Duraspark kasaus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Duraspark kasaus

Viesti Kirjoittaja jls »

Tere,

Mulla on Duraspark jakaja levällään ja pitäis osata kasata se. Mihin kuuluu liitteen mukainen "prikka", osanumero 12179. Räjäytyskuvan mukaan näen kyllä järjestyksen, mutta mielestäni interwebissä olevissa kuvissa prikkaa ei näy tuossa paikassa. Ja en ymmärää miksi siinä on "siivet"?

http://www.ford-trucks.com/forums/attac ... 1347746688

kun taas esim tässä se ei näy:

http://www.reincarnation-automotive.com ... e_clip.jpg
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Duraspark kasaus

Viesti Kirjoittaja jls »

Vastataan itse kun muut ei auta :( . Kyllä se räjäytyskuvan mukaiseen paikkaan näyttäs tulevan, tosin mielestäni toisinpäin eli siivekkeet alaspäin, alla oleviin reikiin. Kulumajälkien mukaan selvittelin.

Seuraavaksi olis vuorossa hitsaa ja viilaa...ennakot kuntoon.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
KooKoo
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Cougar 501 -68
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Duraspark kasaus

Viesti Kirjoittaja KooKoo »

Kannattaa muuten samalla laittaa vaikkapa Cranen curve kit siihen jakajaan.
Sisältää erijäykkyisiä jousia joilla voi hienosäätää ennakkokäyrää ja samalla
saa alipainemokkulan, jota sitäkin voi kätevästi kuusiokoloavaimella säädellä.

Durasparkki on muuten yks parhaista jakajista hintaansa nähden ja siitä saa sovellettua
sopivan lähes mihin tahansa tarkoitukseen, jos vaan tila riittää.
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Duraspark kasaus

Viesti Kirjoittaja SamiM »

jls kirjoitti:Vastataan itse kun muut ei auta :( . Kyllä se räjäytyskuvan mukaiseen paikkaan näyttäs tulevan, tosin mielestäni toisinpäin eli siivekkeet alaspäin, alla oleviin reikiin. Kulumajälkien mukaan selvittelin.

Seuraavaksi olis vuorossa hitsaa ja viilaa...ennakot kuntoon.
Sinne se prikka tulee, tavallisissa jakajissa on samanlainen.
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Duraspark kasaus

Viesti Kirjoittaja jls »

KooKoo kirjoitti:Kannattaa muuten samalla laittaa vaikkapa Cranen curve kit siihen jakajaan.
Sisältää erijäykkyisiä jousia joilla voi hienosäätää ennakkokäyrää ja samalla
saa alipainemokkulan, jota sitäkin voi kätevästi kuusiokoloavaimella säädellä.

Durasparkki on muuten yks parhaista jakajista hintaansa nähden ja siitä saa sovellettua
sopivan lähes mihin tahansa tarkoitukseen, jos vaan tila riittää.
Arvaa vaan mikä odottaa pöydällä asentamista, Cranen curve kit. Juuri mainitsemistasi syistä päädyin tekemään vanhasta Durasparkista. Ainoa hankaluus on tuo säätämisen hitaus. Jouset on vaikeassa paikassa ja keskipakoennakon säätäminen vaatii hitsauskoneen ja viilan. Esim MSD:ssähän nuo samat säädöt tekee minuuteissa, vaikka tienpäällä.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
KooKoo
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Cougar 501 -68
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Duraspark kasaus

Viesti Kirjoittaja KooKoo »

No totta puhut.

Muutos vaatii koko jakajan purkamisen, mutta kun oot yhden tehnyt, niin seuraava
menee jo vanhasta muistista. Ittellä on ollut noita erilaisilla sloteilla varustettuja
levyjä valamiina hyllyssä, mutta viime kerralla varasto tyhjeni (täytynee tehdä lisää ku kerkee).
Niin no, eri koneet vaatii erilaisen ennakon, mutta näppituntuma löytyy aika pian.

Enemmän kuin kokonaisennakon muutokset, mun kokemuksen mukaan vaikuttaa just tuo käyrä
eli miten nopeasti maksimit saavutetaan. Toki kokonaisennakon määrääkin täytyy fiksata, jotta
maksimit on kierroksilla sopivat, mutta tyhjäkäyntikin luonnistuu....tosin tätä voi sitten kompensoida
alipaine-ennakolla.

Itte olen aina tykännyt puuhastella durasparkkien kanssa, vaikkeivat nyt niin hifin näköisiä ookkaan,
mutta rungon kiillottamalla ihan mukiin meneviä?
Vastaa Viestiin