351 W 2V ÖLJYVUOTO
351 W 2V ÖLJYVUOTO
351w2V moottori vuotaa "takapäästä"(moottorin ja turbiinin välistä).Tiiviste vaihdettu ja pantu siten,että kaksiosaisen tiivisteen "sauma"on eri kuin pukin.Vaihdettu "tehoöljypumppu"vaikuttaako se?
Mikä meni pieleen?Voiko tiivisteen vaihtaa moottori paikoillaan.Neuvoja!
Mikä meni pieleen?Voiko tiivisteen vaihtaa moottori paikoillaan.Neuvoja!
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 351 W 2V ÖLJYVUOTO
Jos tarkoitat öljypohjan tiivistettä sen voi vaihtaa kone ja laatikko paikallaan. Helpompi laittaa ilman laatikkoa (näkee paremmin), mutta onnistuu hyvin myös laatikon kanssa. Itse laitan kaksiosaisen tiivisten tiivisteliiman kanssa, jotta se pysyy hyvin paikallaan, kun öljypohjan nostaa. Sauman kohtaan laitan liimaa molemmin puolin. Ja sitten varovasti pohja paikalleen pikkuhiljaa kiristellen. Samalla kannattaa takapään tiivistettä seurata ettei se pullahda välistä, kun öljypohjaa kiristää. Kannattaa ostaa kunnon tiiviste, eikä sitä halvinta. Minä tykkään yksiosaisesta, mutta on tuo pitänyt kaksiosaisellakin.
Ensimmäinen keino olis muuten tarkistaa et öljypohjan pultit on kiinni. Liian tiukalle ei kannata vetää ettei pelti anna periksi ja sitten ei pidä enää ollenkaan.
Toinen vaihtoehto on kampiakselin tiiviste. Sen vaihtamiseksi täytyy irroittaa laatikko ja vetolevy, mutta kone saa olla paikallaan. Vanha tiiviste (stefa) kaivetaan pois ja uusi tilalle.
Ensimmäinen keino olis muuten tarkistaa et öljypohjan pultit on kiinni. Liian tiukalle ei kannata vetää ettei pelti anna periksi ja sitten ei pidä enää ollenkaan.
Toinen vaihtoehto on kampiakselin tiiviste. Sen vaihtamiseksi täytyy irroittaa laatikko ja vetolevy, mutta kone saa olla paikallaan. Vanha tiiviste (stefa) kaivetaan pois ja uusi tilalle.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: 351 W 2V ÖLJYVUOTO
jos huohotuspuoli ei ole kunnossa niin voi tiputella öljyä stefoista.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: 351 W 2V ÖLJYVUOTO
Mistä kaikista kohden huohotus toiminta "tarkistetaan".Venttiilin kopissahan on putket?
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: 351 W 2V ÖLJYVUOTO
olisko tuosta apua. pcv venttiilin toiminta kannattaa tarkastaa.


"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 351 W 2V ÖLJYVUOTO
Jos tuo kuva ei avaudu, niin...
Toisessa venttiilikopassa (kuskinpuoli, moottorin etureuna) on huohotintötterö tai letku ilmanputsariin. Eli suodattimen läpi ilmaa koneeseen.
Toisessa kopassa (apukuski ja moottorin takaosa) on sitten pcv -venttiili, josta menee letku kaasarin alalaippaan tai suoraan imusarjaan. Imusarjan alipaine imee höyryt kampikammiosta ja polttaa ne sylinterissä. PCV venttiili on takaiskuventtiili, sen toiminta selkenee vuorotellen puhaltamalla ja imemällä siitä lähtevään letkuun. Imemällä venttiili aukeaa, puhaltamalla sulkeutuu.
Toisessa venttiilikopassa (kuskinpuoli, moottorin etureuna) on huohotintötterö tai letku ilmanputsariin. Eli suodattimen läpi ilmaa koneeseen.
Toisessa kopassa (apukuski ja moottorin takaosa) on sitten pcv -venttiili, josta menee letku kaasarin alalaippaan tai suoraan imusarjaan. Imusarjan alipaine imee höyryt kampikammiosta ja polttaa ne sylinterissä. PCV venttiili on takaiskuventtiili, sen toiminta selkenee vuorotellen puhaltamalla ja imemällä siitä lähtevään letkuun. Imemällä venttiili aukeaa, puhaltamalla sulkeutuu.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: 351 W 2V ÖLJYVUOTO
suoraan imusarjasta otettu imu sekottaa helposti koko tyhjäkäynnin, tuo kaasarin laippa on helpompi ja toimii.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: 351 W 2V ÖLJYVUOTO
Mitenköhän tuo huohotus pitäis toimia mun moottorissa, siellähän on imusarjan takana yks huohotus vissiin suoraan sinne alaimusarjaan ja toisessa venakopassa on pcv-venttiili josta menee letku kaasuläpän etupuolelle, onkohan tuo systeemi oikein? Mullakin meinaan vuotaa koneen takapäästä öljyä, vaikka uudet tiivisteet ja tiivisteliimat välissä! 

Re: 351 W 2V ÖLJYVUOTO
YV laitettu aiheesta.Topias74 kirjoitti:Mitenköhän tuo huohotus pitäis toimia mun moottorissa, siellähän on imusarjan takana yks huohotus vissiin suoraan sinne alaimusarjaan ja toisessa venakopassa on pcv-venttiili josta menee letku kaasuläpän etupuolelle, onkohan tuo systeemi oikein? Mullakin meinaan vuotaa koneen takapäästä öljyä, vaikka uudet tiivisteet ja tiivisteliimat välissä!
Re: 351 W 2V ÖLJYVUOTO
Moottorini onkin 351 C 2V.Olen ajanut huohotinputket pois paikoiltaan(toimivat) eikä vuoto ole loppunut.Onko mahdollista vaihtaa ko.tiiviste moottori ja vaihteisto paikoillaan(tunkattua koria,että saa öljypohjan pois)?Olisiko mahdollista "väärät"tiivistepuolikkaat?(US-parts)Voisiko muualta vuotaa?
Re: 351 W 2V ÖLJYVUOTO
Voi tulla nokka-akselin reiän tulpasta tai öljykanavien tulpista ja sitten tietenkin se öljypohjan tiiviste.Mustang73 kirjoitti:Moottorini onkin 351 C 2V.Olen ajanut huohotinputket pois paikoiltaan(toimivat) eikä vuoto ole loppunut.Onko mahdollista vaihtaa ko.tiiviste moottori ja vaihteisto paikoillaan(tunkattua koria,että saa öljypohjan pois)?Olisiko mahdollista "väärät"tiivistepuolikkaat?(US-parts)Voisiko muualta vuotaa?
Kaksiosaisen takatiivisteen saa vaihdettua moottori paikoillaan ja laatikko kiinni moottorissa. Moottoria nostamalla saa öljypohjan ujutettua pois paikaltaan. Sitten takimmainen runkopukki irti ja tiiviste työntämällä pois urastaan. Paikkojen putsaus, uusi samalla tavalla työntämällä voideltuna paikalleen ja tiivisteliimaa ohuelti runkopukin ja lohkon väliin vetolevyn puoleiseen reunaan. Öljypohjan tiivistepinnan oikaisu laudan päätyä vasten vasaralla ja öljypohjan tiivisteeseen runkopukin ympäri tulevan kumiosan ja tasaiselle tulevan korkkiosan liitoskohtiin tiivisteliimaa. Kiristys keskeltä ulospäin vähän kerrallaan lyhytvartisella avaimella (esim. 1/4" räikkä) niin kauan ettei kohtuudella enää kiristy.
Jos on sattunut 302 tiiviste niin se on pienempi kuin 351:ssä, eli eivät yllä puolikkaiden päät toisiaan vasten, jolloin vuotaa siitä välistä. Toki paikoilleen saamiseksi pitää ensin tehdä lievää voimakkaampaa väkivaltaa, koska tiivisteen runko on sen verran jäykkää tavaraa.
Re: 351 W 2V ÖLJYVUOTO
Startti kannattaa varmaan ottaa pois ,pitääkö moottori irroittaa tyynyistään,että sitä saa nostettua tilaa saadakseen?
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 15:48
- Auto: Mustang convertible gt'00
T-Bird'60
Re: 351 W 2V ÖLJYVUOTO
Terve, juuri viime viikolla vaihdettiin kaverin lincolniin (Fe koneella tosin) kampuran takastefa ja se onnistui ottamatta laatikkoa/konetta pois. Vinkkejä suorituksesta vaikka YV:llä, jos vielä ajankohtaista.
Re: 351 W 2V ÖLJYVUOTO
Vaihto onnistui helposti ottamatta moottoria pois,mutta vuoto jatkuu(oli ammattimies vaihtamassa),joten epäilen,että vuotaa muualta.Voiko automaattilaatikon ottaa pois ja saako"startin"jotenkin,että panis koneen käymään ja näkisi mistä vuotaa.Kone on ollut levällään,jolloin"röörit"putsattu ja tiivisteen "kaulaosalla"lievää ruostetta(hiottu pois sitä) ja aiemmin oli huopatiiviste.Vinkkejä.
Re: 351C 2V ÖLJYVUOTO
Jos tarkoitat tuolla "tiivisteen "kaulaosalla"" kampuran pintaa niin oliko siinä kulumisuraa, jonka vuoksi uusikaan tiiviste ei sitten pidä?Mustang73 kirjoitti:Vaihto onnistui helposti ottamatta moottoria pois,mutta vuoto jatkuu(oli ammattimies vaihtamassa),joten epäilen,että vuotaa muualta.Voiko automaattilaatikon ottaa pois ja saako"startin"jotenkin,että panis koneen käymään ja näkisi mistä vuotaa.Kone on ollut levällään,jolloin"röörit"putsattu ja tiivisteen "kaulaosalla"lievää ruostetta(hiottu pois sitä) ja aiemmin oli huopatiiviste.Vinkkejä.
Välipelti, vetolevy, irtokopppa vaikka C-4:sta, ja startti paikalleen niin saa ilman laatikkoa käyntiin. Ilman laatikkoa käyttäminen ei auta mitään, koska vähintään vetolevy pitää olla paikallaan että saa startilla käyntiin ja siksi vetolevy on edessä ettei näe mitään lohkon takaosaan. Vuotopaikan todnäk. saa paikannettua moottoria käyttämättäkin kun ottaa laatikon, vetolevyn ja välipellin irti ja tiirailee taskulampun kans moottorin takaosaa. Muut vuotopaikat lohkon takaosassa nokka-akselin reiän tulppa ja öljykanavien tulpat 2 kpl.