Kuten sanottua, kannattaa tarkistaa ne linjaukset koska ei tiedä onko joskus käytetty osia irti ja mennyt väärin takaisin.
Yksi mahdollinen syy on kiristimen mekanismin kuluminen, jolloin kiristimen hihnapyörä kääntyy vinoon ja ohjaa hihnaa reunaan. Hihnanpyörän kartiokkuus ei myöskään auta asiaa. Tarpeeksi kun puoltaa niin hihna alkaa vastaamaan johonkin ja kuluu reunasta. Nimimerkillä pari hihnaa mennyt päreiksi tästä syystä ennen kuin kiristimen vaihdoin.
Moniurahihnan kiristin
Re: Moniurahihnan kiristin
Samin hyvään kommenttiin lisäisin vielä että onhan hihna oikean mittainen?SamiM kirjoitti:Kuten sanottua, kannattaa tarkistaa ne linjaukset koska ei tiedä onko joskus käytetty osia irti ja mennyt väärin takaisin.
Yksi mahdollinen syy on kiristimen mekanismin kuluminen, jolloin kiristimen hihnapyörä kääntyy vinoon ja ohjaa hihnaa reunaan. Hihnanpyörän kartiokkuus ei myöskään auta asiaa. Tarpeeksi kun puoltaa niin hihna alkaa vastaamaan johonkin ja kuluu reunasta. Nimimerkillä pari hihnaa mennyt päreiksi tästä syystä ennen kuin kiristimen vaihdoin.
-Jukka-
Re: Moniurahihnan kiristin
Minusta tuon kuvan perusteella tuohon keskelle ylös tarviis yhden rullan, liian pitkä matka ennen seuraavaa kosketusta, ja miten käyttäytyy kierroksilla? Alkaako värisemään, silloin ei mikään ihme, jos ei pysy urillaan. Ja ne rullat pitää olla suorat tai tynnyrit, jos ei ole niin vaihda uudet, ne ei paljoa maksa, ei niissä kannata säästää!