Ensimmäistä mustangia alle!
-
- Tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 20:12
Ensimmäistä mustangia alle!
Morjens kaikille!
Nyt olisi aika ostaa ensimmäinen kunnon auto, kiikarissa Mustang vm.1965, manuaalina vieläpä. Linkki myynti-ilmoitukseen: http://www.nettiauto.com/ford/mustang/5272479
Nyt tarttisinkin kokeneiden konkareiden apua! Itselläni ei ole minkäänlaista kokemusta näin vanhoista autoista, tarttisin äärimmäisen hyviä neuvoja, mitä autosta erityisesti pitää huomioida, missä yleisimmät viat, kaikki tyyppiviat jne. Kaikki niksit ja neuvot tulevat nyt tarpeeseen, unelmien auto kiikarissa, nyt tarvis vaan viisaammilta neuvoja! Jos kyseisestä autosta jotain hyvää/huonoa/jotain sanottavaa niin arvostan kaikkea tietoa. Kiitos!
Nyt olisi aika ostaa ensimmäinen kunnon auto, kiikarissa Mustang vm.1965, manuaalina vieläpä. Linkki myynti-ilmoitukseen: http://www.nettiauto.com/ford/mustang/5272479
Nyt tarttisinkin kokeneiden konkareiden apua! Itselläni ei ole minkäänlaista kokemusta näin vanhoista autoista, tarttisin äärimmäisen hyviä neuvoja, mitä autosta erityisesti pitää huomioida, missä yleisimmät viat, kaikki tyyppiviat jne. Kaikki niksit ja neuvot tulevat nyt tarpeeseen, unelmien auto kiikarissa, nyt tarvis vaan viisaammilta neuvoja! Jos kyseisestä autosta jotain hyvää/huonoa/jotain sanottavaa niin arvostan kaikkea tietoa. Kiitos!
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Ensimmäistä mustangia alle!
Terve.
En ota mitään kantaa tuosta myynnissä olevan yksilöstä, kun en tunne autoa ja sen kuntoa. Kertoilen hieman vapaasti omia ajatuksiani, koska tunnistan tuossa viestissä samoja fiiliksiä mitä itselläni oli viime syksynä.
Toteutin itse pitkäaikaisen haaveeni viime syksynä (66 HT) ja en ole katunut hetkeäkään. Loppui sitku-elämä, 20 vuotta tuli kavereille puhuttua 60-luvun Mustangin hankkimisesta.
Mitään aikaisempaa kokemusta ei amerikkalaisista vanhoista autoista ollut.
Hankin auton ihan tunnepohjalla (hieman katsoin, että ei ollut runko läpilaho) ja joka tapauksessa oli tarkoitus remontoida hankintaa jonkin verran tätä kesä varten. Piti kuitenkin päästä keväällä ajelemaan.
Remontti kuitenkin karkasi käsistä. Ei siksi, että auto olisi sitä vaatinut, mutta jokin vipu päässä meni eri asentoon. Ajot alkaa loppukesästä tai ensi keväänä.
Jos omaa kokemusta ei autohommista (remontointi) ole paljoa, niin amerikkalainen 60-luvun rakastaja voi tulla kalliiksi. Omalta kohdaltani saan kyllä aika paljon tehtyä, mutta osat pitää hankkia jostain ja hyviä neuvoja tarvitaan rutkasti. Neuvoja olen itse saanut tältä foorumilta kysymällä, ulkomaisilta foorumeilta lukemalla + erittäin tärkeänä lähteenä suomessa toimivat US-autojen osamyyjät (tilasin osia yhden kerran suorana USA-päästä, mutta lopputuloksena osat maksoivat ALV, tulli + rahti jälkeen käytännössä saman mitä kotimaasta hankittuna).
Onnea haaveen toteutukseen!
En ota mitään kantaa tuosta myynnissä olevan yksilöstä, kun en tunne autoa ja sen kuntoa. Kertoilen hieman vapaasti omia ajatuksiani, koska tunnistan tuossa viestissä samoja fiiliksiä mitä itselläni oli viime syksynä.
Toteutin itse pitkäaikaisen haaveeni viime syksynä (66 HT) ja en ole katunut hetkeäkään. Loppui sitku-elämä, 20 vuotta tuli kavereille puhuttua 60-luvun Mustangin hankkimisesta.
Mitään aikaisempaa kokemusta ei amerikkalaisista vanhoista autoista ollut.
Hankin auton ihan tunnepohjalla (hieman katsoin, että ei ollut runko läpilaho) ja joka tapauksessa oli tarkoitus remontoida hankintaa jonkin verran tätä kesä varten. Piti kuitenkin päästä keväällä ajelemaan.
Remontti kuitenkin karkasi käsistä. Ei siksi, että auto olisi sitä vaatinut, mutta jokin vipu päässä meni eri asentoon. Ajot alkaa loppukesästä tai ensi keväänä.
Jos omaa kokemusta ei autohommista (remontointi) ole paljoa, niin amerikkalainen 60-luvun rakastaja voi tulla kalliiksi. Omalta kohdaltani saan kyllä aika paljon tehtyä, mutta osat pitää hankkia jostain ja hyviä neuvoja tarvitaan rutkasti. Neuvoja olen itse saanut tältä foorumilta kysymällä, ulkomaisilta foorumeilta lukemalla + erittäin tärkeänä lähteenä suomessa toimivat US-autojen osamyyjät (tilasin osia yhden kerran suorana USA-päästä, mutta lopputuloksena osat maksoivat ALV, tulli + rahti jälkeen käytännössä saman mitä kotimaasta hankittuna).
Onnea haaveen toteutukseen!
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Re: Ensimmäistä mustangia alle!
Hanki vaikka ekaksi V8-magazine 6/1998 , siinä on osto-opas 64-66 Mustangeille.
Lontoon murteella oppaita löytyy paljonkin.
- vm1965-auto on kohta 50-vuotias, eli kaikki mahdolliset viat voi esiintyä.
- halpa ja hyvä ei kulje käsi kädessä näissäkään vehkeissä , mutta kovin halpoja
ei enää ole myynnissäkään.
- Suomiauto on voinut kokea monta muodonmuutosta elämänsä aikana, vaihtelevalla menestyksellä.
- noin 10-15Ke sijoitus on alkupanos harrastukseen.
Lontoon murteella oppaita löytyy paljonkin.
- vm1965-auto on kohta 50-vuotias, eli kaikki mahdolliset viat voi esiintyä.

- halpa ja hyvä ei kulje käsi kädessä näissäkään vehkeissä , mutta kovin halpoja
ei enää ole myynnissäkään.
- Suomiauto on voinut kokea monta muodonmuutosta elämänsä aikana, vaihtelevalla menestyksellä.
- noin 10-15Ke sijoitus on alkupanos harrastukseen.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Ensimmäistä mustangia alle!
Amerikanjoe harrastaa sellaista, että ilmoituksessa lukee full restored, mutta oikeasti auto on vedetty navetan takaa ylös ja paklattu ehjäksi, uusi maali päälle ja runs well.
Oma -65ht tuli 2010 Atlantasta pitkätukalta jokapäiväisestä ajosta. Pitkätukka moitti pensankulutusta ja halusi jonkin tojotan tilalle, kun lama painoi päälle.
Asiantunteva agentti katsoi ja kuvasi, teki kaupat ja hoiti mallikkaasti Helsingin satamaan asti.
Suht täydellinen, ei kiillä, vähän savuttaa toinen puoli, mutta ajamalla Länsisatamasta kotiin ja hyvin vähällä remontilla "suut makiaksi".
Oma -65ht tuli 2010 Atlantasta pitkätukalta jokapäiväisestä ajosta. Pitkätukka moitti pensankulutusta ja halusi jonkin tojotan tilalle, kun lama painoi päälle.
Asiantunteva agentti katsoi ja kuvasi, teki kaupat ja hoiti mallikkaasti Helsingin satamaan asti.
Suht täydellinen, ei kiillä, vähän savuttaa toinen puoli, mutta ajamalla Länsisatamasta kotiin ja hyvin vähällä remontilla "suut makiaksi".
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ensimmäistä mustangia alle!
Tämä on aika laaja kysymys ja vaikea vastata lyhyesti.Tenkalapena kirjoitti:, unelmien auto kiikarissa, nyt tarvis vaan viisaammilta neuvoja!!
13900,- euron Mustang ei välttämättä ole se unelmien auto. Voin melkein näkemättä sanoa että luvassa on melkoista remonttia ja kätten voiteita.
Jos oma näkemys ei riitä kartoittamaan auton todellista kuntoa, ottaisin avuksi ammatilaisen ja menisin paikalle katsomaan autoa. Kuvien perusteella ei voi sanoa yhtään mitään tästäkään autosta. Kyseessä voi olla positiivinenkin yllätys , mutta veikkaisin että tähän ko. hintaan ei ihan vielä unelmaa eikä virheetöntä ponia saa.
Olet kuitenkin hienon unelman valinnut, toivon onnea ponin metsästykseen ja toivotan porukkaan tervetulleeksi , vaikka ilman sitä poniakin.... katsele rauhassa.
- Juha -
Re: Ensimmäistä mustangia alle!
Itsekin ostin parivuotta sitten samanmoisen suomiponin abaut samanmoiseen hintaan ja en kyllä tällä kertaa komppaa PJ kaimaa. Tuollakin hinnalla voi saada ihan hyvän auton.
Kannattaa ainakin katsoa noi C-palkit että puskeeko ruostetta läpi. Samoin helmat ja ovien alareunat. Tuulilasin vedenpitävyys on aina näissä ongelma, helppo testata valuttamalla vettä ja katsoa syntyykö lätäkköä jalkatilaan. Tuollaiset "lapsen taudit" tuli ensimmäisenä mieleen.
Kyseisestä autosta en osaa sanoa mitään mutta hämääkö kuva että ainakin hanttarin ovi roikkuisi? Samaa vikaa näyttäisi olevan umpion ja lokasuojan välissä..... vai onko? Kolaroitu tai huonosti sovitettu?
Kannattaa ainakin katsoa noi C-palkit että puskeeko ruostetta läpi. Samoin helmat ja ovien alareunat. Tuulilasin vedenpitävyys on aina näissä ongelma, helppo testata valuttamalla vettä ja katsoa syntyykö lätäkköä jalkatilaan. Tuollaiset "lapsen taudit" tuli ensimmäisenä mieleen.
Kyseisestä autosta en osaa sanoa mitään mutta hämääkö kuva että ainakin hanttarin ovi roikkuisi? Samaa vikaa näyttäisi olevan umpion ja lokasuojan välissä..... vai onko? Kolaroitu tai huonosti sovitettu?
-65 HT 289
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ensimmäistä mustangia alle!
No sulla kaima kävikin pieni tuuri. Pari vuotta voi muuttaa aika paljon, jos et ole seurannut hintakehitystä meillä ja maailmalla. Rapakon takana on parissa vuodessa tapahtunut älyttömän järjetön hinnan pompsahdus ja pikku hiljaa tulossa myös tänne . 15 000 USD:n early-poni (malliin katsomatta) on tällä hetkellä melko projekti Usassa ja väitän edelleen että projektin tynkää on tiedossa tuon hintaiseen autoon suomen nettiautostakin katsottuna , vaikka euroista puhuttaisiin.JuhaV kirjoitti:Itsekin ostin parivuotta sitten samanmoisen suomiponin abaut samanmoiseen hintaan ja en kyllä tällä kertaa komppaa PJ kaimaa.
Toki meillä kaikilla on eri käsitys projektista jne.
Ja aina täytyy muistaa harrasteautoista, että se on juuri sen hintainen kuin siitä saa ja mitään listahintaa ei ole.
Yritän tässä vaan sanoa uudelle tulevalle kerholaiselle, että varauksella kannattaa suhtautua, jos on sitä ensimmäistä "unelmaa" ostamassa.
- Juha -
Re: Ensimmäistä mustangia alle!
Onhan sitä tullut seurattua, enkä voi sanoa etteikö olisi tuuri käynyt ja voi se muillakin käydä.
50V vanha auto on aina projekti vaikka se olisi juuri läpi käyty, noin karkeasti ottaen.
Samaa mieltä ollaan ainakin siinä että nyt ollaan hankkimassa oikeaa AUTOA!!
50V vanha auto on aina projekti vaikka se olisi juuri läpi käyty, noin karkeasti ottaen.
Samaa mieltä ollaan ainakin siinä että nyt ollaan hankkimassa oikeaa AUTOA!!

-65 HT 289
Re: Ensimmäistä mustangia alle!
Sekoitanpa lusikkani soppaan, en itse maksaisi rakennellusta (vallankaan tollaisesta vähän rujon näköisestä, anteeksi) tuollaisia hintoja kun siistejä orkkiskuntoisiakin on suht samaan rahaan tarjolla, esim: http://www.nettiauto.com/ford/mustang/5547980
Nettiauton mussetarjontaa tulee seurattua, ja heitänpä taas kerran ilmoille tämänkin kannan;
Jos ei ole aivan pakko saada kasikoneista, niin todella hyväkuntoisen oloisia kutoskoneisia on alle kympillä tarjolla ollut ihan viimeaikoinakin! Täällä ylöjärvelläkin oli todella siisti 67 kutoskoneinen manuaali myynnissä n. vuosi sitten, kävin tyypittämässäkin, ja oli parempi kuin tuo oma yleiskunnoltaan
Saahan sen sitten kasitettua jos tarvii.
Nettiauton mussetarjontaa tulee seurattua, ja heitänpä taas kerran ilmoille tämänkin kannan;
Jos ei ole aivan pakko saada kasikoneista, niin todella hyväkuntoisen oloisia kutoskoneisia on alle kympillä tarjolla ollut ihan viimeaikoinakin! Täällä ylöjärvelläkin oli todella siisti 67 kutoskoneinen manuaali myynnissä n. vuosi sitten, kävin tyypittämässäkin, ja oli parempi kuin tuo oma yleiskunnoltaan

Saahan sen sitten kasitettua jos tarvii.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- Masa 65ht
- Aktiivi
- Viestit: 86
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 13:41
- Auto: Ford Mustang 65 ht 200
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Ensimmäistä mustangia alle!
Tenkalapena kirjoitti:Morjens kaikille!
Nyt olisi aika ostaa ensimmäinen kunnon auto, kiikarissa Mustang vm.1965, manuaalina vieläpä. Linkki myynti-ilmoitukseen: http://www.nettiauto.com/ford/mustang/5272479
Nyt tarttisinkin kokeneiden konkareiden apua! Itselläni ei ole minkäänlaista kokemusta näin vanhoista autoista, tarttisin äärimmäisen hyviä neuvoja, mitä autosta erityisesti pitää huomioida, missä yleisimmät viat, kaikki tyyppiviat jne. Kaikki niksit ja neuvot tulevat nyt tarpeeseen, unelmien auto kiikarissa, nyt tarvis vaan viisaammilta neuvoja! Jos kyseisestä autosta jotain hyvää/huonoa/jotain sanottavaa niin arvostan kaikkea tietoa. Kiitos!
Jos ei ole kokemusta vanhoista autoista ja sormi menee syvälle suuhun


Mustang 200 -65ht
Saab 9-3 cabrio
Opel Frontera 2.4 -92
Yamaha xj 900 -03
Yamaha Beluga 125 -99
Saab 9-3 cabrio
Opel Frontera 2.4 -92
Yamaha xj 900 -03
Yamaha Beluga 125 -99
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Ensimmäistä mustangia alle!
Mulla voisi olla suhtkoht siisti 65 sulle. Laitappa yv:tä
-
- Aktiivi
- Viestit: 35
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 20:26
- Auto: ford mustang ht 1967 289+c4
ford mustang gt 1988 - Paikkakunta: kotka
Re: Ensimmäistä mustangia alle!
Älä ihmeessä osta tota linkin autoa.Ajoin viime kesänä turhan reissun kotkasta seinäjoelle kun katiska oli edellisellä omistajalla.Ihmettelin kun silloinen omistaja puhelimessa valehteli että on ruosteeton suomimusse.Ei muka kuin lattiaa vähän hitsattu.Oli kyllä hitsailtu ihan joka paikasta ja vielä päin peetä.Unohti puhelimessa mainita että kolmonen ei pysy päällä ym ym. En löytänyt autosta silloin muuta hyvää kuin että kone oli suht tikissä.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Ensimmäistä mustangia alle!
Allekirjoitan tuon, että kannattaa ostaa niin hyvä mihin rahat riittävät. Se on aina kuin laittaisi rahaa ja pankkiin. Muuten tämä musse harrastus on antoisaa touhua, autoihin saa hyvin osia ja tekniikka perus yksinkertaista. Se haittaapuoli tässä hommassa on että tulee paljon kavereita halusi tai ei, joistakin jopa tosi hyviä kavereita. 

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3