Ford Nationals 2013 -infoa

Ratapäivät ja muut race-henkiset tapahtumat.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
CFR-759
Aina äänessä
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66

Re: Ford Nationals 2013 -infoa

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

simppa 73 kirjoitti:Hiukan tuohon pistelaskuun kommentointia. En ole koskaan ollut mukana näissä karkeloissa, mutta toivottavasti ensi kesänä... Nyt vain en ihan ymmärtänyt yhtä juttua.

Dragissa, rata-ajossa ja slalomissa ajettu paras aika muutetaan suoraan pisteiksi poistamalla pilkku.
Esimerkki: Dragissa 12,5 sek = 125 pistettä. Slalomissa 1,03 sek = 103 pistettä. Radalla 1,36 sek= 136 pistettä.Yhteensä 364 pistettä.

Eli jos vaikka ajasin 1/4 mile vaikka aikaan 15,5, eli 155 pojoa. Tämä OK. Tämän luulen ymmärtäväni.

Sitten Slalomissa vaikka 1 minuutti ja 2,3 sekuntia. Eli nyt saisin 123 pojoa. Mutta jos ajasinkin 58,2 sekuntia. Mitä mulle silloin tulisi. Ilmeisesti 98,2. Ymmärsinkö oikein?

Radalla 1,36 sek= 136 pistettä

Eli jos aika 1 minuutti ja 59,9 sekuntia, niin pojoja tulisi 159,9 ja jos menee yli 2 minuuttia, eli vaikka 2 minuuttia ja 1,2 sekuntia. Saanko silloin mitä?

Nyt meikäläisellä ei ihan leikkaa... Auttakaa miestä mäessä. Näin uuden toivomuksena, niin voisko palkita myös kolme sieltä toisesta päästä... Olishan se hienoa viedä pokaali kotio todistuksena, että on ollut kiltisti tapahtumassa mukana :D

Tavoitteena mahdollisimman vähän pisteitä, eli vähiten pisteitä saanut kruunataan Ford Championiksi.

Jos joku auto ei ota osaa johonkin kilpailuosioon saa se siitä 200 pistettä, eli tämä vastaa hidasta suoritusta (esim 20,0 sek dragissa tai 2,00 min radalla tai slalomissa).
Erittäin Hyvä huomio Simppa 73! Tätä kannattanee pohtia Natikka-komiteassa. Kannattaisiko yksinkertaisesti muuttaa sekunnit pisteiksi? 12,5 = 125 points, 1,03 = 630 points
ja 1,36 = 960 points? Olisiko tällainen laskukaava parempi näin 5:n matikalla keskikoulusta?

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
simppa 73
Addikti
Auto: Ford Mustang GT 2005

Viesti Kirjoittaja simppa 73 »

CFR-759 kirjoitti:
simppa 73 kirjoitti:Hiukan tuohon pistelaskuun kommentointia. En ole koskaan ollut mukana näissä karkeloissa, mutta toivottavasti ensi kesänä... Nyt vain en ihan ymmärtänyt yhtä juttua.

Dragissa, rata-ajossa ja slalomissa ajettu paras aika muutetaan suoraan pisteiksi poistamalla pilkku.
Esimerkki: Dragissa 12,5 sek = 125 pistettä. Slalomissa 1,03 sek = 103 pistettä. Radalla 1,36 sek= 136 pistettä.Yhteensä 364 pistettä.

Eli jos vaikka ajasin 1/4 mile vaikka aikaan 15,5, eli 155 pojoa. Tämä OK. Tämän luulen ymmärtäväni.

Sitten Slalomissa vaikka 1 minuutti ja 20,3 sekuntia. Eli nyt saisin 120,3 pojoa. Mutta jos ajasinkin 58,2 sekuntia. Mitä mulle silloin tulisi. Ilmeisesti 98,2. Ymmärsinkö oikein?

Tossa jäi ajatus jälkeen kirjotuksesta.... korjattu nyt, luulen?

Radalla 1,36 sek= 136 pistettä

Eli jos aika 1 minuutti ja 59,9 sekuntia, niin pojoja tulisi 159,9 ja jos menee yli 2 minuuttia, eli vaikka 2 minuuttia ja 1,2 sekuntia. Saanko silloin mitä?

Nyt meikäläisellä ei ihan leikkaa... Auttakaa miestä mäessä. Näin uuden toivomuksena, niin voisko palkita myös kolme sieltä toisesta päästä... Olishan se hienoa viedä pokaali kotio todistuksena, että on ollut kiltisti tapahtumassa mukana :D

Tavoitteena mahdollisimman vähän pisteitä, eli vähiten pisteitä saanut kruunataan Ford Championiksi.

Jos joku auto ei ota osaa johonkin kilpailuosioon saa se siitä 200 pistettä, eli tämä vastaa hidasta suoritusta (esim 20,0 sek dragissa tai 2,00 min radalla tai slalomissa).
Erittäin Hyvä huomio Simppa 73! Tätä kannattanee pohtia Natikka-komiteassa. Kannattaisiko yksinkertaisesti muuttaa sekunnit pisteiksi? 12,5 = 125 points, 1,03 = 630 points
ja 1,36 = 960 points? Olisiko tällainen laskukaava parempi näin 5:n matikalla keskikoulusta?

Vesa
Hämmennetään lisää....

Ehdotus... Tuo 1/4 mile minusta Ok. 20 sekuntia 200 pojoa. Tästä maksimivirhepisteet 200.

Jos muutetaan sitten nuo muut siten, että pohjalla 40 virhepistettä jo viivalla ja tuo maksimi olisikin 160 virhepistettä, eikä 200. Tietysti johtuu hiukan radan pituudesta. Jos slalom vaikka "varmasti" alle 2 minuuttia, niin maksimi virhepisteet 160 ja jos radalla esim 3 minuuttia, niin sitten lisätään tuohon 60 pistettä, eli maksimi 220. Tai voihan nuo nostaa vaikka 5 minuuttiin. Miten halutaan painottaa noita lajeja. Vesalla toimiva laskukaava, mutta painottaako liikaa noita kahta lajia? Itsellä kun ei oikei tuo ratin pyöritys suju. Luotan varttimailiin :D
Futurage
Addikti

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Hyvä huomio !

Jätetään pistelaskusysteemin hämmentäminen tässä vaiheessa minimiin...sitä on nimittäin vatvottu kuin taikinaa monen tekijän voimalla piitkään ja hartaasti.
Ja tämän vuoden Natikkalehtikin on jo tehty.

Painotuksen ovat mielestäni hyvin kohdallaan.
Ainoa ongelma taitaa olla jos slalom ajetaan alle 1.00 min...ajalla 1.00 min saa 100 pistettä. Ja jos ajaa 59 sek niin saa 59 pistettä eli ei toimi.

Nyt kysymys teille slalom-guruille : ajetaanko slalomissa alle 1 minuutin aikoja Natikoissa ? Jos ei niin ongelma on poistunut.
Jos ajetaan niin Pistelaskutyöryhmä vetäytyy taas kammioonsa ja suitsuttaa valkoista savua takarenkaistaan ratkaisun merkiksi ! :D
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Firebolt
Superpölöttäjä
Auto: Autoton

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Tekee radasta semmosen että ei mene, yksinkertaista?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
simppa 73
Addikti

Futurage kirjoitti:Hyvä huomio !

Jätetään pistelaskusysteemin hämmentäminen tässä vaiheessa minimiin...sitä on nimittäin vatvottu kuin taikinaa monen tekijän voimalla piitkään ja hartaasti.

Ainoa ongelma taitaa olla jos slalom ajetaan alle 1.00 min...ajalla 1.00 min saa 100 pistettä. Ja jos ajaa 59 sek niin saa 59 pistettä eli ei toimi.

Nyt kysymys teille slalom-guruille : ajetaanko slalomissa alle 1 minuutin aikoja Natikoissa ? Jos ei niin ongelma on poistunut.
Jos ajetaan niin Pistelaskutyöryhmä vetäytyy taas kammioonsa ja suitsuttaa valkoista savua takarenkaistaan ratkaisun merkiksi ! :D

Joo, ei ole tarkoitus hämmentää. En vain osaa tulkata tuota pistesysteemiä. Eli minusta ongelmakohdat ovat juuri nuo jos ajat menee eri minuutille. Eli jos joku ajaa slalomin alle minuutin ja joku yli minuutin. Jos pohjalla tuo 40 pojoa, niin silloin ei ongelmaa. Samoin jos radalla menee eri minuuteille. Mitä tapahtuu, kun joku ajaa alle 2 minuuttia ( 1minuutti ja 59 sekuntia = 159 pojoa ) ja joku yli 2 minuuttia, jos 2 minuutista saa 200 pojoa? Eli kysymys. Voiko joku ajaa eri minuuteille radalla?

Painotuksesta vain se oli kommenttina, että jos oikein tulkkasin Vesan ehdotuksen, niin onko 12,5s ja 15,5 sekuntia 30 pistettä sama asia kuin radalla esim 1 minuutti 37 tai 1 minuutti 40? Minä en tosiaan tiedä näiden suhdetta toisiinsa, mutta minusta vain tuolla tavalla laskettuna suhde on vartille epäedullinen. ( Itse en ole koskaan ajanut radalla... Ammattilainen kommentoi täällä :D )

Itse ainakin jos pääsen paikalle, jätän suosiolla nuo palkintopallipaikat rauhaan ja pidän hauskaa!
CFR-759
Aina äänessä
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66

Futurage kirjoitti:Hyvä huomio !

Juu sorry vaan mun välisähellyksestä. Pidetään kiinni teidän alkuperäisestä pistelaskusysteemistä. Koitetaan saada natikkaslalomrata sellaiseksi ettei voi
päästä alle minuutin, toki toisesta päästä sitten joillain voi mennä yli 2 minuuttia. Kuten ehkä radallakin jotkut saattaa viipyillä yli tuon 2 min rajan.

Vesa
+ yks -64 Fairlane
Futurage
Addikti

Pistelaskusysteemin kanssa on kuten lähes kaikkien maailman asioiden kanssa : täydellistä ja kaikkia tyydyttävää systeemiä / ratkaisua ei ole olemassa vaan on tyydyttävä kompromissiin.

Luulen, että kaveri joka edes puolitosissaan tavoittelee Ford Champion-titteliä tai hyvää saavutusta tässä, ajaa todennäköisesti sekä radalla että slalomissa 1-2 min. ajan jolloin tätä nk.minuuttiongelmaa ei ole.

Mutta sovitaan nyt kuitenkin varmuuden vuoksi periaatteessa niin että alle minuutin ajat aletaan laskea 100:sta alaspäin eli aika 1.00 = 100 pistettä, 59 sek = 99 pistettä, 58 sek= 98 pistettä jne.
Yli kahden minuutin ajat: 1.59 = 159 pistettä 2.00 = 160 pistettä 2.01 = 161 pistettä.

Toivottavasti näihin ei tarvitse mennä, sillä noin 100 auton kaikkien 3 kilpailusuorituksen excelöinti pikavauhtia on tarpeeksi haasteellista muutenkin, aina on helkkarinmoista sekoilua kilpailunumeroiden, autojen ja kuskien kesken.

Uusi pistelaskusysteemi kehitettiin nimenomaan mahdollisimman yksinkertaiseksi. :D
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
simppa 73
Addikti

kaara91 kirjoitti:Älkää pojat minua ottako vakavasti. Vastasin vaan kysyjän kysymykseen ehdotuksen, jos näi sattuu käymään, niin ei kesken kilpailun tarvitse alkaa purnaajien takia pitämään kokousta. Minä en havittele enää kirkkaita hopioita. Mulla on hiihtokilpailuista jo kaappi täynnä pokaaleita alle aikuisiän. Ajelen nykyisinkin vain nuorten kiusaksi missä sattuu, joten mua ei tarvii ottaa vakavasti, yritän vain lähinnä auttaa pulmallisissa tapauksissa, kuten muihinkin topiikkeihin.
Toisaalta jos tää paisuu mahottomiiksiin, kerhon pitää teettää laskuri, mikä ei ole kello, vaan kone joka laskee tietyssä ajassa pelkästään pisteitä. Kait ajanottajat osaa sentään lukea numeroita. :lol:
PS. Hyvä korjaus :peukku: Futurage
Tässä on vaan arvoisille radanrakentajille haaste, saada sopivat radat aikaan. Kolmen kuluneen vuoden aikana olen itse ja vaimoni ainakin huomanneet sen, että tekijät ovat valveutuneita ja tekevät lähes kaikkensa tapahtuman onnistumiseksi. Helppoa on tulla ajamaan ja kyselemään hölmönä, koska on taas mun vuoro ajaa, kun en oo täällä ennen ollut.
Pahoittelut tapahtuman järjestäjille, jos ymmärsitte nuo minun kommenti vit...na. Siitä ei toisaan ollut kyse. Huomasin vain omasta mielestäni epäkohdan tuossa pistelaskusysteemissä. Tunnustan, että jos tulen paikalle, olen juuri noita jotka "tulee ajamaan ja kyselemään hölmönä, koska on taas mun vuoro ajaa, kun en oo täällä ennen ollut". Siis todella hienoa, kun joku jaksaa ja viitsii olla järjestelemässä näitä tapahtumia. Nämä ovat kesän parhaita juttuja :peukku: Kenties itsekkin olen joskus mukana avustamassa järjestelyjä, kun tenavat kasvavat hiukan isommiksi. Tällä hetkellä ei oikein tuo elämän tilanne salli kovin paljon noita viikonloppumenoja... Siksi onkin todella hienoa, kun saa tulla "valmiiseen pöytään" pari kertaa kesässä.
simppa 73
Addikti

kaara91 kirjoitti:Samoin tuo minun heittoni. Sitä ei todellakaan ole suoraan kohdistettu kehenkään. On selvää että näin suuressa porukassa on mahdoton saada kaikkia onnellisiksi ja jotain pistelaskentaa kaikkia tyydyttäväksi. Samoin ensikertalaisella on aina kysyttävää, vaikka olisikin rautalanka malli toisessa kädessä. Mukavia tapahtumia ja joka kerta on tullut uusia kavereita lisää. Joten älä missään tapauksessa vedä hernettä nenään tän mun kommentin takia. Mä muutenkin oon aina vääntäny kaiken huumoriksi, jos ei ole vakavasta asiasta kyse. Tule morjestamaan tapahtumassa. Mut löytää helposti äänen perusteella. Epäselvyyden takia ehdotinkin järjestäjille tuon pistelasku kehitelmän ääripäihin ratkaisua, kun satuit oikeaan aikaan tuota kysymään, koska siitä tulee varmasti kommentteja, jos sellainen mahdollisuus on olemassa. Eipä voi sitten jälkikäteen purnata. Ongelmahan on siinä että kellon jako on 60 eikä sata. Siksi heitinkin tuon pelkän laskurin, jolla ei mitata varsinaisesti aikaa vaan suoraan laskee pisteitä esim 0,1s välein. Tietokoneellahan voisi tehdä ohjelman, joka suoraan muuttaisi tuon ajan pisteiksi. Vaatisi vaan aikaa ohjelman tekoon. Mulla olisi duunikaveri joka pystyisi homman tekemään, mutta se maksaa. Eli läppäri joka kiertää kaikki kisat. Nimi ja rekisteri numero. Läppäristä entterillä kello käyntiin ja pois. Toisella painalluksella laskuri pysähtyy, ja pisteet näkyy klikatun nimen kohdalla. Samoin jos syötät kiihdytys ajan sarakkeeseen kone muuttaa sen pisteiksi ja summaa pisteen edellisten päälle. Sähköiseti tuon saisi suoraan siirrettyä linkillä foorumille ja kisan päätyttyä tulokset olisi valmiina hetkessä.

Ehdottomasti tulen morjestamaan, jos vain saan luvan hallitukselta lähteä kesän rientoihin.... :wink: Ei vedetä hernettä nenään. Totta, että kaikkia ei saa millään tyytyväisiksi. Nyt tuli selkeä ratkaisu noihin ääripään aikoihin, koska myös siellä kärkipään ulkopuolella taidetaan käydä veristä kamppailua... :D
Futurage
Addikti

11 päivää !
0400-834819
Galaxie61
Mega-addikti
Auto: Galaxie -61

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

lauantaille uhattu riittävän lämmitä ilmaa ilman sateita. :blackman:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
CFR-759
Aina äänessä
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66

Galaxie61 kirjoitti:lauantaille uhattu riittävän lämmitä ilmaa ilman sateita. :blackman:
Kyllä vain ja juhannuksena Piikkiössä oppineena kun poltti ittensä kannattaa varata lippistä ja
aurinkorasvaa mukaan. Siellä voipi muuten paahtua +10 tunnin sessiossa liikaa. Ja muistakaa
ottaa myös vettäkin juomaksi mukaan ja tankata riittävästi.

Vesa
+ yks -64 Fairlane
pokkinen
Aina äänessä
Auto: Ford Transit

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

Todellakin.... lupailee keliä
Nyt kaikki mukaan lauantaina Alastarolle. Kutsukaa naapureita, ystäviä , tuttuja. Alueella tapahtuu koko päivän ja yön. Katsottavaa riittää.
Myös muistutan että vaikka itse kilpaileminen ei kiinnostaisi, kyseessä on myös kokoontumisajo. Paikalla autonäyttely johon voi jokainen osallistua. Mahtava Cruising tiedossa lähimaastossa.. Paikalla myös museotarkastaja. Ilmo Saarela IS-Automotivesta on myös paikalla ja kertoo klassikkomallien maailman markkinoista mielellään. jne jne.

Tervetuloa kaikille.
- Juha -
95GT_extreme
Addikti
Auto: Mustang GT -95

Viesti Kirjoittaja 95GT_extreme »

Lahdesta tullaan ainakin kahden auton voimin! :)
-95GT Vakiotakin tehottomampi Stroukkeri(tänä vuonna ehkä toisin, mikäli muut paikat kestää) Syksyn kesti ja takarenkaat suli:)
Antti66HT
Superpölöttäjä
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Parittoman vuoden autopesu suoritettu. Vahaus jätetty väliin koska lisä painoa ei kaivata.

Auto pyöränkulmien loppusätöä vaille valmis, ja sehän tehdään perinteisesti paikanpäällä. ;)
Vastaa Viestiin