Savuva savuva

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Savuva savuva

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Sattuu sitä tekevällekin ajelin tuossa paikasta a paikkaan b, ja päin vastoin kuis ollakkaan olinpa vetässy käsärin sen verran päälle parkatessa, että pysy just paikallaan eikä merkkivalo toiminut. Joten ajelin pois sieltä jostakin, 15kilsaa kakkos ajokillani eilkä tuntunut mitään ihmeellistä olevan, mut kun kurvasin pajan pihaan ja aukaisin oven, tuli jumalaton katku ja savu taka pyöräaukoista. No siinähän tuli kiire vesiletkua sisältä hakemaan, että ei vakaine rakkine palais siihen pihalle, siinä kun aikani ruiskuttelin vettä kumpaankin pyöräaukkoon. Ja kattelin sitä jumalatonta höyrypilveä mikä siitä nousi, tuli mieleen vanhat höyryveturit niin että muistakaa se käsäri vapauttaa, kun lähdette kruisaan.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Saman tapanen juttu kavi muutama vuosi takaperin, kun kutvosella olin ajelemassa kukkuloilla. Lahdin kaka paalla ajelemaan parkista ja ihmettelin, etta kyllapa on jotenkin nihkea taa auto. Sitten muutaman mailin jalkeen mukavassa mutkaisessa alamaessa alko nenaan pistamaan jarrujen kary ja huomasin varoitusvalon. Kylla siina pari sekuntia vilisi elama silmien edessa, etta nainko karailan poika vetaa seuraavan mutkan suoraksi ja kalliolta alas. Onneksi oli vaan kasijarru eika olleet viela edes lammenneet savumerkkiasteelle. Ainakaan kovin pahasti. :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Joo-o ajoin mieki syssyllä tyrnävältä Esalta ja Minnalta tuoreena Mustankistina kotiin kässäri päällä, mutta eihän tuolla yli 400 nyyttonin väännöllä mikään pirättele :lol: ei noussu savua.. ei onneks aivan tiukimmalla ollu :shock:
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Muisten että kerran hurjassa korttelinkierrossa kuumesivat kaverin Toyota Land Cruiser HJ-60 etujarrut niin voimallisesti että piti mennä huoltsikalle pruutaamaan vettä päälle.
Tuloksena molemmat etulevyt halkeilivat ja eikun vaihtoon.

Ei taida ilmeisesti rumpujarru hajota niin herkästi "shokkijäähdytyksestä"
Kuva
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ratoja kierrellessä jarrut ovat joutuneet joskus turhankin koville. Jotkut vakio jarrupalat on hiiltyneet (palaneet) aivan loppuun. Jos pääsee käymään niin, että jarrut kuumenevat liikaa ja savu alkaa nousta jarruista tai jopa liekit on silloin paras tapa jäähdyttää jarrut ajamalla ja antaa ajoviiman hitaasti jäähdyttää jarrut. Näin ei yleensä rikkoudu jarrulaitteet ainoastaan palat ja nesteet menee vaihtoon.
Vedellä jäähdyttäminen rikko usen rummun tai levyn. Paineilmakin saatta olla liian raju ylikuumentuneiden jarrujen jäähdyttämiseen. Ylikuumentuneissa jarrussa saatta myös olla vaurioita jarrusatuloiden pölysuojakumeissa ja männän tiivistekumissa.

Mikä se käsijarru oikein on? :?
Onkose jokin erikseen katsastuksessa tarvittava varuste, koska aina katsastuksessa sitä kyselevät ja tarkastavat. Turha kapistus työllistää aina vuosittain koska sen joutuu aina katsastukseen asentamaan ja katsastuksen jälkeen poistamaan. :lol:
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

457 kirjoitti:Mikä se käsijarru oikein on? :?
Onkose jokin erikseen katsastuksessa tarvittava varuste, koska aina katsastuksessa sitä kyselevät ja tarkastavat. Turha kapistus työllistää aina vuosittain koska sen joutuu aina katsastukseen asentamaan ja katsastuksen jälkeen poistamaan. :lol:
Hihi, menee taas vahan aiheen sivusta, mutta.. Tuolla toisaalla joku selitti, kuinka e-brakella eli siis kasijarrulla auton saa kivasti luisuun. Katsoivat vahan oudosti, kun sanoin, etta eijei - kaasulla saa siisteimmat luisut. Varsinkin jaalla. :lol:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 2065 »

:D :D :D :D :D :D :D
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Ompa nipponinpoika tehny lujat rummut pakuun, ei ainakaan viellä ole temppuillu, on ne kyllä tukevampaa tavaraa kuin mussen takarummut. Pitääkin kokeilla josko kävis musseen sais paremmat rummut taakse, pakussa joutais pyörimään nuo peltirummut.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin