Miten koneen tehot lasketaan?
- Gallu66
- Aktiivi
- Viestit: 77
- Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
- Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Miten koneen tehot lasketaan?
Eli kone on:
Lohko 289 -67 (0.30) ylikoko
Nokka 280 asteinen hydraulinen
Tuplarulla jakopää
Kannet -91 GT Mustangin (pakoaukkoja suurennettu ja muotoilu)
Cranen Energiser rullakeinut (lisäävät nostoa n. 3 astetta)
Hedman Hedders peltisarjat
Edelbrock Performer alumiinimusarja
Edelbrodk 600 cfm 4 kurkkuinen kaasari
Eli miten näillä tiedoilla saisi " laskettua" koneeen tehot?
Lohko 289 -67 (0.30) ylikoko
Nokka 280 asteinen hydraulinen
Tuplarulla jakopää
Kannet -91 GT Mustangin (pakoaukkoja suurennettu ja muotoilu)
Cranen Energiser rullakeinut (lisäävät nostoa n. 3 astetta)
Hedman Hedders peltisarjat
Edelbrock Performer alumiinimusarja
Edelbrodk 600 cfm 4 kurkkuinen kaasari
Eli miten näillä tiedoilla saisi " laskettua" koneeen tehot?
Re: Miten koneen tehot lasketaan?
Ei niitä tehoja lasketa, ne mitataan. Tarkkaile tapahtumatiedoituksia lähiaikoina...Gallu66 kirjoitti:Eli kone on:
Lohko 289 -67 (0.30) ylikoko
Nokka 280 asteinen hydraulinen
Tuplarulla jakopää
Kannet -91 GT Mustangin (pakoaukkoja suurennettu ja muotoilu)
Cranen Energiser rullakeinut (lisäävät nostoa n. 3 astetta)
Hedman Hedders peltisarjat
Edelbrock Performer alumiinimusarja
Edelbrodk 600 cfm 4 kurkkuinen kaasari
Eli miten näillä tiedoilla saisi " laskettua" koneeen tehot?
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Resto-Mod 1968 GT Convertible
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Hmmm, Kimin kanssa samoilla linjoilla. Mutta muttarum, jotta konetta pystytättäisiin analysoimaan esim. desktopdyno 2003:lla, pitäisi koneesta olla paljon yksityiskohtaista dataa. Nokkakortti tarvitaan, kansien virtausarvot, sylinterikansien palotilojen koko, mäntien dekkikorkeus jne jne. Mitä tarkempaa tietoa koneesta on sitä paremmin se pystytään simuloimaan. Hyvä simulointikin on silti vain hyvä arvaus, parasta dataa on dynottaminen tai 400 m Alastron asfalttipätkää.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Taannoin taisin kirjoitella tämän.
Huomatkaa ettei pelkästään viriosia kiinni pultaamalla saavuteta tavoitteita vaan työn, huolellisen sovittamisen, mittausten ja korjausten jälkeen saavutetaan halutut tulokset.
Poikkeuksiakin on.
Mutta jos ja kun konetta ruvetaan ns. virittämään kannattaisi asetta jokin päämäärä johon tulisi pyrkiä. Hyvin monissa lehdissä on useita artikkeleita koneiden virittämisestä ja virityksissä käytetyistä osist ja menetelmistä. Pelkästään niitä seuraamalla voi itse kokeilla pääseekö samoihin lopputuloksiin.457 kirjoitti:Tehot ja tulokset ei synny ostettujen osien kokonaisuudesta vaan mittausten perusteella![]()
Vai miltä kuulostaa: imusarja +20 hv, kaasari + 15 hv, kannet +45 hv, pakosarjat ja putkisto +20 hv, tehopuola +5 hv, vapaavirta suodatin + 5 hv ja kromatut pakoputken päät + 10 hv. Perus kone oli 200 hv 302 eli tehon lisäys 120 hv eli yhteen sä 320 hvja kun huomioidaan hyvä asennus niin saadaan noin 350 hv kone, eipä tarvitse enää kylillä lisäillä.
Huomatkaa ettei pelkästään viriosia kiinni pultaamalla saavuteta tavoitteita vaan työn, huolellisen sovittamisen, mittausten ja korjausten jälkeen saavutetaan halutut tulokset.
Poikkeuksiakin on.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.