Peräöljystä

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
TK
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Marras 2004, 10:18
Paikkakunta: Joutseno

Peräöljystä

Viesti Kirjoittaja TK »

Nyt on murikka kasassa ja öljyä vailla ! Mitäs suosittelette ?
8" levylukollinen (lisäaine puteli on jo) ...
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GTS »

Parhaat kokemukset synteettisestä Red Line Gear Oilista ja se, niin kuin muutkin lukkoperäöljyt, sisältää jo valmiiksi tuon lisäaineen.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Peräöljystä

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

TK kirjoitti:Nyt on murikka kasassa ja öljyä vailla ! Mitäs suosittelette ?
8" levylukollinen (lisäaine puteli on jo) ...
Miiikä lisäaine? mul on menossa (jo kolmatta kuukautta) perän öljynvaihto, pitäiskö tota jotain lisäainetta kayttää? ja mitä öljyy... perä on kai?? 9 tuumanen lukoton (varmasti lukoton!)...

Kiitokset jo etukäteen :)
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Re: Peräöljystä

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Gallu66 kirjoitti:
TK kirjoitti:Nyt on murikka kasassa ja öljyä vailla ! Mitäs suosittelette ?
8" levylukollinen (lisäaine puteli on jo) ...
Miiikä lisäaine? mul on menossa (jo kolmatta kuukautta) perän öljynvaihto, pitäiskö tota jotain lisäainetta kayttää? ja mitä öljyy... perä on kai?? 9 tuumanen lukoton (varmasti lukoton!)...

Kiitokset jo etukäteen :)
Lukollisessahan sita kitka-ainetta kait tarvitaan. AFM:ssa oli juttua tuoreempien peraongelmista ja myos muutama vinkki kokoomiseen:
http://www.allfordmustangs.com/forums/s ... stcount=23

Kaippa nuo patevat vanhempiinkin periin soveltuvin osin?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GTS »

Lukoton perä ei tarvitse mitään lisäainetta. Lukollinen taas perä vaatii lisäaineen jos niissä käyttää tavallista ei lukkoperäöljyä. Lukkoperäöljyä voi käyttää lukottomassa perässä.

Tuon lisäaineen tarkoituksena on pienentää kitkaa niin että kitkalevyt luistavat tasaisesti takertelematta risteyksiin käännnettäessä ja siten ääneetömän toiminnan varmistamiseksi. Jos lisäainetta laittaa öljyyn jossa sitä jo on, ja liikaa yleensäkin, niin lukko ei pidä.

Esteri pohjaiset synteettiset öljyt antavat parhaan pintapaineenkeston ja lämpöstabiilisuuden myös voimansiirrossa. Extrana vielä tiivisteiden pysyminen notkeana ja vaikka niiden hinta onkin huomattavasti korkeampi, niin harrasteautoissa kilometrejä ja vaihtoja on käyttöautoja vähemmän ja mustillehan annetaan aina vain parasta.

http://www.nic.fi/~marlin/gearoil.htm
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Vastaa Viestiin