302TT kirjoitti:Eikös tää nyt kuitenkin vielä ole aika mieto katukone ja jos ei tuon viime kevään/kesän ajelun yhteydessä ilmennyt muuta, kuin tuo keinuvipuongelma, niin sama kone nippuun ehjillä osilla ja tyytyväisenä heti keväällä Musse liikenteessä?
Keinubrobleemin lisänä oli tuo tukilaakerin kuluminen (syy kulumiseen ei ole vielä selvinnyt) + se yksi karkaisuvikainen venttiili. Kosusen mukaan kyllä esim. kaikki venttiilit olivat falskanneet. Jep, samaa mieltä, että cruisinkihommiin saisi niputettua koneen, mutta kun pääsi kerran kurittamaan siellä Botniaringillä ja lisäksi elämän ensimmäisten Natikoiden pällistely (käyttiksellä reissussa), niin nyt on myöhäistä.
302TT kirjoitti: Ajan kanssa hieroo sitten halutessaan toisen koneen auton ollessa koko ajan ajossa.
Tätä vaihtoehtoakin mietin ja juttelin tuosta Sampylankin kanssa. Alkuperäistä koneremppaa tein justiin sillä meiningillä, että autolla cruisallaan ja käydään kokeilemassa ratahommia. Nyt oikeastaan kansien vienti Kosuselle laukaisi lumivyörymäisen ilmiön ja haluaisi laittaa koneen nyt siihen seuraavaan steppiin, mutta jättää vielä se kolmas vaihe odottelemaan. Kolmannella vaiheella tarkoitan jotain Mexicon nykyisen koneen kaltaista koneremppaprojektia.
302TT kirjoitti:Ja sitten voisi tehdä suoraan jo 351w -pohjaisen 408...427W motin, kun kuitenkin ensimmäisen kesän jälkeen tuo 347 ei enää riitä.
Tämä pikkukoppainen early tulee niin täyteen tuota 302-lohkoa, että ei oikein innosta mahduttaa sinne isompaa möykkyä tässä vaiheessa. Tulevaisuudesta ei tietenkään tiedä.
302TT kirjoitti:Saahan näihin työnnettyä vaikka miten paljon rahaa, mutta mihin vetää raja "riittävyyden" ja "turhan hifistelyn" välillä. Lienee tässäkin maassa aika monta ylirakennettua konetta, toisaalta myös hölmöyksissä/tietämättömyyttään rikottuja. Eli sieltä vaan pitäisi löytää se itselleen sopiva polku.
Jep, varmaan tässä rempassa koetan tähdätä justiin noiden väliin. Varmaan jotain yksityiskohtia tulee hifisteltyä, mutta osassa täytyy mennä hieman kevyemmin.
Mexico65 kirjoitti: Tuttua on tuo veivien ja mäntien sinksaaminen reiästä toiseen, että löytyisi se oikea pari oikeaan reikään.
Rakenteluvaiheessa parhaita vinkkejä ovat nimenomaan nämä ilmaiset keinot. En älynnyt edellisessä rakentelussa edes kokeilla olisiko noiden osien vaihdolla eri sylintereiden kesken saanut tasoitettua dekkiylityksiä. Jotenkin nuo paketista puretut osat tuntuivat maagisen virheettömiltä ja täydellisiltä.
Topias74 kirjoitti:En tiedä, taitaa kumminkin enemmän tuolla kylillä LIIKKUA ne autot joita ei "hierota", ja ne toiset seisoo tallissa.
Samaa mieltä. Pitää saada auto kevääksi liikkeelle! Hierontaan pitää olla toinen auto tallissa tai se seuraava rakennuksen alla oleva kone (ja toimiva samanaikaisesti autossa).
Antti66HT kirjoitti:Ehdottomasti olen sitä mieltä, että jos vaan aikaa riittää niin hifistelemään. Rakentaminen on kuitenkin iso osa tätä harrastusta.
Itselle on juuri näin ja vielä nimenomaan tekniikkapuolen rakentelussa. Meitä kyllä löytyy joka lähtöön ja ymmärrän myös maalipintaa kiillottavien harrastekavereiden fiiliksiä (vaikka itse kuulun enempi juuri tekniikasta kiinnostuneiden kastiin). Lisäksi meillä on vielä tiukkaa alkuperäisyyttä arvostavia harrastajia jne.
Firebolt kirjoitti:Ei muuta ku raha palamaan nii paljon ku pystyy, jos ei muuten nii syömistähän voi vähentää
Joo, kyllä tuo syömisen vähentäminen alkaa jo olla lähellä
