Mä luovutan...

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

tug3
Aktiivi
Auto: Avo 289 '67 & Coupe V6 '95
VW Muurahaiskarju '72/'03
Chevy Kanttipikkis '87
+ vaimon autot
Viesti:

Mä luovutan...

Viesti Kirjoittaja tug3 »

Elikkäns Heppa lähti eilen uuteen kotiin. Kyllähän sitä hiukan ikävä tuli kun katsoi sen laukkaa kohti auringonlaskua... :(

Mutta ehkä tämän tartuntataudin oireita lievittää (yli)huomenna meille kotiutuva '67 avo. Semmoinen tuli vaihdossa. Eli kai se vaan on luovutettava heppakuumeen edessä ja todettava, että tauti on kroonistunut. :D

Nyt sitten jännäämään, että pääseekö uusi hepo Suomen ensiesittelyyn Ford Nationalseihin... :?:
- "What's a prom?"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
NoNeed4Boost
Addikti
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS

Re: Mä luovutan...

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Hienoa Tuge! Pidit sitten merkin ja mallin :) Onnea hankinnalle!
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
tug3
Aktiivi
Chevy Kanttipikkis '87
+ vaimon autot
Viesti:

Noniin, nyt on uus hepokatti pihassa. Rohkeasti ajoin auton koko matkan, vaikka myyjä hiukan epäili suorituksen onnistumista. Mutta on sitä vanhemmillakin autoilla ennenkin. :mrgreen:

Ja hyvinhän tuo laukkas. Kone kehrää nätisti ja potkua tuntuu pollessa olevan, vaikkei uskaltanutkaan oikein kokeilla. Tosin kaasuvaihtoehdot rajoittuivat pintakaasuun ja reippaaseen painallukseen. (Täyskaasua en kokeillut.) Kaikki muu tuotti yskimistä. Ilmeisesti jakajan säädin piiputtaa, kun yskäisi pari kertaa imusarjaan. Kaasarin luulisi olevan kunnossa kun on uusi, kuten myös imusarja. Laatikko vaihtaa myös nätisti ja kickdownkin tuntuu toimivan. Mitä nyt vaaleanpunaisen lätäkön alleen jättää seistessä. Perä pikkasen laulaa, muttei sentään puna-armeijan kuoron volyymilla. Kopassa riittä pienempää tekemistä ensi talveksi, kuten myös sisustassa. Rätti on sentään uusi, vaikkei se mihinkään liikukaan, vielä.

Ihan positiivinen ensivaikutelma kuitenkin ja (ainakin vielä) tyytyväinen (vaihto)kauppoihin. - Ainakin ne 40 vikaa tulivat korjatuksi. - Tai no, 39 jos tarkkoja ollaan, mutta kai tuon katon menetyksen voi laskea kesäautossa myös yhdeksi korjaukseksi. Joten 40 vikaa korjattu! :P Mut katsotaan nyt kuin käy natikoiden kanssa... :?

PS. Ei kellään ole ohjaussimpukasta tietoa? Puolen kierroksen klappi tuskin on ihan normaalia...
- "What's a prom?"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
FFreak
Aina äänessä
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Onnea uudelle autolle! Simpukan päällä on lukitus mutteri, sitä pikkuisen löysälle ja olikohan meisselillä tapin päästä joko myötä- tai vastapäivään pitäis klappi poistua. Jossain vanhassa topicissa oli tuosta juttua.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
tug3
Aktiivi
Chevy Kanttipikkis '87
+ vaimon autot
Viesti:

Tattis friikki! Mä löysin tosta kiristelystä juu ohjeistusta kanssa netistä. Yks mikä vaikuttaa myös on vaseliinin määrä kuulemma. Suosittelivat tietty jotain Fordin omaa ohjaussimpukkavaseliinia. Onko tietoa mitä vaseliinia se oikeasti on? Eli ajattelin puskea vaseliinia ensin ohjeen mukaan täyteen ja sit kiristellä sen mitä kiristyy. Katsoo sitten uudestaan. Ja onhan siinä noita niveliä ja apusimpukkakin joka voi olla sökö... :(

Toinen mikä mietityttää on tuo pykiminen normaali kaasulla. Sähköstä ilmeisimmin johtuu, koska ei ahdista vaan pätkii. Alipaine kello ei vuoda, sen testasin jo. Tosin letkua en huomannu vielä testaa. Vois tietty olla, että keskipakosäädin olis liian löysä ja myöhästäis sytytystä heti kun yhtään kaasua painaa... :?

Bensaletku piti kanssa vetää normireittiä pitkin pumpulta kaasarille. Oli hiukan riskaabelin reitin sille ameriikanpojat keksineet, heti siitä pakosarjan vierestä. :uuh:

Eilen myös piti laskea katto ensimmäistä kertaa alas ja käydä naapurissa cruisahtamassa. Kyllähän se mukavalta tuntuu rätti ja ikkunat alhaalla ajella. :mrgreen: Vaikkei vielä oikeille teille voikaan lähteä. Mut selvisi samalla mikä se "toinen rättikatto" siellä takapaksissa oli. Se on tietty sisäkatto!

"Hiukan" on vielä töitä että kilpiin saa. Varmaan pitää pohjan etunurkat myös paikata, kun niissä näyttäis olevan pienet ruosteriejjät...
- "What's a prom?"
- "Cool!"
Vastaa Viestiin