Tunnel ram

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
r.z.
Aktiivi
Auto: Ford Granada V8
ja muita.

Tunnel ram

Viesti Kirjoittaja r.z. »

Pitkään ollut fiksaatio tunnel rameista taitaa realisoitua. Onko kukaan päässyt vertailemaan vetoaluetta vs. esim sinkle plane? Omat kokemukset on että ainakin tuohon 347cid / 7000rpm asti että mitä pitempi runneri niin sitä maukkaampi veto huipputehon liiemmin kärsimättä.
66' Fairlane 500 2dht 431cid Fe Efi + 5 speed
93' Corvette LT1 6 speed
Galaxie61
Mega-addikti
Auto: Galaxie -61

Re: Tunnel ram

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

mitään kellolla mitattuja tuloksia ei ole esittää, mutta ihan tyhjäkäynnin tuntumassa aavistuksen nikottelee jos tallaa kerralla kaasun auki. koitan saada tuon korjattua kaasareita säätämällä. en vaihtais takasin weiand stealth keksintöön. :bileet:
kierrosherkkyys ja vääntö on jotain ihan muuta kun edellisellä imupuolella. kierrosten rajotin on nyt hommattu ettei toiste käy niinkun viimekesänä :LMAO:

sulla taitaa kuitenki ruutta jäädä niin ei tarvii taivastella kaasareitten kanssa.
Viimeksi muokannut Galaxie61, 22 Touko 2013, 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
r.z.
Aktiivi
ja muita.

No itse asiassa meinasin tehdä aika eksoottisen hybridin, eli ihan rehelliset kaasarit mutta myös pari sähkösuutinta jotka piilotan jonnekin plenumiin. Eli ulospäin ihan rehellinen oldskool kaasari tunnelram, mutta päivitettynä sähköisellä tyhjäkäynnin, sytytyksen ja osakaasun seoksen säädöllä. Kaikki nykyaika siis niin piiloon kun saa. Nettipalstoilta luettuna ymmärtää helposti ettei moinen kadulla voi toimia mutta ainakin itse järkeilin että senhän pitäisi toimia mainiosti kun vaan säätää kohdalleen. Mikäs sen parempi seokselle kun hypätä hissikuiluun joka päättyy pyttyyn?
93' Corvette LT1 6 speed
Galaxie61
Mega-addikti

r.z. kirjoitti:No itse asiassa meinasin tehdä aika eksoottisen hybridin, eli ihan rehelliset kaasarit mutta myös pari sähkösuutinta jotka piilotan jonnekin plenumiin. Eli ulospäin ihan rehellinen oldskool kaasari tunnelram, mutta päivitettynä sähköisellä tyhjäkäynnin, sytytyksen ja osakaasun seoksen säädöllä. Kaikki nykyaika siis niin piiloon kun saa. Nettipalstoilta luettuna ymmärtää helposti ettei moinen kadulla voi toimia mutta ainakin itse järkeilin että senhän pitäisi toimia mainiosti kun vaan säätää kohdalleen. Mikäs sen parempi seokselle kun hypätä hissikuiluun joka päättyy pyttyyn?
onneks en paljoa lue nettipalstoja eikä kukaan kertonu ettei tuo toimi. no tuskin olis silti jääny laittamatta.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
r.z.
Aktiivi
ja muita.

Juu enpä ole "nettipalstojen" perusteella ennenkään mitään käsityksiä muodostanut tai päätöksiä tehnyt. Mulla on paljon ollut palikkaa kiinni joissa "minimum usable rpm" on 3000-4000rpm, silti ne saa pelamaan loistavasti ku itte tekee.

Kyllä sellanen tunneli nyt vaan täytyy saada. Kahtotaan penkissä kuinka paljon tehoa katoaa.
93' Corvette LT1 6 speed
MAKA
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja MAKA »

Kokeilin kans weiandin tunnelramia joskus -96-97 vuosina kun halvalla Power Meetistä käteen tarttui (auto -65 HT/302+C4). Kokemus oli kyllä tosi positiivinen, ainoa miinus oli liian suuret kaasarit. Kun kierrokset oli noin 2000 joutui kaasun kans kikkaileen aika lailla, mutta sen jälkeen mentiin ja lujaa...

Täytyy vielä joskus kokeilla oikean kokoisilla kaasareilla.
Galaxie61
Mega-addikti

Galaxie61 kirjoitti:mitään kellolla mitattuja tuloksia ei ole esittää, mutta ihan tyhjäkäynnin tuntumassa aavistuksen nikottelee jos tallaa kerralla kaasun auki. koitan saada tuon korjattua kaasareita säätämällä. en vaihtais takasin weiand stealth keksintöön. :bileet:
kierrosherkkyys ja vääntö on jotain ihan muuta kun edellisellä imupuolella. kierrosten rajotin on nyt hommattu ettei toiste käy niinkun viimekesänä :LMAO:

sulla taitaa kuitenki ruutta jäädä niin ei tarvii taivastella kaasareitten kanssa.
tuo nikottelu häipy talven aikana kokonaan, ainoa muutos moottoriin on keinuvivut 1.8 vipusuhteella. entiset oli 1.7.
säädöt on tasan samat kun viimekesänäkin. :shock:
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
r.z.
Aktiivi
ja muita.

Mun tunneliprojekti odottaa kesälomaa, oli "aavistuksen" muutakin tekemistä autossa nyt ekaan lähtöön että oli pakko priorisoida toissijaisia juttuja myöhempään ajankohtaan. Ja nyt kun autolla on päässyt ajamaan niin kaikenmoisia uusia ensisijaisia hommiakin tarttis vielä tehdä.
93' Corvette LT1 6 speed
Vastaa Viestiin