Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Tämä artikkeli kannattaa myös käydä läpi.
http://www.diyporting.com/index.html
http://www.diyporting.com/index.html
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Juuri näin!kaara91 kirjoitti:Mä lähtisin ton sytkän säädössä kylmästi max ennakoita säätäen. Yli 34 asteen ei kannata mennä. 30-36asteen max ennakoilla löytyy parhaat tehot tapauksesta riippuen. Strobolla säädät maximi ennakon esim. 34 asteeseen. Se pitäis saavuttaa ennen 4000 1/min. Perusennakko pitäisi noiden maximien mukaan olla silloin 10-15 asteen korvilla. Alipainesäädin pois kytkettynä molemmissa säädöissä.
Voipi olla, että jakaja antaa enemmän keskipakoennakkoa kuin tarvitset ja ennakkokäyrä on liian hidas.
HUOM! säätö juuri kuvatun mukainen. Ensin max. ennakko kohdalleen ja sitten tyhjäkäynti ennakon toteaminen.
Rautakansilla max enakko voi olla noin 35 +/- 2 astetta, alsakansilla 30 +/- 2 astetta.
Sinun tapauksessa niin kuin monissa muissakin jakajan keskipakoennakon suuruus saisi olla noin 20 - 25 astetta jolloin tyhjäkäynti ennakko asettuu noin 10-15 asteen tasolle.
HUOM! max. ennakko määräävä tekijä!
http://www.s262612653.websitehome.co.uk ... timing.htm
Paki kuvaa ennakokäyristä.
- Liitteet
-
- timing1.gif (6.3 KiB) Katsottu 10161 kertaa
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Mulla on sama nokka, 347 stroker, 10,5:1 kantti, SVO GT40 Y-alukannet miedosti siivottuna, mäntä tulee 0,2mm yli eli 0,8mm squish. Eagle Racingin jarrussa Juupeli päätyi 20 astetta/1000rpm ja muistaakseni 36 astetta maksimia. Xe274h on aika "jyrkkäramppinen" nokka eli nostaa nopeasti, tavallaan nimellisasteitaan isompi (overlap), siksi kai noin rajusti perusennakkoa. Jarrussa kaikki kokeiltiin ja noin paras, seitinohut deto maksimiväännön kohdalla täyskuormituksella 95E:llä, 98E:llä ei kilistä.Mä lähtisin ton sytkän säädössä kylmästi max ennakoita säätäen. Yli 34 asteen ei kannata mennä. 30-36asteen max ennakoilla löytyy parhaat tehot tapauksesta riippuen. Strobolla säädät maximi ennakon esim. 34 asteeseen. Se pitäis saavuttaa ennen 4000 1/min. Perusennakko pitäisi noiden maximien mukaan olla silloin 10-15 asteen korvilla. Alipainesäädin pois kytkettynä molemmissa säädöissä.
Koneet ovat tietysti yksilöitä ja arvot tapauskohtaisia!!!!
1966 HT 347 Stroker
-
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Mulla nyt tulossa 347:n päälle alukannet 210cc imurunnerilla, jännä nähdä mitä pikkulohko tykkää 

Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Kyllä se motti kävi kai tuntitolkulla. Monta kertaa suuttimia ja jakajaakin ropattiin. Erittäin ammattitaitoinen homma. Makee juttu oli polttoaine grammaa/hevosvoima (lbs/hp) mittaus koko ajan päällä mistä kullemma näkee pelittääkö vai ei. Tuli aika ylpee fiilis omatekemästä koneesta kun arvot oli tosi kovat 5500rpm asti. siitä ylöspäin teho vielä nousi tuhannen kierroksen ajan mutta lbs/hp huononi reilusti = kansi kai tuli rajallensa.VJep! Tapauskohtaisia ovat. Mittasitteko samalla seokset. Kun seosta rikastetaan ennakkokin siirtyy asteen pari helposti myöhäisemmälle, koska rikas seos palaa nopeammin kuin laiha, jos lähtökohtana pidetään vaikka 12,7:1. Samoin onko ajoitusmerkit tarkastettu heittokellolla. Mutta kuten on kerrottu noilla lukemilla se kuitenkin oleskelee, se paras teho.
1966 HT 347 Stroker
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Ootko käydessä avannut syylärinkorkkia? Jos käy kuplinta, jotain on pielessä. Pitäis olla itsestään selvä asia et avaa korkki kylmästä koneesta, just ku oot laittanu käyntiin. Savuttaako normaalia enemmän? Harmaa savu on merkki jäähdytysnesteestä.
Minkälainen flekti? Mulla oli orkkisrupellin kans ongelmia, mutta hiukan suurempi ja agressiivisempi 5 -lapanen auttoi huomattavasti. Tosin mulla lämmöt nousi tyhjäkäynnillä, mutta ajoviima jäähdytti. Päinvastoin kuin sulla.
Minkälainen flekti? Mulla oli orkkisrupellin kans ongelmia, mutta hiukan suurempi ja agressiivisempi 5 -lapanen auttoi huomattavasti. Tosin mulla lämmöt nousi tyhjäkäynnillä, mutta ajoviima jäähdytti. Päinvastoin kuin sulla.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Kyllähän tuo kansi/tiivistevialta kuulostaa. Onko vesipumpun hihnapyörät vakiot, propelli kunnolla kiinni akselissa? Ne ahkä kannattaa tarkistaa, uusissakin pumpuissa voi olla vikoja.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Pyöriihän se flekti varmasti oikeaan suuntaan?
Ford mustang mach1 1969
Chrysler Saratoga 2dht 1959
ex-Corvette c5 frc
ex-Plymouth roadrunner 1971
ex-Dodge Challenger 440 1970
ex-65 blower Mustang
ex-69 Dodge Charger
ex-80 el-camino pro s
Chrysler Saratoga 2dht 1959
ex-Corvette c5 frc
ex-Plymouth roadrunner 1971
ex-Dodge Challenger 440 1970
ex-65 blower Mustang
ex-69 Dodge Charger
ex-80 el-camino pro s
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Kannentiivisteet on varmasti oikein päin? Eli tiivisteen nurkka näkyy lohkon etupuolelta?
Entä höyryreiät? En tiedä miten tuossa sinun lohkossa/kansissa on reiät, mutta omassa -68 302 lohkossa C80E 6015A piti Edelbrock e-Street-kansia varten porata lohkoon lisäreiät (myöhemmissä lohkoissa nuo on jo tuossa kohdassa, mutta vanhoissa on vain tuo keskellä ylhäällä joka sylinterin kohdalla).
Muuten tuonne olisi jäänyt mahdolllisesti ilmatasku vesitilaan sylintereiden yläpäähän, juuri sinne missä jäähdytystä tarvitaan.
Entä höyryreiät? En tiedä miten tuossa sinun lohkossa/kansissa on reiät, mutta omassa -68 302 lohkossa C80E 6015A piti Edelbrock e-Street-kansia varten porata lohkoon lisäreiät (myöhemmissä lohkoissa nuo on jo tuossa kohdassa, mutta vanhoissa on vain tuo keskellä ylhäällä joka sylinterin kohdalla).
Muuten tuonne olisi jäänyt mahdolllisesti ilmatasku vesitilaan sylintereiden yläpäähän, juuri sinne missä jäähdytystä tarvitaan.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Jos se tekee painetta syyläriin, niin lohko tai kansi/kannet halki. Otahan kuvat kansipahveista ja heitä tänne.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Mulla olis sulle joutilaat kannet. -69 351W kannet, kevyesti portatut, shimmatut jouset, rosteriventtiilit. Laitat suoraan koneeseen ja ajoo!!!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Oletko tarkastanut termostaatin?
Aukeaahan termostaatti?
Koska kyseessä harraste auto ja kesä ajo, käytä mahdollisimman kylmää termostaattia < 90 C asteista.
Lisäksi voit porata termostaatin kehälle apukierto reiän 6 mm.
En oikein usko noihin lohkon tai kannen halkeamisiin. Ellei pakkanen ole niitä halkaissut.
Jos öljyt ja vedet ei mene sekaisin ja jos pakokaasut tule vesitilaan ja jos vesi ei kupli niin kaiken pitäisi olla kunnossa.
Kansipahvit oikeinpäin.
Uusi riittävä jäähdytin .
Flekti joka pyörii oikeaan suuntaan.
Lohkon ja jäähdytin puhtaat.
Vesipumppu uusi tai ehjä, pyörii oikeaan suuntaa, lähes vakio välityksellä.
Termostaatti 160 - 180F (70 – 80C) hiflow. + mahdollinen lisäreikä.
Vesiletkut auki eikä mene kasaan.
Jäähdyttäjän korkki esim. 15 psi (noin 1.03 bar)
Siten vielä sytytys ennakko kohdalleen 10 - 15 perus ennakko 30 - 34 totaali ennakko.
Seokset kuntoon, olisi hyvä jotenkin mitata lambda arvot koko käyntinopeus alueelta WOT. (λ 11.5 - 13.2)
Jos nuo kaikki on kunnossa ja / tai tarkastettu pitäisi lämpöjen pysyä kovassakin ajossa aisoissa.
Muutoin voisi epäillä jotain muuta.
Aukeaahan termostaatti?
Koska kyseessä harraste auto ja kesä ajo, käytä mahdollisimman kylmää termostaattia < 90 C asteista.
Lisäksi voit porata termostaatin kehälle apukierto reiän 6 mm.
En oikein usko noihin lohkon tai kannen halkeamisiin. Ellei pakkanen ole niitä halkaissut.
Jos öljyt ja vedet ei mene sekaisin ja jos pakokaasut tule vesitilaan ja jos vesi ei kupli niin kaiken pitäisi olla kunnossa.
Kansipahvit oikeinpäin.
Uusi riittävä jäähdytin .
Flekti joka pyörii oikeaan suuntaan.
Lohkon ja jäähdytin puhtaat.
Vesipumppu uusi tai ehjä, pyörii oikeaan suuntaa, lähes vakio välityksellä.
Termostaatti 160 - 180F (70 – 80C) hiflow. + mahdollinen lisäreikä.
Vesiletkut auki eikä mene kasaan.
Jäähdyttäjän korkki esim. 15 psi (noin 1.03 bar)
Siten vielä sytytys ennakko kohdalleen 10 - 15 perus ennakko 30 - 34 totaali ennakko.
Seokset kuntoon, olisi hyvä jotenkin mitata lambda arvot koko käyntinopeus alueelta WOT. (λ 11.5 - 13.2)
Jos nuo kaikki on kunnossa ja / tai tarkastettu pitäisi lämpöjen pysyä kovassakin ajossa aisoissa.
Muutoin voisi epäillä jotain muuta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Kokemuksesta viisastuneena voin täysin allekirjoittaa edellisen lauseen! Nykyään ajelen paljon enemmän kuin korjaan vaikka viimevuosina olen koittanut "hajoittaa" konetta/autoa Natikoissa siinä kuitenkaan, onneksi, onnistumattaMexico65 kirjoitti:
PS. Kun pysy tuolla 300 – 400 hp alueella niin harrastus on myös autolla ajamista eikä pelkää rakentamista ja korjaamista.

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Löytyikö kansista vikaa? Minä melkein veikkaan että kannentiivarissa on ollut alkava vika. Tuo ylempi kuva lohkon tiivistyspinnan puolelta ja alempi pahvi kahden vasemman puoleisimman pytyn välissä oleva isompi vesireikä näyttää levinneen aika isolle alueelle. Se ei tarvitse kaksista vuotoa kun syylärissä pulputtaa. Hanki ne kannet painetestiin. Vaihtoehtoisesti uudet alukannet ovat jo aikalailla passelin hintaisia ja ovat UUDET UUSILLA osilla kasattu. Emmäätiiä, toivottavasti vika paikallistuu. Jos painetta tulee niin onko paljoa vaihtoehtoja, kuin lohkossa halkema, kannessa halkeama tai kannentiivisteessä feelua?pete66 kirjoitti:Käytin tänään koneistamolla noita 58cc kansia kun niissä oli pakovenat aikas syvällä, ajattelin että niihin vois koneistaa reiät vähän isommille venttiileille mutta eipä onnistunut ainakaan tuolla Vantaan Moottorikoneistamossa oli kuulemma niin syvälle menneet ne edelliset. Toki olisi onnistunut jos olisi laitattanut uudet lyijytöntä kestävät seetit pelkälle pakopuolelle niin kustannus olisi ollut 350€. Onko kellään sopivasti 54 tai 58cc kansia tarpeettomana sopuhintaan? Vai pitääkö laittaa vanhat c80e kannet takaisin paikalleen ja ajella niillä kesä loppuun.
Tarjota saa: 040-7471656 tai hernikson ät gmail.com
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Minkälaiset kannet 302:seen
Vanhat kannet jos ostaa niin riskinsä niissäkin on. Se olis alta satkun uhraus kun tömäyttäis vanhat kannet paikoilleen ja ainoa kustannus olisi tarvittavat tiivisteet eli kansipahvit ja imusarjan tiivisteet. Tietty imusarjan ja nostajalaakson väliset tiivarit myös.
Jos olis ollut kansipahvi vika niin se eliminoituu sillä pois.
Jos olis ollut kansipahvi vika niin se eliminoituu sillä pois.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3