Miten koneen tehot lasketaan?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Miten koneen tehot lasketaan?

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Eli kone on:
Lohko 289 -67 (0.30) ylikoko
Nokka 280 asteinen hydraulinen
Tuplarulla jakopää
Kannet -91 GT Mustangin (pakoaukkoja suurennettu ja muotoilu)
Cranen Energiser rullakeinut (lisäävät nostoa n. 3 astetta)
Hedman Hedders peltisarjat
Edelbrock Performer alumiinimusarja
Edelbrodk 600 cfm 4 kurkkuinen kaasari

Eli miten näillä tiedoilla saisi " laskettua" koneeen tehot?
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Re: Miten koneen tehot lasketaan?

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Gallu66 kirjoitti:Eli kone on:
Lohko 289 -67 (0.30) ylikoko
Nokka 280 asteinen hydraulinen
Tuplarulla jakopää
Kannet -91 GT Mustangin (pakoaukkoja suurennettu ja muotoilu)
Cranen Energiser rullakeinut (lisäävät nostoa n. 3 astetta)
Hedman Hedders peltisarjat
Edelbrock Performer alumiinimusarja
Edelbrodk 600 cfm 4 kurkkuinen kaasari

Eli miten näillä tiedoilla saisi " laskettua" koneeen tehot?
Ei niitä tehoja lasketa, ne mitataan. Tarkkaile tapahtumatiedoituksia lähiaikoina...
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Hmmm, Kimin kanssa samoilla linjoilla. Mutta muttarum, jotta konetta pystytättäisiin analysoimaan esim. desktopdyno 2003:lla, pitäisi koneesta olla paljon yksityiskohtaista dataa. Nokkakortti tarvitaan, kansien virtausarvot, sylinterikansien palotilojen koko, mäntien dekkikorkeus jne jne. Mitä tarkempaa tietoa koneesta on sitä paremmin se pystytään simuloimaan. Hyvä simulointikin on silti vain hyvä arvaus, parasta dataa on dynottaminen tai 400 m Alastron asfalttipätkää.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Eli arvailuksi menee jos ei käy dynossa...
Niin vähän arvelin. Jokin "perstuntuma" tietysti on mutta se on vain arvaus...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Taannoin taisin kirjoitella tämän.
457 kirjoitti:Tehot ja tulokset ei synny ostettujen osien kokonaisuudesta vaan mittausten perusteella :!:
Vai miltä kuulostaa: imusarja +20 hv, kaasari + 15 hv, kannet +45 hv, pakosarjat ja putkisto +20 hv, tehopuola +5 hv, vapaavirta suodatin + 5 hv ja kromatut pakoputken päät + 10 hv. Perus kone oli 200 hv 302 eli tehon lisäys 120 hv eli yhteen sä 320 hvja kun huomioidaan hyvä asennus niin saadaan noin 350 hv kone, eipä tarvitse enää kylillä lisäillä. :wink:
Mutta jos ja kun konetta ruvetaan ns. virittämään kannattaisi asetta jokin päämäärä johon tulisi pyrkiä. Hyvin monissa lehdissä on useita artikkeleita koneiden virittämisestä ja virityksissä käytetyistä osist ja menetelmistä. Pelkästään niitä seuraamalla voi itse kokeilla pääseekö samoihin lopputuloksiin.
Huomatkaa ettei pelkästään viriosia kiinni pultaamalla saavuteta tavoitteita vaan työn, huolellisen sovittamisen, mittausten ja korjausten jälkeen saavutetaan halutut tulokset.
Poikkeuksiakin on.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin