Virallinen diesel pulinapalsta - moderator approved
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Ajetaanko sillä +540 hv koneella le-mansin 24 h ajot ilman ongelmia? Karmeita vehkeitä jokatapauksessa, vielä kun saataisiin savutus pois niin ávot.Mussemaan kirjoitti:Erään vetorattoripuuhia harrastelevan pohjalaisen mesessä on kuulemma nykyään 540hp. Vai olikohan se peräti 560?, noh +500 kuitenkin.
Eli aika mopo tuo audin lemans kone...![]()
Eikä se edes toimin asemilta saatavilla dieselillä kuten "kylänpoikien" vehkeet...eikä varmaan lähde edes käyntiin -30C pakkasilla![]()
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ei ne savua kun ahtoja on tarpeeksi....mitä nyt vähän lähössä tuprauttaa...
ja taitaa hurjimmissa 3.0L 24v mersuissa olla joku 570-630hp pintaan tehoja...niistä vaan ei enää huudella niin yleisesti...ja kapiakantisista parhaillaa 480-500hp pintaan tarkkaan en tiedä.... ja paras 2.5 10v koneen teholappu ollut jossain 370hp tuntumassa....
2.5 10v turboissa käyttöautona noin 280-320hp
3.0 12v käyttiksenä 380-410hp riippuen kokoonpanosta
3.0 24v menee helposti johonkin 500hp tuntumaan riippuen tietysti kokoonpanosta
Lujaa ne menee kaikesta huolimatta...eikäs sitten herneitä nenään...esim tuossa tällähetkellä nopeimmassa 124 taitaa olla 600hp tuntumassa tehot ja hieman ylikin...
2.5 10v turboissa käyttöautona noin 280-320hp
3.0 12v käyttiksenä 380-410hp riippuen kokoonpanosta
3.0 24v menee helposti johonkin 500hp tuntumaan riippuen tietysti kokoonpanosta
Lujaa ne menee kaikesta huolimatta...eikäs sitten herneitä nenään...esim tuossa tällähetkellä nopeimmassa 124 taitaa olla 600hp tuntumassa tehot ja hieman ylikin...
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Mitä tehoista nyt herneitä vetämään nenään, korkeintaan tulee noet sieraimiin ja vasta sen jälkeen herneet perässäpetska kirjoitti:Lujaa ne menee kaikesta huolimatta...eikäs sitten herneitä nenään...esim tuossa tällähetkellä nopeimmassa 124 taitaa olla 600hp tuntumassa tehot ja hieman ylikin...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
Tarkkailija
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
älyvapaata touhua.petska kirjoitti: Meni eilenkin justiin ohi varkku mersu 300turbo vähän kolmatta sattaa aloin nosteleen kun navi näytti 210km/h...ja joku S40 volvo yritti roikkua perässä mut oli muuten savua kun pohuutettiin kahella mesellä peräkkäin mut eipä mennyt volvo edelle ei pärjännyt kiihdytyksessä ja...ei varmaan nähnyt...![]()
Tai sitten rakentelusäännökset oikeasti kiristyy, kyllä katsurit tietää mitä monet autot menevät varttimaililla ja tietävät mitä otteessa lukee joka ei vastaa sitä mitä kulkupuoliFastback kirjoitti:Menee teollisuuden päästökaupat uusiin puihin kun nämä turbotut mannelavetit yleistyvät
Go tell Alice....
Fastback ei tunnu ymmärtävän et kun annetaan happia niin palaa puhtaasti ja 2-3bar ahdoilla savuutus jo lakkaa...Fastback kirjoitti:Menee teollisuuden päästökaupat uusiin puihin kun nämä turbotut mannelavetit yleistyvät
....ja pitänee olla tuossa kiihdytys kisoissa olleessa mannelavetissa se 600hp tehot suurin piirtein että kun lähtee viivasta kun 1.6 Corolla
Höpöhöpö...normaali katsuria ei kiinnosta kiihdyttelykisat pätkän vertaa ja otteessa lukee koneen koko joka vastaa myös todellisuutta, toisin kuin esim. joissain jenkeissä joiden koneista ei ota pirukaan selvää oikeaa tilavuutta edes asiaa harrastava.Aku_81 kirjoitti:Tai sitten rakentelusäännökset oikeasti kiristyy, kyllä katsurit tietää mitä monet autot menevät varttimaililla ja tietävät mitä otteessa lukee joka ei vastaa sitä mitä kulkupuoliFastback kirjoitti:Menee teollisuuden päästökaupat uusiin puihin kun nämä turbotut mannelavetit yleistyvätEi tarvita kuin yksi superurpo vetää jossain huippunopeuspäivillä päälle 250km/h nopeudesta lepikkoon niin sit se alkaa
Toisaalta näillä mannelaveteilla voi oikeesti ajaakin lujaa ja kestävät vielä tiellä. Vai kumman luulet olevan turvallisemman/ajettavamman: W124 jossa vakiona levyt joka nurkassa ja alusta tehty ajettavaksi +200 jo tehtaan toimesta vai joku rummuilla, väljällä ohjauksella ja tyypillisellä sontakärryalustageometrialla varustettu isolohkolintta. Joopajoo...
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Jaa, kyllähän katsuritkin lehtiä lukee ja joku saattaa jopa miettiä että tuon autonhan minä muutoskatsastinAhti kirjoitti:Höpöhöpö...normaali katsuria ei kiinnosta kiihdyttelykisat pätkän vertaa ja otteessa lukee koneen koko joka vastaa myös todellisuutta, toisin kuin esim. joissain jenkeissä joiden koneista ei ota pirukaan selvää oikeaa tilavuutta edes asiaa harrastava.Aku_81 kirjoitti:Tai sitten rakentelusäännökset oikeasti kiristyy, kyllä katsurit tietää mitä monet autot menevät varttimaililla ja tietävät mitä otteessa lukee joka ei vastaa sitä mitä kulkupuoliFastback kirjoitti:Menee teollisuuden päästökaupat uusiin puihin kun nämä turbotut mannelavetit yleistyvätEi tarvita kuin yksi superurpo vetää jossain huippunopeuspäivillä päälle 250km/h nopeudesta lepikkoon niin sit se alkaa
Toisaalta näillä mannelaveteilla voi oikeesti ajaakin lujaa ja kestävät vielä tiellä. Vai kumman luulet olevan turvallisemman/ajettavamman: W124 jossa vakiona levyt joka nurkassa ja alusta tehty ajettavaksi +200 jo tehtaan toimesta vai joku rummuilla, väljällä ohjauksella ja tyypillisellä sontakärryalustageometrialla varustettu isolohkolintta. Joopajoo...
Olenkos edes väittänyt että vanha jenkki on parempi ajaa kuin w124:ä? Tietty jos mannelavetti on normaalikunnossa että väljää löytyy ja puslat loppu niin kunnossa oleva jenkki on tietty silloin parempi ajaa, mutta mikään ei katso sitä jos vauhdissa auto karkaa käsistä kun tuntuu uudetkin meset ja muutkin kalliit liisarit olevan pitkin ojia
Go tell Alice....
Eipä sen oo väliä mikä karkaa, yleensä vaan karanneet vehkeet ovat olleet hiukan tehokkaampia, kuten eräänä vuonna meni yhdeltä hayabusa-mieheltä jarrutus pitkäksi kun ei huomannut kovassa vauhdissa maaliviivaa. Mutta kyllä se alkaa kysymyksiä herättää kun keulalla on sisun välijäähy ja turbo riittäisi kuorma-autonkin kylkeen, joku sen laskun aina maksaa.
Go tell Alice....
Mitäs sä nyt yrität aku sanoa? Miten viritetty dieselmese eroaa viritetystä bensaturbosta tai jenkistä? Onko se diesel jotenkin vaarallisempi kuin bensapeli? Onko 250km/h vaarallisempaa ajaa w124 kuin vaikka Mustangilla? Kumman auton luulet lähtevän helpommin lapasesta jos molemmissa on samat tehot? Mä olen ajanu omalla Falconilla jossa on uudet jouset ja Koni iskarit ja puslat kunnossa vähän reilu 180km/h ja siinä on jo melkoista urheilun tuntua, ei meinaa tie riittää. Eilen ihan huvikseni kokeilin käyttömeseeni (C250) suljetulla alueella tietysti, niin 205 otti hetkessä ja mutkatkin pystyi ajamaan yhdellä sormella ohjaten. On perkele pikkasen eroa ajettavuudessa
Eiköhän tuolla kaduilla ole kuitenkin aika määrä ajo-ominaisuuksiltaan arveluttavia jenkkejä tehokkailla koneilla ja myös bensaturboja joissa on tehoja tuplattu tai triplattu verrattuna alkuperäiseen (jopa turbokoneeseen).
Sä kirjoittelet ihan kuin nää dieselmiehet olis tän maan suurimpia rikollisia ja että ihan millä hetkellä hyvänsä rakentelusäännökset kiristyy koska yks kaveri on ajanu alle 12s vartilla.
Eiköhän tuolla kaduilla ole kuitenkin aika määrä ajo-ominaisuuksiltaan arveluttavia jenkkejä tehokkailla koneilla ja myös bensaturboja joissa on tehoja tuplattu tai triplattu verrattuna alkuperäiseen (jopa turbokoneeseen).
Sä kirjoittelet ihan kuin nää dieselmiehet olis tän maan suurimpia rikollisia ja että ihan millä hetkellä hyvänsä rakentelusäännökset kiristyy koska yks kaveri on ajanu alle 12s vartilla.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.