Foxi vai ei?

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Foxi vai ei?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Jostain käsittämätömästä syystä pukkaa foxikuumetta päälle. Kai se on noi pari nopeeta Suomessa ja lukemattomat jenkeissä, jotka inspiroi. Mitenkään nättinä en ole koskaan korimallia pitäny mutta ehkä silmä tottuisi siihenkin.
Falconi on nyt siinä pisteessä, että pitäisi tehdä radikaaleja muutoksia jotta pystyisi edes nykyisen tehon täysin hyödyntämään. Hyvinkään luistinradalla oli jo hyvin lähellä lähteä lapasesta, netistä löytyy kuvasarjaa..
Toisaalta noita -68 Falconeja olen Suomessa nähnyt omani lisäksi vain yhden ja sekin taisi olla puutoskoneella. Maailmallakin rupeaa olemaan hyvin harvinainen, varsinkin alkuperäisenä V8-mallina. Että sinänsä tekisi mieli tuo säilyttää itsellä.
Mutta kun tuohon ei saa mitään mallikohtaisia vauhtiosia. Tietysti jos leikkelee aivan palasiksi ja vaihtaa suunnilleen kaikki paitsi katon. Foxin kanssa taitaisi päästä hieman helpommalla.
Niin ja nyt siis puhutaan vaan äkkilähtöhommista. Muut jutut, kuten entisöinti, ei kiinnosta.
Olen siis ajatellut hommata foxin korin ja laittaa siihen falconin koneen ja lootan. Falconin voisi hävittää rullaavana mutta tuskine kelleen kelpaa tuollainen 4-ovitaksi.
Joku vois tarjota edullista fox-aihiota. Mieluusti sellasta konttiperää.

Mielellään kuulisin mielipiteitä ja ajatuksia miten tätä hommaa lähtis kehittämään. Luultavasti teen sitten päinvastoin kuin valtaosa ehdottaa :roll:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

Re: Foxi vai ei?

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Ahti kirjoitti:Luultavasti teen sitten päinvastoin kuin valtaosa ehdottaa :roll:
Lopettaisit sen leikkimisen ja ostaisit oikean auton kuten TDI Octavia.



Ja sitten kun Octavia alkaa kyllästyttämään niin pistä se 408 seuraavaksi tähän...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford-Thu ... =mtr#v4-42
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Foxi vai ei?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mullon ollu Octavia Tdi ja jopa Fabia Tdi :oops:
Hyviä autoja molemmat.
Meinasinhan mä yhdessä vaiheessa laittaa falconiin mersun dieselinkin. Tais olla sitä aikaa kun joku ajo lujempaa 124 korisella om606 nokilekalla, kun minä bensaveekasilla.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Foxi vai ei?

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Nettivaraosassa oli vielä vähän aikaa sitten kaupan rullaava konttiperä voksi, joko mennyt kaupan tai aika poistanut myynnistä.
EDIT: Olikin jo myyty. http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1569913
Tuosta erilainen aihio:
http://www.nettivaraosa.com/varaosa-ja- ... ot/1588258
Paljonko lasket omalle työlle hintaa? Tuohon V8 ja, ja ,ja... Varmasti kaikkien tuki takana!
http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1606737
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Foxi vai ei?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Ahdin olisi pitänyt ottaa se mun ex-LTD, ei paljon painavampi kuin saman ikäinen Mustang ja olisi jatkanut tuota neliovisen perinnettä. Etusohva pois ja rattiakseli ja polkimet takapenkille.

Juu ei, Eskoon V8:a, kun just eilen keksin saman idean, kun mietin mihin tota vanhaa PutJettia voisi vielä käyttää, eihän se ole paljon OHC:tä painavampikaan.

Eiköhän se foksi-musse tai muu foksi ole koetelluin lähtökohta stripille.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Foxi vai ei?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tuli noista saksanseisojista mieleen. Jossain GTI lehdessä oli juttua nopeasta coupe Taunuksesta, jossa oli turbotettu 2.9 V6 kone. Olikohan Eestistä? Sellanen punainen ja kulkenut kai alle 10 ja 217 loppuja. Ei paskemman näköinen laite.
Kai sitä vois tehdä vaikka mistä autosta mutta olen armottoman laiska (ja kädetön) tekemään mitään alusta/korihommia.. Moottoreita sen sijaan on kiva pukissa pyöritellä ja hifistellä.
Eli 1 kpl sellanen valmis kilpurifoksi rullaavana, kiitos. Suomessa tarjontaa...0. Pitäisiköhän kurottaa ison veden taakse?
Toi Jannen musta konttiperä olisi ollut kehityskelpoinen kampe mutta jotenkin nukahdin siinä kohti ja sitten se olikin jo mennyt.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Foxi vai ei?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Ahti kirjoitti: Eli 1 kpl sellanen valmis kilpurifoksi rullaavana, kiitos. Suomessa tarjontaa...0. Pitäisiköhän kurottaa ison veden taakse?
.
Jaa niin kuin tuollainen

http://www.racingjunk.com/Complete-Race ... ssis-.html
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Foxi vai ei?

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Ford Capri mk2 tai mk3 ja sitten tekemään poikkeusluvalla Mako-replicaa (302 v8:lla). Myyty Saksassa ja TUV-hyväksytty eli jotain mahkuja voisi olla saada Suomessakin kilpiin.

Tai sitten coupe Granada:
http://www.nettiauto.com/ford/granada/5703925

Leimattu Moparin 360:lle, mutta saisikohan katsurin kanssa sovittua esim. vaihdon 351W:lle (periaatteessa ei varmaan onnistu).
Mach1 -71
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Foxi vai ei?

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Ahti kirjoitti:Tuli noista saksanseisojista mieleen. Jossain GTI lehdessä oli juttua nopeasta coupe Taunuksesta, jossa oli turbotettu 2.9 V6 kone. Olikohan Eestistä? Sellanen punainen ja kulkenut kai alle 10 ja 217 loppuja. Ei paskemman näköinen laite.
Jos puhutaan samasta autosta, Gti-lehdessä oli vähän juttua varten autoa muuteltu tunnistamattomammaksi, kuvissa se oli pinkki..
ja tekniikka 2.9 24V Cosworth remmiahdettuna. Auto on oranssi ja jostain pääkaupunkiseudulta, hieno peli ja kulkee ns. riittävästi. Nykyään kai RE85:lle jo muuteltukin.
Mutta asiaan, LX sedani fokseja saa välillä halvallakin, silmät auki vaan.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

Re: Foxi vai ei?

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

PETissä ajaa ainakin punainen coupe coshwortin koneella, omistajan mukaan kuuden kilon ahdoilla ja miltein tuhannen heppaa.
Muistaakseni meni matalia ysejä.
Ja on Virosta.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Foxi vai ei?

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Ok, noita on sitten kaksi. Tää toinen käy vaan omaksi ilokseen kiusaamassa bemareita ja audeja motarilla :wink:
Eikä oo kuin n.500hv.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Foxi vai ei?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

MrFairlane kirjoitti:PETissä ajaa ainakin punainen coupe coshwortin koneella, omistajan mukaan kuuden kilon ahdoilla ja miltein tuhannen heppaa.
Muistaakseni meni matalia ysejä.
Ja on Virosta.
Joo tätä tanaria tarkoitin. Juttu oli jossain viime kevään GTI-lehdessä. Oli katuautona voittanu jonku Viron mestaruuden ja nyt kai kilvettömänä.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Foxi vai ei?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Arto65FB kirjoitti:
Ahti kirjoitti: Eli 1 kpl sellanen valmis kilpurifoksi rullaavana, kiitos. Suomessa tarjontaa...0. Pitäisiköhän kurottaa ison veden taakse?
.
Jaa niin kuin tuollainen

http://www.racingjunk.com/Complete-Race ... ssis-.html
Hmmm...noita sivuja pitääkin alkaa selailemaan viikonloopuna. Äkkiseltään näyttäis että alle 10ktaalan saa aika hyvänoloisia rullaavia kilpureita. Ei varmasti rakenna siihen rahaan Suomessa.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Foxi vai ei?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ooolrait. Siinä foxi kuumeessa ei ole mitään vikaa, kaunishan se ei ole, mutta ei sen tartte, riittää kun tuntuu hyvältä... Foxeja saa edulliseen hintaan aikas lailla asiallisessa ratakunnossa ison veden tuolta puolen. Olen pitkään jalostellut asiaa itseasiassa, eli joku päivä tekisi mieli tehdä tuollainen foxi ihan muuten vaan ja kokomoottorilla.

Tässä pari tiiseriä. Jos Falcon istuu sun luonteelle ja ei tarttis olla sitä ikuista FB mussea tms, niin tässä olisi sinulle pari vaihtoehtoa.

'71 Maverick, kuitu kori, crhomo-moly runko, 4-linkit, strutti keula, hassu auto häkki jne. Jeesus, että olisi kaikki haist ite hommat tehty ja hintaa naurettavat 12.500 USD. Tämän lähtöhinta oli taannoin lähempänä 20 tonnia, eli jenkkilässä alamäki ei hellitä... Tosta saisi lavetin ihan mille vaan tekniikalle. Muistaakseni toi on tehty vielä procharger SBF combolle, eli siellä on kaikki alumiinilevyt SBF kiinnitykselle. Not päät?
http://www.racingjunk.com/Complete-Race ... abber.html

'72 Mave, rolling 8500 usd, putkirunko, tarttee koneen ja vaihteiston
http://www.racingjunk.com/Door-Cars/181 ... assis.html

'71 Mave, ol school lookki ja bracket autosuunnistusluokkiin. Sulle vissiin vääränlainen tekniikka, mutta jos tään ostat niin kyl mää tarjoon jotain tosta motista ja vaihteistosta - passais pikapanopuuhiin meinaan kätevästi. Kaikki throttlet yms vidduun ja ajamaan kilpaa kaasu pohjassa. 18.500 usd.
http://www.racingjunk.com/Complete-Race ... SG-DS.html

Lyhykäisesti sanottuna, eikös se suojasen mattamusta musse ole kaupan? Siinähän olisi laitetta pikapanoon ja siinä vois tulla leimamoottori mukana? Mutta näistä muista vehkeistä niin mielestäni tuo ensimmäinen chromo-moly runkoinen '71 Mave olisi aika rouhea laite, se on muistaakseni 6.000 s sertifioitu eli sillä saa ajaa lujaa. Voisi tuntua se 600 hv smoolploki tuossa kuin ajaisi Fabialla 25 km/h kauppaan - eli ei miltään. Kiinnostuin itse tuosta mavesta, mutta tällä hetkellä harrastebudjetti ei vaan pysty yksinkertaisesti venymään kaikkiin mielestäni hyviin kauppoihin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Foxi vai ei?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Ensin pitäisi ratkaista että haluaako sille vehkeellä ajaa kadulla ollenkaan vai ei.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Vastaa Viestiin