Minkälaiset tulpat vakio/viritettyyn moottoriin.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Minkälaiset tulpat vakio/viritettyyn moottoriin.

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

vakioon laittasin niitä mitä ohjekirja suosittelee. viritettyyn sitten kokeilemalla sopivat.
omaan koneeseen menee saman näkönen tulppa mitä vanhaan taunuksen ohc koneeseen, hinta ja saatavuus vaan alkaa olemaan pikku ongelma. aina joutuu tilamaan tulpat kun ei hyllyssä ole.
tuolta löytyy hyvin vanhempiinkin usa autoihin ja muutakin hyödyllistä tietoa.
http://www.ngk.de/nc/fi/tuotehaku/produ ... _BENZINER/
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

Re: Minkälaiset tulpat vakio/viritettyyn moottoriin.

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

kaara91 kirjoitti:Itse vaihdoin tulpat 1 pykälän kylmempiin, koska on havaittavissa, että vaikka seokset onkin kohdallaan, niin tulppien sivuelektrodin ja keskustan väri puoltavat vaihtoa kylmempään suuntaan. Useinhan nakutuskin saattaa alkaa liian kuumasta tulpasta ja juurikin sivuelektrodin liiallisesta kuumuudesta.
Kysytäänpä nyt kun asia on ajankohtainen ja tietävä raati koolla vaikka kone ei olekaan Mustangin...
Eli mitä tapahtuu sylinterissä kun sivuelektrodi on sinertävä?
Ollaanko lähellä nakurajaa vai mitä?
Kone on tuplaturbotettu Fordin Y-lohko, E85:lla, puolentoista kilon ahdoilla ja sytkäkartta on hukassa.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

Re: Minkälaiset tulpat vakio/viritettyyn moottoriin.

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

kaara91 kirjoitti:Jos plennumista mitattu paine on 1,5bar pitäisi max. ennakoiden olla 20 asteen hujakoilla ja jopa allekin puristussuhteesta riippuen.
Puristussuhde on luokkaa 8,5 ja Y-lohko kun on Fordin kehitystyön huippu heti lättäpääaikakauden jälkeen niin ei ole palotilan muotoilusta johtuen kauhean ronkeli ennakoille.

Dynossa oli 0.75 ahdoilla ennakko nakuttamatta 33 ja ennätysveto on vedetty samalla 33 mutta 1.5 ahdoilla. Nyt vaan mietityttää että mitä se pitäisi olla.

Pitää kaivella sitä kuvaa tulpasta.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Vastaa Viestiin