Duraspark kasaus
- jls
- Addikti
- Auto: 1965 Fastback 351
Duraspark kasaus
Tere,
Mulla on Duraspark jakaja levällään ja pitäis osata kasata se. Mihin kuuluu liitteen mukainen "prikka", osanumero 12179. Räjäytyskuvan mukaan näen kyllä järjestyksen, mutta mielestäni interwebissä olevissa kuvissa prikkaa ei näy tuossa paikassa. Ja en ymmärää miksi siinä on "siivet"?
http://www.ford-trucks.com/forums/attac ... 1347746688
kun taas esim tässä se ei näy:
http://www.reincarnation-automotive.com ... e_clip.jpg
Mulla on Duraspark jakaja levällään ja pitäis osata kasata se. Mihin kuuluu liitteen mukainen "prikka", osanumero 12179. Räjäytyskuvan mukaan näen kyllä järjestyksen, mutta mielestäni interwebissä olevissa kuvissa prikkaa ei näy tuossa paikassa. Ja en ymmärää miksi siinä on "siivet"?
http://www.ford-trucks.com/forums/attac ... 1347746688
kun taas esim tässä se ei näy:
http://www.reincarnation-automotive.com ... e_clip.jpg
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
- jls
- Addikti
Re: Duraspark kasaus
Vastataan itse kun muut ei auta
. Kyllä se räjäytyskuvan mukaiseen paikkaan näyttäs tulevan, tosin mielestäni toisinpäin eli siivekkeet alaspäin, alla oleviin reikiin. Kulumajälkien mukaan selvittelin.
Seuraavaksi olis vuorossa hitsaa ja viilaa...ennakot kuntoon.
Mustang FB -65
- KooKoo
- Aktiivi
- Auto: Mercury Cougar 501 -68
Kannattaa muuten samalla laittaa vaikkapa Cranen curve kit siihen jakajaan.
Sisältää erijäykkyisiä jousia joilla voi hienosäätää ennakkokäyrää ja samalla
saa alipainemokkulan, jota sitäkin voi kätevästi kuusiokoloavaimella säädellä.
Durasparkki on muuten yks parhaista jakajista hintaansa nähden ja siitä saa sovellettua
sopivan lähes mihin tahansa tarkoitukseen, jos vaan tila riittää.
Durasparkki on muuten yks parhaista jakajista hintaansa nähden ja siitä saa sovellettua
Sinne se prikka tulee, tavallisissa jakajissa on samanlainen.jls kirjoitti:Vastataan itse kun muut ei auta. Kyllä se räjäytyskuvan mukaiseen paikkaan näyttäs tulevan, tosin mielestäni toisinpäin eli siivekkeet alaspäin, alla oleviin reikiin. Kulumajälkien mukaan selvittelin.
- jls
- Addikti
Arvaa vaan mikä odottaa pöydällä asentamista, Cranen curve kit. Juuri mainitsemistasi syistä päädyin tekemään vanhasta Durasparkista. Ainoa hankaluus on tuo säätämisen hitaus. Jouset on vaikeassa paikassa ja keskipakoennakon säätäminen vaatii hitsauskoneen ja viilan. Esim MSD:ssähän nuo samat säädöt tekee minuuteissa, vaikka tienpäällä.KooKoo kirjoitti:Kannattaa muuten samalla laittaa vaikkapa Cranen curve kit siihen jakajaan.
Mustang FB -65
- KooKoo
- Aktiivi
- Auto: Mercury Cougar 501 -68
No totta puhut.
Muutos vaatii koko jakajan purkamisen, mutta kun oot yhden tehnyt, niin seuraava
menee jo vanhasta muistista. Ittellä on ollut noita erilaisilla sloteilla varustettuja
levyjä valamiina hyllyssä, mutta viime kerralla varasto tyhjeni (täytynee tehdä lisää ku kerkee).
Niin no, eri koneet vaatii erilaisen ennakon, mutta näppituntuma löytyy aika pian.
Enemmän kuin kokonaisennakon muutokset, mun kokemuksen mukaan vaikuttaa just tuo käyrä
eli miten nopeasti maksimit saavutetaan. Toki kokonaisennakon määrääkin täytyy fiksata, jotta
maksimit on kierroksilla sopivat, mutta tyhjäkäyntikin luonnistuu....tosin tätä voi sitten kompensoida
alipaine-ennakolla.
Itte olen aina tykännyt puuhastella durasparkkien kanssa, vaikkeivat nyt niin hifin näköisiä ookkaan,
mutta rungon kiillottamalla ihan mukiin meneviä?
Muutos vaatii koko jakajan purkamisen, mutta kun oot yhden tehnyt, niin seuraava
menee jo vanhasta muistista. Ittellä on ollut noita erilaisilla sloteilla varustettuja
levyjä valamiina hyllyssä, mutta viime kerralla varasto tyhjeni (täytynee tehdä lisää ku kerkee).
Niin no, eri koneet vaatii erilaisen ennakon, mutta näppituntuma löytyy aika pian.
Enemmän kuin kokonaisennakon muutokset, mun kokemuksen mukaan vaikuttaa just tuo käyrä
eli miten nopeasti maksimit saavutetaan. Toki kokonaisennakon määrääkin täytyy fiksata, jotta
maksimit on kierroksilla sopivat, mutta tyhjäkäyntikin luonnistuu....tosin tätä voi sitten kompensoida
alipaine-ennakolla.
Itte olen aina tykännyt puuhastella durasparkkien kanssa, vaikkeivat nyt niin hifin näköisiä ookkaan,
mutta rungon kiillottamalla ihan mukiin meneviä?