
-94:sen takajarrut
-
- Aktiivi
- Viestit: 31
- Liittynyt: 09 Kesä 2004, 09:00
- Auto: 72 Fastback
57 Ford Fairlane 2d
03 Mercury Marauder Trilogy
71 Ford F-100
96 Cadillac Eldorado
-94:sen takajarrut
onko takajarrupalojen vaihdossa jokin kikka, millä saa sylinterin takaisin sisään, vai voiko sylinteri olla yksinkertaisesti niin jumissa, ettei se painu takaisin millään konstilla? 

Kokeileppa josko sitä mäntää pitääis pyörittää, kuskin puoli taakse päin apukuskin puoli etteen päin, en ole varma mut kokeile. Muissa automerkeissä toimii noin, mäntää pyörittämällä säädetään käsärin toiminta.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Ainakin 80- 90 luvun taitteen USA-Fordien levytakajarruissa säätö tapahtuu juuri Rokin kuvailemalla tavalla. Myötäpäivään mäntää kiertämällä se painuu alaspäin. Periaatteessa männän pitäisi kiertyä kevyesti, mutta käytännössä vuosien jumittamat osat vaativat yleensä voimaa.
Hyvä hankinta on erikoistyökalu, joka sopii männän päissä oleviin koloihin ja jolla sitten saa käytettyä sitä voimaa kiertämiseen. Ainakin Biltemasta sellaisia saa kohtuuhinnalla (Bilteman tuotenumero 19-234 "jarrumäntätyökalu Audi-Ford" 13,50 €). Tosin se vaatii pienen modifioinnin (reunus täytyy hioa pois) koska se on suunniteltu mm. euro-Fordien jarruihin ja näissä sylinterin halkaisija on hiukan pienempi. Olen yllättänyt positiivisesti kyseisen työkalun laadusta, sillä on nyt väännetty auki neljät jarrut ja edelleen toimii, ei ole tapit pyöristyneet.
Hyvä hankinta on erikoistyökalu, joka sopii männän päissä oleviin koloihin ja jolla sitten saa käytettyä sitä voimaa kiertämiseen. Ainakin Biltemasta sellaisia saa kohtuuhinnalla (Bilteman tuotenumero 19-234 "jarrumäntätyökalu Audi-Ford" 13,50 €). Tosin se vaatii pienen modifioinnin (reunus täytyy hioa pois) koska se on suunniteltu mm. euro-Fordien jarruihin ja näissä sylinterin halkaisija on hiukan pienempi. Olen yllättänyt positiivisesti kyseisen työkalun laadusta, sillä on nyt väännetty auki neljät jarrut ja edelleen toimii, ei ole tapit pyöristyneet.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO