taiwan peltiä halvalla, mutta, mutta....

Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Keskustelua museoajoneuvoista ja entisöinnistä yleensä. Race, tuning yms. jutut älköön tänne eksykö.
musse1967
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta

taiwan peltiä halvalla, mutta, mutta....

Viesti Kirjoittaja musse1967 »

Tulipas tälläset korjauspellit ostettua omaan kulkineeseen http://www.cjponyparts.com/quarter-pane ... 7/p/QPS8L/

Siis nuohan ovat sitten aivan täyttä kuraa, jos ei hitsaus vermeet pysy kädessä ja laikkakone ja ole kokemusta noiden sovittelusta niin elkää ihmeessä ostako. Tuollaisten sovittamiseen pitäisi mennä korkeintaan 2h per puoli ja aika lähelle pitäisi sopia ihan heittämällä, mutta nämä mitkä itse ostin eli siis nuo linkin mukaiset ovat sitten erittäin kaukana istuvista. Takaa noin 2-3cm liian korkeat, kuskin oven kohdalta noin 1,5cm liian korkeat ja vinossa...takakulmaa joudutaan leikkaamaan moneen suuntaan että saadaan istumaan paikoilleen.

Sen minkä tässä pellin hinnassa säästin tulee nyt työkustannuksina takaisin eikä varmaan edes riitä... tässä pieni varoituksen sana muille jos tälläisiä peltejä meinaatte ostaa niin ottakaa paremman laatuiset kuin yllä olevat romut.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: taiwan peltiä halvalla, mutta, mutta....

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Samaa mieltä Taiwan osista. Varokaa myös Taiwan ikkunalistoja. Minulla ne menivät roskiin :lol:
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: taiwan peltiä halvalla, mutta, mutta....

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

... Minkä näköinen olisikaan se auto, joka on kokonaan kasattu taiwaallisista osista? Siinä ei tulis noita sovitus ongelmia ;)
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Drummer
Mega-addikti
Viestit: 632
Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Paikkakunta: Ristiina

Re: taiwan peltiä halvalla, mutta, mutta....

Viesti Kirjoittaja Drummer »

Eipä nuo ole kovin paljon hyvää löytäneet muutkaan noista ;) Jos myyjän saitilla on tällainen rehellinen asiakaspalaute-osio per tuote niin niitä kannattaa katsella läpi. Tosin, monella myyjällä vain kehut pääsevät julkisuuteen, tai sitten talon puolesta ylistetään jos ei asiakkailta propseja heru ;)
CJ-Ponyparts kirjoitti:"Customer Review Summary
Overall Rating: 3/5

2 Reviews
Write A Review


Customer Reviews
Horribly made product

On 5/19/2011 1:35:08 AM, Josh from

I attempted to install this for the passenger's side and it was a joke. There is no recess in the back for the valance, and it completely misses where the trunk extension drop down curves up by almost 3/4". The skin was too long so the lip that goes on under the quarter extension sat off it about 1/4" inch. At the front, when sitting flush on the rocker, the C scoop wanted to angle up and both body lines were about 1/2" off those of the door. If I pushed the panel down so the body lines on the C scoop lined up with those of the door, then the bottom of the panel sat below the top of the rocker panel mounting surface. If you popped it back onto that then your C scoop goes back to being completely messed up. Surprisingly enough, the wheel house radius was the only thing correct about this panel. Save yourself the headache and do not get this skin. I replaced a full quarter on the driver's side, part also from CJ's, and the panel looked correct and fit pretty well. If you only need to do a skin, ord

On 11/17/2011 9:43:52 AM, bob yankoski from PA

hi. bodyman for over 50 yrs never had a part fit this bad. (awful)"
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: taiwan peltiä halvalla, mutta, mutta....

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Tuntusiin olvan näillä jenkki autojen palvojilla, vihasuhde taivanin ja japanian suhteen. En tiiä mistä johtuu, että jätkät ei saa peltejä käymään paikoilleen. Uskoisin olevan kokemuksen puute peltitöissä, oman kulkineeni vuorasin taivani tuotteilla keulasta perään, eikä ollut ongelmia saada ne istumaan hyvin. Nyt on taas yksi iso pelti projekti valmis,ja jälleen taivan pellit meni paikoilleen hienosti. Ongelmahan on siinä että jenkkien toleranssit ovat mitä ovat.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: taiwan peltiä halvalla, mutta, mutta....

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Itse kyllä suosin pelkästään "original tooling" eli alkuperäisillä prässeille painettuja peltejä, se on kyllä nähty jos useamman kerran että tuuria pitää olla että taiwani pelti osuu hyvin kohilleen ja on edes melkeen yhtä "paksua" tavaraa kuin alkuperäinen. Syylärin tukipelti esim oli ihan kauheaa kuraa, lerppu kuin sanonko mikä... kun tilalle tuli alkuperäistä vastaava niin aivan eri planeetalta. Konepeltejä taiwanin hessut ehkä jo osaa tehdä, ei ollu suurta eroa alkuperäiseen,tosin hintakin on sitten sen mukainen.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: taiwan peltiä halvalla, mutta, mutta....

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Tuo on kyllä valetta koko juttu, tuollasia heittoja ei ole kenenkään valmistajan pelleissä. Olet saanut 69 HT mallin pellit, tuollaset 2-3 sentin ja 1,5 sentin heitot ei ole mahdollisia. Itse kerran ihmettelin 66 HT takapyöräkotelon ulomman kappaleen sopimattomuutta, toinen poli meni paikoilleen helposti, toinen puoli ei. Kirosin taivanialaiet alimpaan helevettiin, vaan turhaan, ei vika ollut valmistajassa vaan osan lähettäjässä. Kotelo kun sattu olemaan 67 HT mallia se kun on hivenen leveämpi takaosastaan, tunti siinä meni kun muokkasin sen käypäseksi. 67 ja 69 takalokasuojat ovat äkkiä katsoin saman näköiset, varsinkin sellaisille hemmoille jokka ei ole paljonkaan perehtynyt eri kori mallien eroavaisuuksiin, tuollaset mitta heitot on kyllä paska puhetta ja panettelua taivan tuotteita kohtaan. 5mm heitto on maksimi mitä voi olla. Jenkki pelleistä löytyy hyvinkin tuota 5mm heittoa, siksi ne käy näihin koneihin kun itse ajokien alustamita heitot on +-5mm mulla on alkuperäiset kori mitta paperit itsellä, sain maahantuojalta 84 kun oioin omaa vasuani junan ruhjonnan jäljiltä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: taiwan peltiä halvalla, mutta, mutta....

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Rokin kanssa samoilla linjoilla. ...Ja tervetuloa katsomaan. Oma auto on tehty taiwanin pelleistä viime vuosituhannella, Suomi auto kun oli hieman hapettunut ja kokenut SUomi-Hot Roddingia...

Oletteko muuten miettineet, mitä nuo osat maksaisi jos ei niitä tehtäisi taiwanissa? Todennäköisesti niitä ei tekisi kukaan, tai vaihto ehtoisesti joku rokottaisi kolmikertaista hintaa. Mielestäni kilpailu näissä on koko lailla positiivinen homma. Kahdeksankymmen luvulla kaikki olikin hienosti kun ei ollut Taiwanin peltejä? Niin, kun ei ollut mitään tarjolla?

Jos vain kotimainen kelpaa niin suoraa saa kaupasta ja ei kun naputtelemaan. Ehkä mieluummin valitsen kuitenkin sen Taiwanin pellin...
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: taiwan peltiä halvalla, mutta, mutta....

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Männä talvena uudet lattiat vaihtaneena voin suositella 'made in taiwan' peltejä. Pitkät korjauspalat istuivat todella hyvin autoon. Toki lattiapellit antaa vähän enemmän anteeksi kuin pintapellit sopivuutensa puolesta.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: taiwan peltiä halvalla, mutta, mutta....

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Tähän vain jatkovihjeenä vinkki mistä esim. Dynacorn USA ym. hommaa näitä
peltiosia ja kokonaisia koreja = www.musclecargt.com
Näinpähän 2,5 v takaperin ko. firman -69 Mustang-kopan Frankfurtin messuilla
ja vaikka messuesittelystä olikin kyse oli tosi hyvin tehdyn oloinen.

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: taiwan peltiä halvalla, mutta, mutta....

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Laatu vaihtelee varmaan myös yrityksen, ei pelkästään valmistusmaan, mukaan. Mutta en ole kuullut kenenkään valittavan, että "Original tooling" (Kanadassa) tehdyt korjauspalat ei sovi. Kokemusta itsellä molemmista ja taiwanilaisissa oli enemmän sovittamista ja piti hinkata se musta "maali" pois, kun taas Kanadan pelti on puhdasta, paksumpaa ja sopii vähemmällä sovittamisella. Hinta toki 1,5 - 2-kertainen, jonka mielelläni maksan myös tulevissa projekteissa.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: taiwan peltiä halvalla, mutta, mutta....

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Täytyy viellä sohia ampiaispesää, ei se muuten tuo jenkkien laatukaan ole aina sataprosenttista. yhteen projektiin vaihdoin kuskin puolen lattian ja tuli justiin sellaset maalaamattomat palat etu ja taka jalkotilaan . Enkä muuten niitä laittanut kun ei ne käyneet paikoilleen, laitoin pellit takaisin toimittajalle ja vaadin taivanin mallit ja siellä ne on lattiassa tänäkin päivänä. Ja siitä mustasta maalista sen verran jos on kiiltävä tai silkinkiiltoinen on se pohjamaali ei tarvitse hioa pois on päälle maalattav, jos on matta se pitää poistaa se lähtee tinnerillä rätillä hankaamalla. Näiden juttujen kanssa on tullut puljattua kohtuullisen paljon, että tällästä tällä kertaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Masa 65ht
Aktiivi
Viestit: 86
Liittynyt: 31 Loka 2011, 13:41
Auto: Ford Mustang 65 ht 200
Paikkakunta: Savonlinna

Re: taiwan peltiä halvalla, mutta, mutta....

Viesti Kirjoittaja Masa 65ht »

Mistä näitä "Original tooling" peltejä voi tilata(suomesta) kun omaan etsin korjaus peltejä niin kaikki oli varmaan Taiwan osia(ei kukaan ainakaan kehunut että olis kanadan peltejä),sen puoleen mun lompakko tuskin olis kestänyt ostaa yhtään "Original tooling" peltejä.Mut olen kyllä aivan tyytyväinen niihin osiin mitä laitoin kiinni :?
Mustang 200 -65ht
Saab 9-3 cabrio
Opel Frontera 2.4 -92
Yamaha xj 900 -03
Yamaha Beluga 125 -99
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: taiwan peltiä halvalla, mutta, mutta....

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Ainakin Tuumacidin kautta onnistui. Toki keräsin itse tuotekoodit NPD:n katalookista, pyysin Teppoa tarjoamaan ja kun hinta oli alueella, tilasin.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
musse1967
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Syys 2012, 08:58
Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta

Re: taiwan peltiä halvalla, mutta, mutta....

Viesti Kirjoittaja musse1967 »

mun pellit oli ainakin pohjamaalattuja jo valmiiks eli sellasia semi kiiltävänä mustia kaikki molemmin puolin muistaakseni, oli yllättävän paksua peltiä ollakseen tosiaan taiwanista. Kyllä ne hienosti sinne meni paikoilleen kun kaveri ne laittoi, pientä kiroamista tietty oli mut kuuluu asiaan ja kuulemma samaa kiroamista on orkkis osillakin. :D

No mene ja tiedä niiden eroista mutta hyvä tuli jokatapauksessa :)
Vastaa Viestiin