Mustang 68 ajovalot
Mustang 68 ajovalot
Kartsa moro mistä kannattaa ostaa 68 Mustangii uudet e hyväksytyt ajovaloumpiot?
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Mustang 68 ajovalot
Kukas ny semmosia vaatii
???

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: Mustang 68 ajovalot
Et tarvi mitään E-hyväksyttyjä. Alkuperäiset sealed beamitkin kelpaavat monella konttorilla, esim. omassa autossa on sellaiset paikallaan, eikä kertaakaan ole niihin puututtu. Jos kuitenkin vaihdat ne h4:iin, niin motonetistä saa n.11e kpl sellaisia tyylikkäitä intialaisia 7" pyöreitä, pallomaisia umpioita, jotka äkkiä katsoen näyttää aika lailla orkkiksilta. Itselläkin moiset jemmassa tulevaisuutta silmälläpitäen. Jos itse laittaisin hoonelkut, niin laittaisin valot releellä, ettei valokatkaisija kuormitu.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Mustang 68 ajovalot
Kiitoksia pitää käydä kattoo, katsastuksessa ne alko vinkuu noista valoista
Re: Mustang 68 ajovalot
Siellä vaan sattui asiansa osaava katsuri olemaan paikalla , kyllä ne valot pitää olla suomen valo sääntöjen mukaiset. Kun sitä kuitenkin ollaan SUOMESSA eikä jenkeissä. Mulla oli kanssa silloin alku aikoina kun tuolla kattilalla aloin ajella, oli jenkki umpiot paikoillaan katsastuksessa. Katsuri vaihdatti kun ei tullut oikeanlaista kuviota. Hellan h4 umpot laiton ja on edelleen, cibieltä ja ruhlalta löytyy ainaskin niitä pulloposki umpioita jos sellasia pullukoita mielii.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Re: Mustang 68 ajovalot
Rokin kanssa on aina mukava vääntää kättä.. Eipä ole kovin kaksiset valokuviot jossain hehkulankaumpioissakaan, mitä yleisesti on vielä 70-luvunkin autoissa. Siksi sealedbeamitkin kelpaavat yleensä 60-70 luvun amerikkalaisissakin vuosikatsastuksessa. ELi normaalia niuhompi katsuri on ollut kyseessä.
Ja jos alkuperäiset sealedbeamit korvaa H4:silla, niin kyllä niiden pulleat kuuluu olla, ne suoralasiset on vähän kuin nainen jolla ei oo tissejä.
Ja jos alkuperäiset sealedbeamit korvaa H4:silla, niin kyllä niiden pulleat kuuluu olla, ne suoralasiset on vähän kuin nainen jolla ei oo tissejä.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- JooSexSex
- Addikti
- Viestit: 230
- Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Re: Mustang 68 ajovalot
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... rsio20.pdf sivu 72:
1.1.1968 jälkeen oltava E-hyväksytyt. Joitain poikkeuksia on, joissa hyväksytään DOT-merkityt, mutta silti pitää olla vaihdettava polttimo, mitä sealed beamissä ei ole. Taitaa kuitenkin olla enemmän katsurista kiinni, mikä kelpaa.
Itse vaihdoin H4:t ilman releitä. H4 taitaa kuluttaa 55W ja sealed beam 50W. Aika pieni ero virtapiirin kuormassa.
1.1.1968 jälkeen oltava E-hyväksytyt. Joitain poikkeuksia on, joissa hyväksytään DOT-merkityt, mutta silti pitää olla vaihdettava polttimo, mitä sealed beamissä ei ole. Taitaa kuitenkin olla enemmän katsurista kiinni, mikä kelpaa.
Itse vaihdoin H4:t ilman releitä. H4 taitaa kuluttaa 55W ja sealed beam 50W. Aika pieni ero virtapiirin kuormassa.
No toi on makuasia. Yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä.Ville K kirjoitti: Ja jos alkuperäiset sealedbeamit korvaa H4:silla, niin kyllä niiden pulleat kuuluu olla, ne suoralasiset on vähän kuin nainen jolla ei oo tissejä.

'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Re: Mustang 68 ajovalot
Olen samaa mieltä kuin JooSexSex: H4:n ja alkuperäisen välinen wattiero on niin pieni, että suoraan vaan H4:t nokalle ilman mitään releistyksiä, jos alkuperäiset ei katsastuksessa kelpaa.
Re: Mustang 68 ajovalot
Oletin että sealedbeamin ja H4:sen välinen tehoero olis suurempi, mutta vaikka se olis vaan tuon 5w, niin kun niitä on kaksi niin teho onkin 10w isompi, ja I=P/U eli virta on teho jaettuna jännitteellä, eli 10w/13V niin on se kuitenkin 0,77A enemmän vanhoille johdoille ja valokatkaisijalle..
Jos se taas onkin 35w lyhkäsillä alunperin (mitä tietoa netistä myös löytyy), niin rasitus onkin jo yli 3A enemmän kuin alunperin..
Mutta joo Roki oli oikeessa, että kyllä 68 autoon saa jo vaatia kunnon lamput, tuntuvat vaan noita pääsääntöisesti katsovan läpi sormien.
Jos se taas onkin 35w lyhkäsillä alunperin (mitä tietoa netistä myös löytyy), niin rasitus onkin jo yli 3A enemmän kuin alunperin..
Mutta joo Roki oli oikeessa, että kyllä 68 autoon saa jo vaatia kunnon lamput, tuntuvat vaan noita pääsääntöisesti katsovan läpi sormien.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Mustang 68 ajovalot
Lähivalojen 55W vielä menee mutta jo pitkillä 60W alkaa valokytkimen lämpökatkaisija pimentämään valot ainakin mulla.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Mustang 68 ajovalot
Tässähän alkaa tuntumaan siltä että kuusseiska olis sellanen viimenen vuosimalli pysyä ns. alkuperäisenä(lue: ei suurempia katsastusmurheita)??? . Viitaten näihin valojuttuihin ja rattilukkohommelit sun muut...


-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT