Sivu 8/15
Lähetetty: 12 Kesä 2006, 17:32
Kirjoittaja Aku_81
Ahti kirjoitti:TomiKoo kirjoitti:Se oli kaunis ja miehekäs veto! Lisää tollasia!
Tomi
JEP. Jokainen osaa varmaan laskea mitä aika on sitten kun kaveri saa 60ft ajat kohilleen. Nythän se antaa tasotusta lähdössä turhan paljon. Korkeempistallinen turbiini niin saa lähdössä jo vähän ahtojakin mukaan.
Ei vaan taida mersun lootaan saada vauhtikaupasta ralliturbiineita. Vaikeusastetta vähän lisää.
Eikös sopivan turbiinin rahalla saa vai kannattaisko siirtyä laatikoissa jo jenkkilinjalle. Saadaan vielä hienoja kisoja bensat vastaan diisselit. Milloinkohan nähdään eka kympin veto? toivottavasti sillä on ainakin jo kunnon turvakaaretkin mersussa tai vaikka diiseli volvossa....
Lähetetty: 12 Kesä 2006, 21:29
Kirjoittaja petska
...Ei kannata alkaa vaihtaan jenkki laatikkoa tuossa autossa on jo tietääkseni kahteen kertaan muutettu turbiinia ja olis hakusessavaihto turbiini mitä muokata... mut viivettä on silti lähdössä aika lailla...ja kovalla laatikolla kuulemma kytkin on sitten aikalailla ongelma....mut kova aika taksi lavetilta...
aikoi kalajoen kisaan tehdä ainakin syöttöpumpun ajoitukselle pieniä muutoksia ja kokeiluja...
Lähetetty: 12 Kesä 2006, 21:33
Kirjoittaja Ahti
Aku_81 kirjoitti:Ahti kirjoitti:TomiKoo kirjoitti:Se oli kaunis ja miehekäs veto! Lisää tollasia!
Tomi
JEP. Jokainen osaa varmaan laskea mitä aika on sitten kun kaveri saa 60ft ajat kohilleen. Nythän se antaa tasotusta lähdössä turhan paljon. Korkeempistallinen turbiini niin saa lähdössä jo vähän ahtojakin mukaan.
Ei vaan taida mersun lootaan saada vauhtikaupasta ralliturbiineita. Vaikeusastetta vähän lisää.
Eikös sopivan turbiinin rahalla saa vai kannattaisko siirtyä laatikoissa jo jenkkilinjalle. Saadaan vielä hienoja kisoja bensat vastaan diisselit. Milloinkohan nähdään eka kympin veto? toivottavasti sillä on ainakin jo kunnon turvakaaretkin mersussa tai vaikka diiseli volvossa....
Minkä firman luulet valmistavan mersun lootaan ralliturbiineeita?On aika vähissä dieselmersuun viriosat
Mä vähän luulen että tässä on se idis että ajetaan mersulla jossa on mersun tekniiikka: kone, loota, perä ym. eikä ehkä haluta laittaa jenkkiosia. Periaatejuttu. Kyllä noi kaverit sen turbiinihommankin ratkaisevat, saahan niitä muokattua.

Lähetetty: 13 Kesä 2006, 00:15
Kirjoittaja MONTTU
Kyllä kai 11 sekunnin Foorti on jonkun verran yleisempi laite kuin 13 sekunnin Mese. Näin juuri videon jossa Japanin ukko ajaa alle 8 sekkaa neloskoneisella Starletilla. Ahtoa on sen verran että laite kuulostaa suihkumoottorilta. Kaikki vehkeet saa kulkemaan kun pistää käden tarpeeksi syvälle taskuun ja touhuaa.
Lähetetty: 20 Kesä 2006, 15:56
Kirjoittaja Ahti
Der stärkste 2-Liter-Diesel weltweit!
Eivät ole vissiin kuulleet Suomen 200D superturboista...

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 20:29
Kirjoittaja janne260
Ja niinpähän sitten teki Audi historiaa voittamalla Le Mansin dieselillä.
Kannattaiskohan Ron Denniksenkin harkita yhteistyökumppanin vaihtoa taksifirmasta urheiluautojen valmistajaan...
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/sahke ... la/1190761
Lähetetty: 20 Kesä 2006, 21:18
Kirjoittaja harmi80
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa tuosta Audin dieselhirmusta? Ei varmaan ole perinteinen etukammiodiesel, niinkuin nuo pohjanmaan superturbot

. Miten lie suihkutus toteutettu ja millainen käyntialue; eikös huhut kerro, että suorasuihkutteisella dieselillä ei päästäisi kovin paljon yli 5500-6000 kierroksen, koska edes pietsoilla ei päästä niin tarkkoihin aikoihin? Toki voi olla, ettei Le mansissa olla niin tarkkoja hiukkaspäästöistä

.
Lähetetty: 20 Kesä 2006, 21:43
Kirjoittaja Aku_81
harmi80 kirjoitti: Miten lie suihkutus toteutettu ja millainen käyntialue; eikös huhut kerro, että suorasuihkutteisella dieselillä ei päästäisi kovin paljon yli 5500-6000 kierroksen, koska edes pietsoilla ei päästä niin tarkkoihin aikoihin?.
Miksei päästäisi suorasuihkuilla yli 5500 kierroksen, varmaan takapihavirittäjillä ongelmia mutta firma jolla on käteistä enemmän kuin manne mersun virittäjällä ja insinöörejä ja tietotaitoa diisselikoneistakin aika suuret määrät.
Lähetetty: 20 Kesä 2006, 23:10
Kirjoittaja petska
Eipä taida todellisuudessa olevan diesel puolen virittämisestä muilla kun vetotraktori hemmoilla kokemusta....voihan ne insinöörit suunnitella mut se on eri asia miten ne käytännössä pelaa ja mitään ei loppupelissä tiedä paperilla se pitää kokeilla ja testata...
Täällä päin on yksi T190 vallu hakkurin edessä ja sinne oli pitänyt laittaa museo tekniikkaa pumput ja jakopään kopat sun muut systeemit että saa voimaa ja oliskos siellä nyt jotain rapia 400hp ja kiihtyy iso hakekärry perässä samaan tahtiin kun T170 vakiona tyhjänä....
Ensin oli kuulemma käynyt lastu miehiä iso liuta säätelemässä mut sitten oli pitänyt muutella vähän enempi....kun aina oli hyytynyt... linnavuoresta osia....sähköpumput mäkeen ja kunnon isoelementti pumppu kehiin sopivalla turbolla ja välijäähyllä....oli alkanut valtsu pysyyn käynnissä ja homma edistyyn.....
702S valmettejakin on ollut 450hp maatalous käytössä pohjanmaan lakeuksilla menneinä vuosina ja pikku vahvistuksia koneelle ja runkolaakeri pukkeihin lootua ja kairatut kannet pumppu mynästä ja kaikkea pientä ikävä rehunteossa kun ei kuulemma akselit meinannut kestää...oli pitänyt rajotaa en sattumalta muista enää ahtoja mut niitä oli ollut ja kierroksia jotain 5000....

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 23:34
Kirjoittaja janne260
Lähetetty: 21 Kesä 2006, 15:02
Kirjoittaja harmi80
"The usable power band lies between 3000 and 5000 revs per minute."
Puhuisi vähän sen puolesta, ettei tuolla "common rail":lla päästä kovin hirmuisiin kierroksiin, toisaalta tarviiko päästäkään jos auto on voittaja-ainesta. Mutta yhtä kapealta tuo alue vaikuttaa, kuin tuotanto dieseleissäkin.
Lähetetty: 21 Kesä 2006, 22:06
Kirjoittaja petska
jos 5.5L konessa on 650hp niin samalla litratehoilla mitä monivena mersun koneista on irronnut oli 5.5L pannussa noin 1000hp

Lähetetty: 21 Kesä 2006, 23:03
Kirjoittaja Aku_81
petska kirjoitti:jos 5.5L konessa on 650hp niin samalla litratehoilla mitä monivena mersun koneista on irronnut oli 5.5L pannussa noin 1000hp

Suoraan taitaa vaan noilla mersun koneilla päästä, mutta audi taittaa mutkatkin

Lähetetty: 21 Kesä 2006, 23:09
Kirjoittaja Mussemaan
harmi80 kirjoitti:Onko kenelläkään tarkempaa tietoa tuosta Audin dieselhirmusta? Ei varmaan ole perinteinen etukammiodiesel, niinkuin nuo pohjanmaan superturbot

. Miten lie suihkutus toteutettu ja millainen käyntialue; eikös huhut kerro, että suorasuihkutteisella dieselillä ei päästäisi kovin paljon yli 5500-6000 kierroksen, koska edes pietsoilla ei päästä niin tarkkoihin aikoihin? Toki voi olla, ettei Le mansissa olla niin tarkkoja hiukkaspäästöistä

.
Jaa-a.
Ainakin etukammioita laulattavat +6000rpm.
Erään vetorattoripuuhia harrastelevan pohjalaisen mesessä on kuulemma nykyään 540hp. Vai olikohan se peräti 560?, noh +500 kuitenkin.
Eli aika mopo tuo audin lemans kone...
Eikä se edes toimin asemilta saatavilla dieselillä kuten "kylänpoikien" vehkeet...eikä varmaan lähde edes käyntiin -30C pakkasilla

Lähetetty: 23 Kesä 2006, 18:34
Kirjoittaja petska
Mynäpumpulla laukkaa ainakin osa kapiakantisista kuutosmoottoreista 7400....minulla käyttis vitoskone 5400 kier/min suoralla nelosella ja 2.65 perällä....ja huippuja jotain 230km/h en kyllä ole ajanut aivan kailkkia tappiin....
Meni eilenkin justiin ohi varkku mersu 300turbo vähän kolmatta sattaa aloin nosteleen kun navi näytti 210km/h...ja joku S40 volvo yritti roikkua perässä mut oli muuten savua kun pohuutettiin kahella mesellä peräkkäin mut eipä mennyt volvo edelle ei pärjännyt kiihdytyksessä ja...ei varmaan nähnyt...
Se on muuten hienon kuuloista kun isolla holsetilla tai carretin GT sarjasella kuutos diiseli huutaa 6000-7000kierrosta...
