Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Taitaa olla aika pieni se puristuksilla "menetetty" teho eli eiköhän nuista tule ihan kunnon kannet.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Sellainenkin kummallisuus on joskus 351:n kanssa käynyt, että sylinterin seinämään ilmestyi hiushalkeama kesken ajon.
Kone oli econossa, eikä sitä kiusattu. Vei aivan riittävästi pensaa ihan rauhallisessakin ajossa.
Oireet oli kumminkin samat, eli vesi pyrki pois paisuntasäiliön kautta vauhdilla.
Kone oli econossa, eikä sitä kiusattu. Vei aivan riittävästi pensaa ihan rauhallisessakin ajossa.
Oireet oli kumminkin samat, eli vesi pyrki pois paisuntasäiliön kautta vauhdilla.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
No kyllä se näköjään vastustaa muillakin kuin vaan mulla, tsemppiä sinnekin, aina ne viat on kumminkin jostain viimein löytyny, niin eiköhän ne löydy nytkin! 

Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Näin on!
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
No on se nyt harmia sullakin. Mulla oli kans sama juttu, kun tuon vanhemman ostin. En alkanut tutkimaan sen tarkemmin, vaan ostin toisen koneen. Saattaa siis olla mullakin lohkossa halkeama vaikkei mitään näykkään. Kansista katsoin tunkeuma värillä, mutta se ei tainnut oikein onnistua. Tuolla ne nyt lojuu tallissa.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Kiitos kysymästä, ihan mukavasti olen pääsyt kurvailemaan. Himoksella tuli käytyä viikkoa ennen juhannusta ja muuten aina silloin tällöin. Nyt on pikkukakkosellakin mukavampi päästellä kun on uusi tankki ja anturi. Vanhemman kaasaria pitäisi hienosäätää ja kakkosen tärinät 80kmh jälkeen pois niin olisi mukavampi. Muuten en ole juuri saanut mitään aikaiseksi.
Kakkosella voi mennä jopa aamuvuoroon töihin, kun siinä on hiljaisemmat äänet. Vanhemmalla vaan iltaan.
Kakkosella voi mennä jopa aamuvuoroon töihin, kun siinä on hiljaisemmat äänet. Vanhemmalla vaan iltaan.

Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Uudemmalle rullanokka lohkolle ääni täältä! 

Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Eikös kukaan ole vielä alavesiletkun jousesta kysynyt? Vetääkö alavesiletkun luttuun kierroksilla? Itse epäilin omien vastaavien oireiden johtuvan tukkoisesta syylarista, mutta olisikohan sittenkin ollut alavesiletku. Eilen kun purin apulaitteita ym. niin kokeilin sitä jousta, niin sitähän ei enää ollut siinä syylärin lähtöpuolella ja kun vähän kovemmin puristin siitä kohdasta, missä jousi tuntui olevan, niin sehän taisi murtua, eli oli ruostunut haperoksi siitäkin kohdasta, mistä ennen olen muka löytänyt jousen.
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
No hyvä että vika löytyi, toivottavasti nyt löytyy vielä edullinen ehjä lohko joltain! Tsemppiä!
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Niillämain se tais olla, siinä on nostajalaaksossa pultinreijät "spideria" varten.
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Täytyypä omaakin lohkoa tutkia suurennuslasilla! Sitten jos lohkosta löytyy halkeama, niin sittenhän mulla pitäisi olla ehjät pienipalotilaiset kannet. Noilla saisi kakkoseen puristuksia lisää. Ai niin, mutta jos laitankin sen paxtonin minkä tilasin.
Sitten täytyy kysellä kaaralta neuvoja ja toki etsiä itsekin tietoa.

Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Ei kannata päästää kaaraa pellin alle, siinähän halkeaa lohko
Totahan yritin sanoa jo aikapäiviä, että painetta jos tulee syyläriin niin se ei tule tyhjästä, se tulee kansista tai lohkosta. Harmillista kun on halki, mutta nyt kannattaa miettiä että etsitkö uuden lohkon vai muutatko koko kombon.

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Vakioturpaani menee ihan hyvin, nuo oikeasti korkemman stallin limput sopii paremmin kiihyttelyyn, ja silloin on yleensä tiuhempaa perää yms kuvioissa.

Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Pitäs varmaan mitata onko toleranseissa? Pienet naarmut ei haittaa.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Sitten kun ollaan tuijotettu virtauslukuja silmät sumeina niin katotaas mitä herra moottorien kuninkaalla Jon Kaasella on sanottavaa virtauslukemiin.
“But here's the problem with air flow numbers and computer programs that use them. We can port a set of old A-429 CJ heads to flow 420 CFM. Then port a set of P-51's to flow 420. Finally, the new hemi's flow 420. The exhausts are not that much different in flow, although the hemi has a .140" larger ex. valve and a .050" larger intake valve.
With everything else being the same, same 521" short block, same 273* roller cam, same intake and carb, the CJ would make 700-720 HP, the P-51 would make 800-810, and the hemi would make 900-910. All with the dry air flow. There is almost 200 HP difference between the CJ and hemi, with the intake air flow being the same. The middle lift air flow numbers on the hemi would be way better, along with bore shrouding, etc. As you can probably tell, I'm not big fan of the flow bench and use it very little. ... Kaase”
Artikkelin A-429 on alum. CJ kansi, P-51 ovat Kaasen omat 429/460 wedge kannet ja hemi on Kaasen oma Boss tyylinen 429/460 kansi.
Kyseessä on nyt BBF kannet, mutta ei parin tuuman eroa ole aina ennenkään tunnistettu niin tuskin asia muuttuu ratkaisevasti edes tässä tapauksessa - sama periaate toimii pienemmissäkin kansissa. Eli virtauslukuja tärkeimmät asiat ovat venttiilien kulmat = esim. Cleveland vs. windsor = canted vs. in-line. Keski-alueen nosto on erittäin merkityksellinen, sillä siellä se venttiili käy kahdesti verrattuna huippuvirtauksen arvoon. Jos nyt tuollaista megamoottoria alkaisi tekemään niin CHI 400:t tai P-38:t, niissä on kannen layout mielestäni sellainen kun sen kuuluu olla.
“But here's the problem with air flow numbers and computer programs that use them. We can port a set of old A-429 CJ heads to flow 420 CFM. Then port a set of P-51's to flow 420. Finally, the new hemi's flow 420. The exhausts are not that much different in flow, although the hemi has a .140" larger ex. valve and a .050" larger intake valve.
With everything else being the same, same 521" short block, same 273* roller cam, same intake and carb, the CJ would make 700-720 HP, the P-51 would make 800-810, and the hemi would make 900-910. All with the dry air flow. There is almost 200 HP difference between the CJ and hemi, with the intake air flow being the same. The middle lift air flow numbers on the hemi would be way better, along with bore shrouding, etc. As you can probably tell, I'm not big fan of the flow bench and use it very little. ... Kaase”
Artikkelin A-429 on alum. CJ kansi, P-51 ovat Kaasen omat 429/460 wedge kannet ja hemi on Kaasen oma Boss tyylinen 429/460 kansi.
Kyseessä on nyt BBF kannet, mutta ei parin tuuman eroa ole aina ennenkään tunnistettu niin tuskin asia muuttuu ratkaisevasti edes tässä tapauksessa - sama periaate toimii pienemmissäkin kansissa. Eli virtauslukuja tärkeimmät asiat ovat venttiilien kulmat = esim. Cleveland vs. windsor = canted vs. in-line. Keski-alueen nosto on erittäin merkityksellinen, sillä siellä se venttiili käy kahdesti verrattuna huippuvirtauksen arvoon. Jos nyt tuollaista megamoottoria alkaisi tekemään niin CHI 400:t tai P-38:t, niissä on kannen layout mielestäni sellainen kun sen kuuluu olla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3