Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Lähetetty: 07 Marras 2014, 11:04
Ehdottomasti olen sitä mieltä, että jos vaan aikaa riittää niin hifistelemään. Rakentaminen on kuitenkin iso osa tätä harrastusta. Moottorin, perän ja vaihteiston kasaaminen ehkä mielenkiintoisin osuus. Itseä vähän harmittaakin kun ei ole noiden omien myllyjen kanssa ollut aikaa hifistelyyn. Konerikkoja pyörivien välyksistä johtuen ei ole tullut, mutta nykyisestäkin koneesta saattaisi ehkä saada jotain irti viilaamalla välykset kunton, koneen huohotuksesta päätelle. Nykyistä konetta riivataan kuitenkin päälle 7k rpm.
Tuo staattisen puristuksen 0.1 pisteen ero ei liene kovinkaan merkittävä. Kaasutin moottorissa sylinterien keskinäiset seokset vaihtelevat kuitenkin tuon verran. Eri asia, kun säädetään ruisku pakolämpöjen mukaan, kuten joskus tehdään...
Kampiakselisuoruudet, männän välykset sylintereihin ja renkaiden päittäisvälykset on kuitenkin erittäin tärkeätä tarkistaa ja koneistaa tarvittaessa. Periaatteessa, kun nyt mietit mäntien hankkimista, niin lohko koneistetaan sitten kun tiedät mitkä männät koneeseen tulee, olet ne mitannut, ja selvittänyt millaisella välyksellä tämä nimenomainen mäntä on suunniteltu toimimaan. Siihen vielä päälle vähänä tutkimustyötä ja kokemuksia internetistä, niin sehän on siinä
a
Tuo staattisen puristuksen 0.1 pisteen ero ei liene kovinkaan merkittävä. Kaasutin moottorissa sylinterien keskinäiset seokset vaihtelevat kuitenkin tuon verran. Eri asia, kun säädetään ruisku pakolämpöjen mukaan, kuten joskus tehdään...
Kampiakselisuoruudet, männän välykset sylintereihin ja renkaiden päittäisvälykset on kuitenkin erittäin tärkeätä tarkistaa ja koneistaa tarvittaessa. Periaatteessa, kun nyt mietit mäntien hankkimista, niin lohko koneistetaan sitten kun tiedät mitkä männät koneeseen tulee, olet ne mitannut, ja selvittänyt millaisella välyksellä tämä nimenomainen mäntä on suunniteltu toimimaan. Siihen vielä päälle vähänä tutkimustyötä ja kokemuksia internetistä, niin sehän on siinä

a