Virallinen diesel pulinapalsta - moderator approved

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
petska
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Joulu 2005, 11:22

Viesti Kirjoittaja petska »

http://videos.streetfire.net/video/F260 ... 9D2D2F.htm

aika hienoa menoa ameriikan pojilla
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mussemaan kirjoitti:Erään vetorattoripuuhia harrastelevan pohjalaisen mesessä on kuulemma nykyään 540hp. Vai olikohan se peräti 560?, noh +500 kuitenkin.

Eli aika mopo tuo audin lemans kone... :lol:
Eikä se edes toimin asemilta saatavilla dieselillä kuten "kylänpoikien" vehkeet...eikä varmaan lähde edes käyntiin -30C pakkasilla :D :twisted:
Ajetaanko sillä +540 hv koneella le-mansin 24 h ajot ilman ongelmia? Karmeita vehkeitä jokatapauksessa, vielä kun saataisiin savutus pois niin ávot.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
petska
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Joulu 2005, 11:22

Viesti Kirjoittaja petska »

Ei ne savua kun ahtoja on tarpeeksi....mitä nyt vähän lähössä tuprauttaa... :lol: ja taitaa hurjimmissa 3.0L 24v mersuissa olla joku 570-630hp pintaan tehoja...niistä vaan ei enää huudella niin yleisesti...ja kapiakantisista parhaillaa 480-500hp pintaan tarkkaan en tiedä.... ja paras 2.5 10v koneen teholappu ollut jossain 370hp tuntumassa....

2.5 10v turboissa käyttöautona noin 280-320hp
3.0 12v käyttiksenä 380-410hp riippuen kokoonpanosta
3.0 24v menee helposti johonkin 500hp tuntumaan riippuen tietysti kokoonpanosta

Lujaa ne menee kaikesta huolimatta...eikäs sitten herneitä nenään...esim tuossa tällähetkellä nopeimmassa 124 taitaa olla 600hp tuntumassa tehot ja hieman ylikin...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

petska kirjoitti:Lujaa ne menee kaikesta huolimatta...eikäs sitten herneitä nenään...esim tuossa tällähetkellä nopeimmassa 124 taitaa olla 600hp tuntumassa tehot ja hieman ylikin...
Mitä tehoista nyt herneitä vetämään nenään, korkeintaan tulee noet sieraimiin ja vasta sen jälkeen herneet perässä :LMAO: Todellisista tehot on aika arka aihe. Ei välttämättä kannata huudella jos on yhtään jos suurin vertailuteholukema lähestyy tai kw/kg rajoitus alittuu. Se kenellä on onni on, se onnen kätkekööt. Kuka nyt nettisivuja uskoo, niillä voidaan kirjoittaa mitä sontaa hyvänsä, mutta kyllä viranomaiset vaan nettisivuja lueskelevat.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tarkkailija
Aktiivi
Viestit: 123
Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

Kyllä saxmanni moottoritekniikan osaa, paitsi ehkä Mersumaclaren. :shock: On ollut mukava seurata dieseltekniikan kehitystä. Nyt kun vielä viimeinen naula lyötiin LeMansin ajossa, niin Mertarantaa lainaten: Se on siinä.
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

petska kirjoitti: Meni eilenkin justiin ohi varkku mersu 300turbo vähän kolmatta sattaa aloin nosteleen kun navi näytti 210km/h...ja joku S40 volvo yritti roikkua perässä mut oli muuten savua kun pohuutettiin kahella mesellä peräkkäin mut eipä mennyt volvo edelle ei pärjännyt kiihdytyksessä ja...ei varmaan nähnyt... :lol:
älyvapaata touhua.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Menee teollisuuden päästökaupat uusiin puihin kun nämä turbotut mannelavetit yleistyvät :lol:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Fastback kirjoitti:Menee teollisuuden päästökaupat uusiin puihin kun nämä turbotut mannelavetit yleistyvät :lol:
Tai sitten rakentelusäännökset oikeasti kiristyy, kyllä katsurit tietää mitä monet autot menevät varttimaililla ja tietävät mitä otteessa lukee joka ei vastaa sitä mitä kulkupuoli :roll: Ei tarvita kuin yksi superurpo vetää jossain huippunopeuspäivillä päälle 250km/h nopeudesta lepikkoon niin sit se alkaa :sakset:
Go tell Alice....
petska
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Joulu 2005, 11:22

Viesti Kirjoittaja petska »

Morkoolin letku irti niin ompas niin orkkis tehoiset :lol:

Älä nyt Aku taas viitti.. :lol:
petska
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Joulu 2005, 11:22

Viesti Kirjoittaja petska »

Fastback kirjoitti:Menee teollisuuden päästökaupat uusiin puihin kun nämä turbotut mannelavetit yleistyvät :lol:
Fastback ei tunnu ymmärtävän et kun annetaan happia niin palaa puhtaasti ja 2-3bar ahdoilla savuutus jo lakkaa... :lol:

....ja pitänee olla tuossa kiihdytys kisoissa olleessa mannelavetissa se 600hp tehot suurin piirtein että kun lähtee viivasta kun 1.6 Corolla :lol: ja menee kuitenkin 200km/H loppunpeudet ja alle 12s on aika.... :lol:
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Aku_81 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Menee teollisuuden päästökaupat uusiin puihin kun nämä turbotut mannelavetit yleistyvät :lol:
Tai sitten rakentelusäännökset oikeasti kiristyy, kyllä katsurit tietää mitä monet autot menevät varttimaililla ja tietävät mitä otteessa lukee joka ei vastaa sitä mitä kulkupuoli :roll: Ei tarvita kuin yksi superurpo vetää jossain huippunopeuspäivillä päälle 250km/h nopeudesta lepikkoon niin sit se alkaa :sakset:
Höpöhöpö...normaali katsuria ei kiinnosta kiihdyttelykisat pätkän vertaa ja otteessa lukee koneen koko joka vastaa myös todellisuutta, toisin kuin esim. joissain jenkeissä joiden koneista ei ota pirukaan selvää oikeaa tilavuutta edes asiaa harrastava.
Toisaalta näillä mannelaveteilla voi oikeesti ajaakin lujaa ja kestävät vielä tiellä. Vai kumman luulet olevan turvallisemman/ajettavamman: W124 jossa vakiona levyt joka nurkassa ja alusta tehty ajettavaksi +200 jo tehtaan toimesta vai joku rummuilla, väljällä ohjauksella ja tyypillisellä sontakärryalustageometrialla varustettu isolohkolintta. Joopajoo...
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Ahti kirjoitti:
Aku_81 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:Menee teollisuuden päästökaupat uusiin puihin kun nämä turbotut mannelavetit yleistyvät :lol:
Tai sitten rakentelusäännökset oikeasti kiristyy, kyllä katsurit tietää mitä monet autot menevät varttimaililla ja tietävät mitä otteessa lukee joka ei vastaa sitä mitä kulkupuoli :roll: Ei tarvita kuin yksi superurpo vetää jossain huippunopeuspäivillä päälle 250km/h nopeudesta lepikkoon niin sit se alkaa :sakset:
Höpöhöpö...normaali katsuria ei kiinnosta kiihdyttelykisat pätkän vertaa ja otteessa lukee koneen koko joka vastaa myös todellisuutta, toisin kuin esim. joissain jenkeissä joiden koneista ei ota pirukaan selvää oikeaa tilavuutta edes asiaa harrastava.
Toisaalta näillä mannelaveteilla voi oikeesti ajaakin lujaa ja kestävät vielä tiellä. Vai kumman luulet olevan turvallisemman/ajettavamman: W124 jossa vakiona levyt joka nurkassa ja alusta tehty ajettavaksi +200 jo tehtaan toimesta vai joku rummuilla, väljällä ohjauksella ja tyypillisellä sontakärryalustageometrialla varustettu isolohkolintta. Joopajoo...
Jaa, kyllähän katsuritkin lehtiä lukee ja joku saattaa jopa miettiä että tuon autonhan minä muutoskatsastin :roll:
Olenkos edes väittänyt että vanha jenkki on parempi ajaa kuin w124:ä? Tietty jos mannelavetti on normaalikunnossa että väljää löytyy ja puslat loppu niin kunnossa oleva jenkki on tietty silloin parempi ajaa, mutta mikään ei katso sitä jos vauhdissa auto karkaa käsistä kun tuntuu uudetkin meset ja muutkin kalliit liisarit olevan pitkin ojia
Go tell Alice....
petska
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Joulu 2005, 11:22

Viesti Kirjoittaja petska »

aku..mitäs väliä sillä on karkaako se virivehe vai vakio esim tuo minunkin mese menee vakiona jo 200km/h ja karkaa se hanskasta sekin jos ei halltse....mut mikä estää kisoissa kokeilemista ja meni se vakionakin 16.9s vartille mustaakseni vaikkakin on tyttöjen vaihteilla.... :lol:
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Eipä sen oo väliä mikä karkaa, yleensä vaan karanneet vehkeet ovat olleet hiukan tehokkaampia, kuten eräänä vuonna meni yhdeltä hayabusa-mieheltä jarrutus pitkäksi kun ei huomannut kovassa vauhdissa maaliviivaa. Mutta kyllä se alkaa kysymyksiä herättää kun keulalla on sisun välijäähy ja turbo riittäisi kuorma-autonkin kylkeen, joku sen laskun aina maksaa.
Go tell Alice....
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mitäs sä nyt yrität aku sanoa? Miten viritetty dieselmese eroaa viritetystä bensaturbosta tai jenkistä? Onko se diesel jotenkin vaarallisempi kuin bensapeli? Onko 250km/h vaarallisempaa ajaa w124 kuin vaikka Mustangilla? Kumman auton luulet lähtevän helpommin lapasesta jos molemmissa on samat tehot? Mä olen ajanu omalla Falconilla jossa on uudet jouset ja Koni iskarit ja puslat kunnossa vähän reilu 180km/h ja siinä on jo melkoista urheilun tuntua, ei meinaa tie riittää. Eilen ihan huvikseni kokeilin käyttömeseeni (C250) suljetulla alueella tietysti, niin 205 otti hetkessä ja mutkatkin pystyi ajamaan yhdellä sormella ohjaten. On perkele pikkasen eroa ajettavuudessa :shock:
Eiköhän tuolla kaduilla ole kuitenkin aika määrä ajo-ominaisuuksiltaan arveluttavia jenkkejä tehokkailla koneilla ja myös bensaturboja joissa on tehoja tuplattu tai triplattu verrattuna alkuperäiseen (jopa turbokoneeseen).
Sä kirjoittelet ihan kuin nää dieselmiehet olis tän maan suurimpia rikollisia ja että ihan millä hetkellä hyvänsä rakentelusäännökset kiristyy koska yks kaveri on ajanu alle 12s vartilla. :roll:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Vastaa Viestiin