Miksi hyytyy

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
mcmusse
Hiljaisempi
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 16:27

Miksi hyytyy

Viesti Kirjoittaja mcmusse »

auto on -94 3.8 manuaali vauhti hyytyy kun painaa kaasun pohjaan mutta kun hieman nostaa alkaa taas kierroksetkin nousemaan.
Sitten lähtiessä tarvii konetta herätellä kaasun kanssa.
Missä täällä tampereen lähellä olis mittareita millä vian voisi tunnistaa vai onko kyseisessä laitteessa minkälaisia vian tunnistus laitteita engine check valo ainakin palaa
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Autossasi on täysi OBD-II diagnostiikka, EEC-V moottorinohjausjärjestelmä. Parhaiten sitä voi lukea Fordin WDS-laitteella joka kertoo kaiken auton sielunelämästä. Eli mene Voortihuoltoon.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

ohhoh, onko näin?

Olen ollut siinä luulossa että OBD tuli pakolliseksi Californiassakin vasta -95 ja muualla USAssa -96.

Voorti on vissiin ollut edelläkävijä...tai sitten muisti reistaa.
Kuva
mcmusse
Hiljaisempi
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 16:27

Viesti Kirjoittaja mcmusse »

Kiitos tiedosta. Soitin voortihuoltoon jossa vian etsintä hinta on 115€. No se on mielestäni kallis, vaikka väittivät kyllä varmuudella viankin löytävän.
Tietäiskö kukaan voiko pakoputken vuotaminen aiheuttaa moisen vian se kun vuotaa äänestä päätellen heti pakosarjan jälkeen eli jostain missä lamda on. Vuoto voisi aiheuttaa lamdalle väärää infoo.
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

oma OBD testeri maksaa jotain 60e. (http://www.omega.fi)

Ei ole niin monipuolinen kuin merkkikohtaiset analysaattorit mutta luulisi kyllä vikojen löytyvän.

Varmaan pitkällä juoksulla voisi säästää roimastikin.
Kuva
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Pakolliseksi tuli joskus, mutta Fordilla oli jo käytössä, onhan se mainio systeemi omien asentajienkin tutkailla koneen elämää. Noi 60 € skannerit varmaan selvittää perusasiat, mutta korjaamon vehkeet on melkolailla eri tasoa, siksi hintakin. Ja ammatti-ihminen joka ymmärtää mitä skanneri sanoo... ;)
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
mcmusse
Hiljaisempi
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 16:27

Viesti Kirjoittaja mcmusse »

Mussemaan kirjoitti:oma OBD testeri maksaa jotain 60e. (http://www.omega.fi)

Ei ole niin monipuolinen kuin merkkikohtaiset analysaattorit mutta luulisi kyllä vikojen löytyvän.

Varmaan pitkällä juoksulla voisi säästää roimastikin.
En löytänyt -94 sopivaa testeriä.
Tietäiskö kukaan voiko johtoja yhdistämällä ja valo sarjaa lukemalla löytää vian Foordista.
Letukasta ja vanhasta Volvosta voi
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Ei oikeestaan voi, juurikin siksi, että autosi on EEC-V.
EEC-IV voi lukea vielä paperiliittimellä oikosulkemalla kaksi nastaa ja seuraamalla kojelaudan valoa, mutta toi uudempi on luettava testerillä.
-94 on muuten eka vuosi, kun Mustangissa on EEC-V, silloinkin 5.0 oli vielä nelosversiolla.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

mcmusse kirjoitti: En löytänyt -94 sopivaa testeriä.
Tietäiskö kukaan voiko johtoja yhdistämällä ja valo sarjaa lukemalla löytää vian Foordista.
Letukasta ja vanhasta Volvosta voi
Hmmm.
No jos kojelaudasta löytyy tuo OBD -pistoke niin pitäis pelata???

Omegan sivuilla on kuvia tuosta pistokkeestakin että tunnistaa.
Kuva
mcmusse
Hiljaisempi
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 16:27

testituloksia

Viesti Kirjoittaja mcmusse »

Nyt on auto käytetty testattavana tulosta ei vielä saatu muun osalta kun katti oli rikki no uutta putkistoo tehdessä huomasin toisen etummaisista pakokaasuantureista olevan poikki no kaupasta uusi ja auttoi nykimiseen vähän sen johdosta vielä toinenkin meni vaihtoon ja parani jo pajon mutta vieläkin jonkinmoista yskimistä noin kolmentuhannen kierroksen kohdalla esiintyy.
Nyt uutta testiä odotellessa kysyisinkin että ei kenelläkään sattuis olemaan kokemusta vakio kaasuläppärungon tai mikä sen oikee nimi nyt onkaan vaihtamisesta isompaan miten muutui ja kuinka on toiminut.
Vastaa Viestiin