Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
otsikon mukainen jakaja pitäis kykeä msd 6a boxin kanssa toimimaan, mutta miten. onko kukaan laittanut ?
ei viitti summassa kokeilla ettei savu nouse jakajasta.
onnettomana googlen käyttäjänä en löydä edes mitään ohjeita jakajan sisuskalujen säädöille.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
hienoo, alkaa selviämään. asia, mä en edes ole kännissä.
"Wiring a Mallory Unilite or 9000 Series using Points Trigger.."
tuon tekstin alla olevaa kaaviota käyttäen kokeilen että käykö vanhanaikasesti. täytyy paremmalla ajalla tavata tekstejä että onko siellä mitään puhetta sisäisistä säädöistä.
kiitän avusta.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
sitten saiskin ottaa koneen irti ja tarkastaa alakerta + öljypumppu ja laakerit uusiks kun kerran auki ottaa. ensimmäinen nokkalaakeri on ainaki morjes merkkinen. noissa kun tykkää olla semmosta vikaa. mutta kyllä 10 kesän kesto silti ihan riittävä on.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
semmonen tuli vielä mieleen että minkäslaisia öljypumppuja näihin 429/460 koneisiin nykyään suositellaan/kannattaa laittaa ??
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
kaara91 kirjoitti:Eiköhän näihin isoompiinkin päde samat saannöt kuin pikkukoneisiinkin. Ainakin tuo käyttöakseli kannattaa vaihtaa ARP tai vastaavaan lujuudeltaan. Normaali laakerivälyksiseen moottoriin riittää vakio pumppu. Samoin kun kierrosluku muuttuu korkeammalle, vakiopumppu myös pumppaa enemmän öljyä. Kun laakerivälyksiä kasvatetaan tehokkaassa moottorissa ja öljyn jäähdyttävää vaikutusta lisätään laakereissa öljyn virtauksen kasvattamiseksi, vakio pumppun tuotto voi jäädä puutteeliseksi, varsinkin ohuilla öljyillä ja öljyn paine saattaa laskea. High flow pumppu ei kuitenkaan nosta painetta enempää kuin vakio pumppu, ainoastaan virtaus lisääntyy, ellei sitä ole ohivirtausventiilissä tarkoituksella nostettu. Vakiopaine on 125 psi. Kuitenkin hi flow pumppu pitää paremmin kuumassa moottorissa öljynpaineet ja takaa tasaisemman öljynpaineen pienillä kierroksilla eri moottorin osissa, jos laakereiden välyksiä on tarkoituksella suurennettu. Samoin erillisiin männänjäähdytyksiin, ahtimiin ym. lisäkuluttajiin saattaa hi flow pumppun vaihto olla perusteltua. Turhaa öljynpaineen lisäystäkin kannattaa välttää, koska se lisää laakereiden kulumista. Mieluummin väljennetään laakerivälystä kuin lisätään painetta, koska paineen noston vaikutus on vähäisempi kuin laakerivälyksen kasvattaminen. Samoin pienillä kierroksilla paine ei välttämättä nouse ja öljyn virtaus laakerissa ei silloin kasva, mutta suuremmasta välyksestä menee öljyä aina enemmän läpi, jos vaan pumpun tuotto on riittävä.
Tää ois ehkä vaatinu oman topiikin.
tuo tieteellinen puoli on kyllä tiedossa. tarkotus oli udella että onko jotain uutuuksia ilmestyny.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
kaara91 kirjoitti:Ok! .En välttämättä aina suoraan kohdista vastauksia kysyjälle, koska olen ajatellut, että vastaukseni saattaa kattaa muitakin saman asian tiimoilta. Olen vaan silloin tällöin törmännyt vastauksissani siihen, että kun jätän jotain pois, niin seuraavaksi kaivataankin juuri pois jättämääni tekstiä. Siksi pyrin vastaamaan asiohin hiukan laajemmin, millään lailla kysyjää aliarvioimatta. Näissä tekniikan asioissa on aina kuitenkin spekulointi mahdollisuuksia ja klappia, eli mikään tapa tai menetelmä ei ole välttämättä oikea, saati kun moottorin tyypit ja käyttötarkoitukset poikkeavat merkittävästi toisistaan.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
kaara91 kirjoitti:Ok! .En välttämättä aina suoraan kohdista vastauksia kysyjälle, koska olen ajatellut, että vastaukseni saattaa kattaa muitakin saman asian tiimoilta. Olen vaan silloin tällöin törmännyt vastauksissani siihen, että kun jätän jotain pois, niin seuraavaksi kaivataankin juuri pois jättämääni tekstiä. Siksi pyrin vastaamaan asiohin hiukan laajemmin, millään lailla kysyjää aliarvioimatta. Näissä tekniikan asioissa on aina kuitenkin spekulointi mahdollisuuksia ja klappia, eli mikään tapa tai menetelmä ei ole välttämättä oikea, saati kun moottorin tyypit ja käyttötarkoitukset poikkeavat merkittävästi toisistaan.
kaara91 kirjoitti:Ok! .En välttämättä aina suoraan kohdista vastauksia kysyjälle, koska olen ajatellut, että vastaukseni saattaa kattaa muitakin saman asian tiimoilta. Olen vaan silloin tällöin törmännyt vastauksissani siihen, että kun jätän jotain pois, niin seuraavaksi kaivataankin juuri pois jättämääni tekstiä. Siksi pyrin vastaamaan asiohin hiukan laajemmin, millään lailla kysyjää aliarvioimatta. Näissä tekniikan asioissa on aina kuitenkin spekulointi mahdollisuuksia ja klappia, eli mikään tapa tai menetelmä ei ole välttämättä oikea, saati kun moottorin tyypit ja käyttötarkoitukset poikkeavat merkittävästi toisistaan.
seuraavissa natikoissa tule morjetaan, aattekin sillon lopettaa vuosia kestäneen raittiina olemisen. juomista riittää varmasti.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
välillä mustaa rautaa kiillotettuna. ei ole yhtään tummunu 10 vuodessa. kuva on kyllä huono.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
aattelin tarkastaaa paikat kun viimekesän koeponnistuksessa karkas kierrokset niin että nokkaa sun muuta joutu uusimaan.
laitan nyt uudet laakerit koko koneeseen (alakerran välykset oli kyllä alueella vieläki), hv öljypumpun (hv ei ole haista v***u)
ja nuo omituisen merkkiset (prw. joku siitä väänsi jo pervon, niinkun reksiterinumerostakin sadomasokistin) keinut uusilla studeilla.
kaikelaista sitä väsyneenä kirjottaakin.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
homma etenee. seuraavilla vapailla käyntiin ja tallista ulos jos jäät on sulanu oven edestä.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen