Spacerit Mustang ST 12
- Mustang06
- Hiljaisempi
- Viestit: 12
- Liittynyt: 17 Huhti 2011, 18:45
- Auto: Mustang ST -12
Dodge Ram 1500 Sport Hemi 5.7l - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Spacerit Mustang ST 12
Harkitsen spacereiden laittoa Mustang ST 2012/13 malliin. Pitää teettää käsityönä (Kaarinassa) ja lähettävät tänne Helsinkiin kyllä mutta kysymys kuuluu että onko kokemuksia tai tietoa että vaikuttaako pahasti ajo-ominaisuuksiin jos laittaa 10mm tai 15mm spacerit? Tarkoituksena saada rengas kotelon ulkoreunan tasaan ulkonäöllisistä syistä. Rengasleveys tässä ST mallissa on 255 ja vannekoko 19 jos tieto auttaa yhtään. Toinen kysymys liittyy stereoihin. Voiko vakiosoittimeen liittää helposti tai yleensä ollenkaan Shaker 1000 subbaria joka oli s197 mallissa peräboxissa?
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 455
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Spacerit Mustang ST 12
Kokemuksia spacereiden käytöstä mulla ei ole, mutta vakiosta ulospäin levittävien vanteiden käytöstä kyllä. Oikein toteutettu spacerihommahan ei periaatteesta tästä eroa.
S197 mallissa tila on sama pyöräkotelossa vuosimallista toiseen, eikä alkuperäinen 10mm ulospäin tuotu Ford vanne ainakaan aiheuta probleemia tilan kannalta. + 15mm Spacereilla tarvitset jo pidemmät pyöränpultit ja +10mm on jo siinä rajoilla että minimi 6 kokonaista kierrosta pulttiin täyttyy (lähde Maximum Motorsports). Kuka sitten luottaa kuuteen kierrokseen, esim. radalla..? Pulttien vaihtaminen pidempiin molemmille akseleille on jo melko työläs homma ja ehkä kannattaa harkita vanteita pienemmällä offsetilla.
Noin yleensä, vanteiden ulospäin tuominen parantaa ajo-ominaisuuksia mutkaan sisään ja ulos tulossa. Myös yli- ja aliohjautuvuutta pystyy säätämään offsettia muuttamalla. Parkkipaikkaa ajatellen, kääntöympyrä suurenee hieman pyöriä ulospäin tuotaessa.
S197 mallissa tila on sama pyöräkotelossa vuosimallista toiseen, eikä alkuperäinen 10mm ulospäin tuotu Ford vanne ainakaan aiheuta probleemia tilan kannalta. + 15mm Spacereilla tarvitset jo pidemmät pyöränpultit ja +10mm on jo siinä rajoilla että minimi 6 kokonaista kierrosta pulttiin täyttyy (lähde Maximum Motorsports). Kuka sitten luottaa kuuteen kierrokseen, esim. radalla..? Pulttien vaihtaminen pidempiin molemmille akseleille on jo melko työläs homma ja ehkä kannattaa harkita vanteita pienemmällä offsetilla.
Noin yleensä, vanteiden ulospäin tuominen parantaa ajo-ominaisuuksia mutkaan sisään ja ulos tulossa. Myös yli- ja aliohjautuvuutta pystyy säätämään offsettia muuttamalla. Parkkipaikkaa ajatellen, kääntöympyrä suurenee hieman pyöriä ulospäin tuotaessa.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT