Triggerin asennus!
Triggerin asennus!
Mitähän semmoset kampiakselin asentotunnistimet ja triggeripyörät maksaa? Ja onko kuinka hankala asentaa? Varmaan onnistuu liittäminen tuohon Tatech 6-boxiin? Sais tarkempaa tietoa moottorin pyörinnästä boxille, nythän tieto tulee jakajalta joka ei ole niin tarkka.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Triggerin asennus!
Kyllähän noita löytää ihan suomalaisista liikkeistä, esim. protoparts ym. Edellämainitusta liikkeestä noin 50 € tulee paketille enintään hintaa.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Triggerin asennus!
Vai toimisiko semmoinen MSD:n Ignition signal adapter?
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Triggerin asennus!
Saattaishan se toimia, mutta miks et lisäis jo olemassa olevaan boxiin anturia? Ei tarttis "ylimääräsiä" boxeja ruveta kikkaileen, jos siis mahollista siihen Tatechiin.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Triggerin asennus!
En tiedä onko boxissa suoraan älyä, jos siihen pelkän anturin kiinnittää? Kun ei tiedä paljon muutakaan noista sähköistä, hitto kun olis ihan paperilla tuo kaavio mikä on liitetty mihinkin ja miksi!
Kun tuli nyt sellainen mieleen että onko tuo tulpanjohdosta otettu RPM-tieto ihan oikein kun siinä on kumminkin tuo MSD:n sytkäboxi, joka antaa alle 3000rpm:n monikipinää! Ja siltikin on vielä Boschin kipinävahvistin, ihan niinkuin tuo MSD ei antais riittävästi kipinää!
Nyt tartteis ruiskutietäjien apuja!
Kun tuli nyt sellainen mieleen että onko tuo tulpanjohdosta otettu RPM-tieto ihan oikein kun siinä on kumminkin tuo MSD:n sytkäboxi, joka antaa alle 3000rpm:n monikipinää! Ja siltikin on vielä Boschin kipinävahvistin, ihan niinkuin tuo MSD ei antais riittävästi kipinää!
Nyt tartteis ruiskutietäjien apuja!

-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Triggerin asennus!
Ton viimeisen lauseen mukaan koitas tavotella esmes Mexico65:sta. Saattais apua löytyä...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: Triggerin asennus!
Minä olen jo ajat sitten nostanut kädet pystyyn ja antanut ammattilaisten tehdä työt.Make67 kirjoitti:Ton viimeisen lauseen mukaan koitas tavotella esmes Mexico65:sta. Saattais apua löytyä...
Mutta miksi ajoitus selaa noin paljon virranjakajan osalta?
Tosin ei tuo kone ei niin kummoinen ole, että tuon tarkempaa tietoa tarvitsisi.
Unohda MSD:n triggeri.
Saman tiedon ECU saa tuleeko kampiakseli kulma tieto siten jakajalta tai kampiakselilta (jakaja pyörii vain puolta hitaammin).
Voisihan tuohon ajatella asian niin, että kampiakselin kulmatieto tulisi triggeri pyörältä ja sylinterin tunnistus jakajalta (jakajan pyörästä tarvii vain poistaa hampaat yhtä lukuun ottamatta).
http://www.tatech.fi/
Suosittelisin auton vientiä Pirkkalaan.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Triggerin asennus!
Olen miettinyt tuota rpm-tiedon ottamista jostain muualta kuin siitä tulpanjohdosta, sais 8-pyttyynkin laittaa normaalin tulpanjohdon. Esim. puolalta tai MSD:n boxilta.
Re: Triggerin asennus!
Niin, ja ollaan yhdessä mietitty näitä kuvioita Motestin Mika Oikarin kanssa, mutta onhan se hyvä saada muutakin näkökulmaa asiaan, jos jollain olis ideoita tai tietoa.
- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: Triggerin asennus!
Tatech vaatii ilmeisesti 12-1 hampaisen triggeripyörän? Ja jonkun lähteen mukaan 1GT101DC toimisi anturina, joten siinä tapauksessa sanot sille laserpajan jampalle että hammaskoko pitää olla mieluiten sentti kertaa sentti ja vahvuutta varmaankin ainakin nelisen milliä.
Mulla oli joskus tuolla anturilla dampperille porattuna kuudenmillin pultinkannat. Oli tosin vain neljä kappaletta ja käytin sitä vain korvaamaan kärkiä, eli ei suorasytkänä.
Dampperilta tulee kovilla kierroksilla tarkempi kipinä kuin jakajalta ja useampihampainen triggeri helpottaa ränttätänttänokilla käynnistystä.
Mulla oli joskus tuolla anturilla dampperille porattuna kuudenmillin pultinkannat. Oli tosin vain neljä kappaletta ja käytin sitä vain korvaamaan kärkiä, eli ei suorasytkänä.
Dampperilta tulee kovilla kierroksilla tarkempi kipinä kuin jakajalta ja useampihampainen triggeri helpottaa ränttätänttänokilla käynnistystä.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Re: Triggerin asennus!
Kiitos tiedosta, aletaan ens viikolla suunnittelemaan. 

- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: Triggerin asennus!
Kun hieman tutkailin asiaa(googletin) tatech ilmeisesti tukee 12 nastaista pyörää ilman erillistä rpm-korttia mutta kasipyttyinen ei ole 12 jaollinen joten ilmeisesti pitää hommata joko vaikka 36-1 rpm-kortti tai sitten käyttää pelkkää 4-piikkistä jos tatech voi käyttää hallia korvaamaan kärjettömän jakajan antamaa tietoa. Kuten ylhäällä oli jo mainittu, 4 dampperilla on sama kuin 8 jakajalla.
Mutta en tiedä minkälaisia liitäntöjä ja mahdollisuuksia tatechissa on niin mutulla vedetään
Niin ja jos tulee hammaskoon kanssa ongelmia niin 90-luvun lopun opelin Hall lukee pienempiä hampaita mutta yhteensopivuus on mysteeri.
Mutta en tiedä minkälaisia liitäntöjä ja mahdollisuuksia tatechissa on niin mutulla vedetään

Niin ja jos tulee hammaskoon kanssa ongelmia niin 90-luvun lopun opelin Hall lukee pienempiä hampaita mutta yhteensopivuus on mysteeri.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Re: Triggerin asennus!
Hyvä että nyt tietoa pukkaa, kaikki tieto tervetullutta, kiitos taas! 
