohjauksella ja tyypillisellä sontakärryalustageometrialla varustettu isolohkolintta. Joopajoo...

Lähetetty: 05 Heinä 2006, 13:11
Kirjoittaja Aku_81
Ahti kirjoitti:
Aku_81 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Menee teollisuuden päästökaupat uusiin puihin kun nämä turbotut mannelavetit yleistyvät :lol:
Tai sitten rakentelusäännökset oikeasti kiristyy, kyllä katsurit tietää mitä monet autot menevät varttimaililla ja tietävät mitä otteessa lukee joka ei vastaa sitä mitä kulkupuoli :roll: Ei tarvita kuin yksi superurpo vetää jossain huippunopeuspäivillä päälle 250km/h nopeudesta lepikkoon niin sit se alkaa :sakset:
Höpöhöpö...normaali katsuria ei kiinnosta kiihdyttelykisat pätkän vertaa ja otteessa lukee koneen koko joka vastaa myös todellisuutta, toisin kuin esim. joissain jenkeissä joiden koneista ei ota pirukaan selvää oikeaa tilavuutta edes asiaa harrastava.
Toisaalta näillä mannelaveteilla voi oikeesti ajaakin lujaa ja kestävät vielä tiellä. Vai kumman luulet olevan turvallisemman/ajettavamman: W124 jossa vakiona levyt joka nurkassa ja alusta tehty ajettavaksi +200 jo tehtaan toimesta vai joku rummuilla, väljällä ohjauksella ja tyypillisellä sontakärryalustageometrialla varustettu isolohkolintta. Joopajoo...
Jaa, kyllähän katsuritkin lehtiä lukee ja joku saattaa jopa miettiä että tuon autonhan minä muutoskatsastin :roll:
Olenkos edes väittänyt että vanha jenkki on parempi ajaa kuin w124:ä? Tietty jos mannelavetti on normaalikunnossa että väljää löytyy ja puslat loppu niin kunnossa oleva jenkki on tietty silloin parempi ajaa, mutta mikään ei katso sitä jos vauhdissa auto karkaa käsistä kun tuntuu uudetkin meset ja muutkin kalliit liisarit olevan pitkin ojia

Lähetetty: 05 Heinä 2006, 23:27
Kirjoittaja petska
aku..mitäs väliä sillä on karkaako se virivehe vai vakio esim tuo minunkin mese menee vakiona jo 200km/h ja karkaa se hanskasta sekin jos ei halltse....mut mikä estää kisoissa kokeilemista ja meni se vakionakin 16.9s vartille mustaakseni vaikkakin on tyttöjen vaihteilla.... :lol:

Lähetetty: 05 Heinä 2006, 23:48
Kirjoittaja Aku_81
Eipä sen oo väliä mikä karkaa, yleensä vaan karanneet vehkeet ovat olleet hiukan tehokkaampia, kuten eräänä vuonna meni yhdeltä hayabusa-mieheltä jarrutus pitkäksi kun ei huomannut kovassa vauhdissa maaliviivaa. Mutta kyllä se alkaa kysymyksiä herättää kun keulalla on sisun välijäähy ja turbo riittäisi kuorma-autonkin kylkeen, joku sen laskun aina maksaa.

Lähetetty: 06 Heinä 2006, 08:32
Kirjoittaja Ahti
Mitäs sä nyt yrität aku sanoa? Miten viritetty dieselmese eroaa viritetystä bensaturbosta tai jenkistä? Onko se diesel jotenkin vaarallisempi kuin bensapeli? Onko 250km/h vaarallisempaa ajaa w124 kuin vaikka Mustangilla? Kumman auton luulet lähtevän helpommin lapasesta jos molemmissa on samat tehot? Mä olen ajanu omalla Falconilla jossa on uudet jouset ja Koni iskarit ja puslat kunnossa vähän reilu 180km/h ja siinä on jo melkoista urheilun tuntua, ei meinaa tie riittää. Eilen ihan huvikseni kokeilin käyttömeseeni (C250) suljetulla alueella tietysti, niin 205 otti hetkessä ja mutkatkin pystyi ajamaan yhdellä sormella ohjaten. On perkele pikkasen eroa ajettavuudessa :shock:
Eiköhän tuolla kaduilla ole kuitenkin aika määrä ajo-ominaisuuksiltaan arveluttavia jenkkejä tehokkailla koneilla ja myös bensaturboja joissa on tehoja tuplattu tai triplattu verrattuna alkuperäiseen (jopa turbokoneeseen).
Sä kirjoittelet ihan kuin nää dieselmiehet olis tän maan suurimpia rikollisia ja että ihan millä hetkellä hyvänsä rakentelusäännökset kiristyy koska yks kaveri on ajanu alle 12s vartilla. :roll: