Peräöljystä
Peräöljystä
Nyt on murikka kasassa ja öljyä vailla ! Mitäs suosittelette ?
8" levylukollinen (lisäaine puteli on jo) ...
8" levylukollinen (lisäaine puteli on jo) ...
Parhaat kokemukset synteettisestä Red Line Gear Oilista ja se, niin kuin muutkin lukkoperäöljyt, sisältää jo valmiiksi tuon lisäaineen.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
- Gallu66
- Aktiivi
- Viestit: 77
- Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
- Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Peräöljystä
Miiikä lisäaine? mul on menossa (jo kolmatta kuukautta) perän öljynvaihto, pitäiskö tota jotain lisäainetta kayttää? ja mitä öljyy... perä on kai?? 9 tuumanen lukoton (varmasti lukoton!)...TK kirjoitti:Nyt on murikka kasassa ja öljyä vailla ! Mitäs suosittelette ?
8" levylukollinen (lisäaine puteli on jo) ...
Kiitokset jo etukäteen

- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Re: Peräöljystä
Lukollisessahan sita kitka-ainetta kait tarvitaan. AFM:ssa oli juttua tuoreempien peraongelmista ja myos muutama vinkki kokoomiseen:Gallu66 kirjoitti:Miiikä lisäaine? mul on menossa (jo kolmatta kuukautta) perän öljynvaihto, pitäiskö tota jotain lisäainetta kayttää? ja mitä öljyy... perä on kai?? 9 tuumanen lukoton (varmasti lukoton!)...TK kirjoitti:Nyt on murikka kasassa ja öljyä vailla ! Mitäs suosittelette ?
8" levylukollinen (lisäaine puteli on jo) ...
Kiitokset jo etukäteen
http://www.allfordmustangs.com/forums/s ... stcount=23
Kaippa nuo patevat vanhempiinkin periin soveltuvin osin?
Lukoton perä ei tarvitse mitään lisäainetta. Lukollinen taas perä vaatii lisäaineen jos niissä käyttää tavallista ei lukkoperäöljyä. Lukkoperäöljyä voi käyttää lukottomassa perässä.
Tuon lisäaineen tarkoituksena on pienentää kitkaa niin että kitkalevyt luistavat tasaisesti takertelematta risteyksiin käännnettäessä ja siten ääneetömän toiminnan varmistamiseksi. Jos lisäainetta laittaa öljyyn jossa sitä jo on, ja liikaa yleensäkin, niin lukko ei pidä.
Esteri pohjaiset synteettiset öljyt antavat parhaan pintapaineenkeston ja lämpöstabiilisuuden myös voimansiirrossa. Extrana vielä tiivisteiden pysyminen notkeana ja vaikka niiden hinta onkin huomattavasti korkeampi, niin harrasteautoissa kilometrejä ja vaihtoja on käyttöautoja vähemmän ja mustillehan annetaan aina vain parasta.
http://www.nic.fi/~marlin/gearoil.htm
Tuon lisäaineen tarkoituksena on pienentää kitkaa niin että kitkalevyt luistavat tasaisesti takertelematta risteyksiin käännnettäessä ja siten ääneetömän toiminnan varmistamiseksi. Jos lisäainetta laittaa öljyyn jossa sitä jo on, ja liikaa yleensäkin, niin lukko ei pidä.
Esteri pohjaiset synteettiset öljyt antavat parhaan pintapaineenkeston ja lämpöstabiilisuuden myös voimansiirrossa. Extrana vielä tiivisteiden pysyminen notkeana ja vaikka niiden hinta onkin huomattavasti korkeampi, niin harrasteautoissa kilometrejä ja vaihtoja on käyttöautoja vähemmän ja mustillehan annetaan aina vain parasta.
http://www.nic.fi/~marlin/gearoil.htm
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4