ja taas moottorin tunnistenumeroista

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
montego
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Loka 2004, 21:37
Paikkakunta: ylivieska

ja taas moottorin tunnistenumeroista

Viesti Kirjoittaja montego »

kysymyksessä on tietenkin foordin kone,mutta onko 400M.startin alta lohkosta löytyy seuraavat numerot.5k10 D4AE-B2A mitä nämä lukemat pitävät sisällään????
montego mx
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

400 tai 351M ovat kooorkeita lohkoja, suunnilleen 385-sarjan korkuisia. Kammen keskilinjasta kansitasoon 10.3". Poraus on 4" vs. 385-koneiden 4.36". Sitä en tiedä onko 351M ja 400 koneiden lohkoilla jotain eroa, kammen ja männät vaihtamalla 351M -> 400, veivit ovat samat.

5K10 kertoo, että tehty 10.10.1975. Olettaen, että tuon kirjainkoodi lähti pyörimään tammikuusta 1975.

D4 kertoo, että suunnittelu on tehty vuoden 1974 malleihin ja maksajana on ollut isokoristen autojen ohjelma A:n mukaan ja E kertoo suunnittelusta on vastannut engine engineering (quelle surprise!)
D4AE ei siis kerro mikä kone on kyseessä tai mihin autoon se on alunperin laitettu. Ne joutuu päättelemään itse koneesta.

B2A kertoo, että on tieskuinka mones suunnittelumuutos.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Valunumeroa D4AE-B2A on käytetty 1971-1974 400 lohkoissa.

Onko alkuperäinen imusarja paikallaan? Jos on 400, niin imusarjasta pitäis löytyä koodi D1AZ-A ('71), D2SZ-A ('72), D3AZ-B ('73), D3AZ-B ('74), D4AZ-B ('74), D5AZ-C ('75) tai D5AZ-D ('75).

Tämän tiedon tarjosi Ultimate American V-8 Engine Data Book 1949-1974 by Peter C. Sessler.
montego
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Loka 2004, 21:37
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja montego »

SamiM kirjoitti:Valunumeroa D4AE-B2A on käytetty 1971-1974 400 lohkoissa.

Onko alkuperäinen imusarja paikallaan? Jos on 400, niin imusarjasta pitäis löytyä koodi D1AZ-A ('71), D2SZ-A ('72), D3AZ-B ('73), D3AZ-B ('74), D4AZ-B ('74), D5AZ-C ('75) tai D5AZ-D ('75).

Tämän tiedon tarjosi Ultimate American V-8 Engine Data Book 1949-1974 by Peter C. Sessler.
jep jep. imarista löytyi lukemat:D5 AE 945 CD JA 5K28 lukemat löytyi kaasarin takaa imusarjasta. kone on kiinni -76 mercury montegossa.
montego mx
Vastaa Viestiin