Automaattilaatikoiden tehonkesto?
- mutkanen
- Addikti
- Auto: Ford Mustang -84 3.8 L
Ford Mustang Mach1 -73 - Paikkakunta: Lempäälä
Automaattilaatikoiden tehonkesto?
Moottorihan on 351C vuodelta 1973 ja tehoa tulee olemaan hieman enemmän kuin alkuperäisessä jonka pitäisi olla hieman alta 240hv.
Minkälaisia kokemuksia porukalla on automaatti laatikoiden kestosta?
Ajohan on enimmäkseen maantie ajoa mutta toivottavasti mahd. paljon rataa jos vaan ehtii.
edit: 250415 starsky: otsikko muutettu Vaihdelaatikoiden tehonkesto? -> Automaattilaatikoiden tehonkesto?
Ajohan on enimmäkseen maantie ajoa mutta toivottavasti mahd. paljon rataa jos vaan ehtii.
edit: 250415 starsky: otsikko muutettu Vaihdelaatikoiden tehonkesto? -> Automaattilaatikoiden tehonkesto?
Ford Mustang L -84 (Reino)
Ford Mustang Mach1 -73
Ford Mustang Mach1 -73
-
- Aktiivi
- Auto: Ford Mustang 3.8 V6 vm.-96
Ford Mustang 4.0 Convertible vm.-05
Ford Transit Sportvan vm-08 - Paikkakunta: Kalajoki
Re: Vaihdelaatikoiden tehonkesto?
Mulla hajos normiajossa 96 mussessa 3.8 v6 kun laitoin vortech ahtimen ja tehot nousi 225hv.hen ja vääntö 405nm.iin. Ja kyseessä on AODE laatikko, nyt pitäis kestää kun on race palikat sisällä eli vahvistettu.
- Late
- Aina äänessä
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Meinasitkos pysyä orkkis C6:ssa vai tekisikö mieli ylivaihdelaatikkoa? C6 ainakin kestää lähestulkoon mitä vaan, vakionakin oikein rempattuna pitäisi olla riittävä sun käyttötarkoitukseen.mutkanen kirjoitti:Moottorihan on 351C vuodelta 1973 ja tehoa tulee olemaan hieman enemmän kuin alkuperäisessä jonka pitäisi olla hieman alta 240hv.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- Drummer
- Mega-addikti
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
Vaikka ei ole henkilökohtaisesti kovin pitkää kokemusta, uskaltaisin yhdeksi vaihtoehdoksi suositella 4R70W laatikkoa. Nää on yleensä modulaarin jatkeena eli ei kaaveli eikä startin kiinnitys käy Cleveen, mutta 3.8 veekuutosen perästä otettu loota käy, siinä on sama kaaveli kuin pikkulohkossa. Vähän pitempi kuin AOD joka taas on FMX:ää pitempi, mutta oikea lootan crossmemberi, vasara ja rälläkkä hoitavat homman hienosti
2001 ja uudemmat neljä ärrät ovat suositeltavimpia, niissä on jo valmiina kaikki järeät palikat. Eikä kannata säikähtää sitä että loota on kutosen persiestä, päin vastoin. Vaikka siellä onkin kasin laatikkoon verrattuna yksi levy vähemmän pakassa, sen voi sinne lisätä ja varmuudella ovat saaneet vähemmän turpaansa kuin kasin jatkeena olleet.
Toki laatikko on prepattava ettei yllätyksiä tule. Maalismaan Samin houkuttelet hommaan, Samilla on sapluuna millä tulee hyvä laatikko, modaukset ym. asiat hallussa. Laatikon lisäksi tarviit sille boxin aivoiksi, Clevessähän ei tuota tietotekniikkaa juuri ole
http://www.usshift.com/index.shtml , tuolta löytyy täydellinen systeemi ohjaukseen, jolla voit myös esim. tehdä kaksi eri konfiguraatiota laatikon käyttäytymiseen, katu/rata jne.
Pienillä modauksilla saat alkuperäisen shifterin toimimaan laatikon kanssa, intterwebin ihmeellisestä maailmasta löytyy tuohonkin ohjetta. Itelleni laitoin aftermarketti shifterin kun halusin homman toimivan kaapelilla. Kickdown tankoja/vaijereita ei tarvita. Ja voit ajaa joko täysautomaatilla tai vaihdella itse kepistä haluamaasi tahtiin ilman mitään erikoisventtiilikoneistoja. Ylivaihde ohitetaan napista.
Turbiini sitten käytön mukaan. Sekin tässä lootassa on hyvä että sekä kolmonen että nelonen lukittuvat => ei turhaa lämpiämistä sekä boonuksena pieni taloudellisuuspointti
Ja itse laatikon hinta ei huimaa. Jenkkilän romarit on näitä pullollaan, ja omanikin (80k ajettu) maksoi huikeat 197$ joka silloisella kurssilla oli n. 150€. Maarahti myyjältä satamaan 100$/75€, merirahti ja tullaus/huolintakulut n. 300€, eli lootan hinnaksi yhteensä n. 525€. Tietysti tuohon päälle uudet kytkimet ja pannat yms, mutta ne maksavat vain muutamia satasia ja sitten laatikko on kuitenkin "uusi" ja toimii just niinkuin pitää. Noissa uudemmissa laatikoissa ei mitään rautapuolta tarvitse enää hankkia, vanhemmissa on muutama juttu joka ainakin kannattaa tarkistaa. Laatikon mukana tulee turbiini, joka kyllä periaatteessa käy, mutta on kokoa julumettu eikä toisinsanoen kestä kierrättää yli 5000 rpm. Jos ei oo tarkoitus laittaa konetta kirkumaan, tuollakin pärjää. Muussa tapauksessa joku n. 10" turbaani sopivalla stallilla.
Mulla tuommoinen viritys on ja voi pojat, olipa hienoa syksyn ajelut ajella kun laatikko oli kaikkea sitä mitä siltä olin halunnutkin, ja enemmänkin

2001 ja uudemmat neljä ärrät ovat suositeltavimpia, niissä on jo valmiina kaikki järeät palikat. Eikä kannata säikähtää sitä että loota on kutosen persiestä, päin vastoin. Vaikka siellä onkin kasin laatikkoon verrattuna yksi levy vähemmän pakassa, sen voi sinne lisätä ja varmuudella ovat saaneet vähemmän turpaansa kuin kasin jatkeena olleet.
Toki laatikko on prepattava ettei yllätyksiä tule. Maalismaan Samin houkuttelet hommaan, Samilla on sapluuna millä tulee hyvä laatikko, modaukset ym. asiat hallussa. Laatikon lisäksi tarviit sille boxin aivoiksi, Clevessähän ei tuota tietotekniikkaa juuri ole

Pienillä modauksilla saat alkuperäisen shifterin toimimaan laatikon kanssa, intterwebin ihmeellisestä maailmasta löytyy tuohonkin ohjetta. Itelleni laitoin aftermarketti shifterin kun halusin homman toimivan kaapelilla. Kickdown tankoja/vaijereita ei tarvita. Ja voit ajaa joko täysautomaatilla tai vaihdella itse kepistä haluamaasi tahtiin ilman mitään erikoisventtiilikoneistoja. Ylivaihde ohitetaan napista.
Turbiini sitten käytön mukaan. Sekin tässä lootassa on hyvä että sekä kolmonen että nelonen lukittuvat => ei turhaa lämpiämistä sekä boonuksena pieni taloudellisuuspointti

Ja itse laatikon hinta ei huimaa. Jenkkilän romarit on näitä pullollaan, ja omanikin (80k ajettu) maksoi huikeat 197$ joka silloisella kurssilla oli n. 150€. Maarahti myyjältä satamaan 100$/75€, merirahti ja tullaus/huolintakulut n. 300€, eli lootan hinnaksi yhteensä n. 525€. Tietysti tuohon päälle uudet kytkimet ja pannat yms, mutta ne maksavat vain muutamia satasia ja sitten laatikko on kuitenkin "uusi" ja toimii just niinkuin pitää. Noissa uudemmissa laatikoissa ei mitään rautapuolta tarvitse enää hankkia, vanhemmissa on muutama juttu joka ainakin kannattaa tarkistaa. Laatikon mukana tulee turbiini, joka kyllä periaatteessa käy, mutta on kokoa julumettu eikä toisinsanoen kestä kierrättää yli 5000 rpm. Jos ei oo tarkoitus laittaa konetta kirkumaan, tuollakin pärjää. Muussa tapauksessa joku n. 10" turbaani sopivalla stallilla.
Mulla tuommoinen viritys on ja voi pojat, olipa hienoa syksyn ajelut ajella kun laatikko oli kaikkea sitä mitä siltä olin halunnutkin, ja enemmänkin

-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
-
- Aktiivi
- Auto: Ford Mustang 3.8 V6 vm.-96
Ford Mustang 4.0 Convertible vm.-05
Ford Transit Sportvan vm-08 - Paikkakunta: Kalajoki
Toi AODE vastaa vahvistettuna 4R70W laatikkoa.
- Drummer
- Mega-addikti
Ei ihanarska61 kirjoitti:Toi AODE vastaa vahvistettuna 4R70W laatikkoa.

4R70W on varmasti hyvä loota ja tohon hintaan mä otan heti kaks....
(Itellä on AOD:n kuoriin laitettu 4R70W romut + vahvempaa akselia yms.)
Uudet kytkinpakat, pannat ja muut kulutusosat kustans mulle lähemmäks 400€ ja luotettava kasaaja 500€. Sit tohon vielä toi ohjainboksi... 425 taalaa tai johtojen kanssa 565... niin ja turbiini. Ei taida saada kympeillä, menee taas pari? satasta jos saa hyvän tarjouksen.
Niin ja ainakin AOD:ssa se lootan pituus riippuu siitä mistä autosta se on otettu. Eli pientä kardaanijumppaa (taas menee euroja jos ei saa ite tehtyä)
Ei mulla enää ollukkaan varaa
Eli jos on C6 nyt niin kannattaa miettiä pitkään miks sitä vaihtais johonkin toiseen.
ps. Se bensan säästö on sit edelleen mun mielestä aika turha syy koska tonnilla ostaa reilu 550 litraa bensaa ja jos ylivaihteella sais säästettyä 2 litraa/100km niin se maksais jo 27500km jälkeen itsensä takasin
(Itellä on AOD:n kuoriin laitettu 4R70W romut + vahvempaa akselia yms.)
Uudet kytkinpakat, pannat ja muut kulutusosat kustans mulle lähemmäks 400€ ja luotettava kasaaja 500€. Sit tohon vielä toi ohjainboksi... 425 taalaa tai johtojen kanssa 565... niin ja turbiini. Ei taida saada kympeillä, menee taas pari? satasta jos saa hyvän tarjouksen.
Niin ja ainakin AOD:ssa se lootan pituus riippuu siitä mistä autosta se on otettu. Eli pientä kardaanijumppaa (taas menee euroja jos ei saa ite tehtyä)
Ei mulla enää ollukkaan varaa

Eli jos on C6 nyt niin kannattaa miettiä pitkään miks sitä vaihtais johonkin toiseen.
ps. Se bensan säästö on sit edelleen mun mielestä aika turha syy koska tonnilla ostaa reilu 550 litraa bensaa ja jos ylivaihteella sais säästettyä 2 litraa/100km niin se maksais jo 27500km jälkeen itsensä takasin

- Drummer
- Mega-addikti
No arvaas miks tuo Mr. Green oli bensan säästön perässäpete74 kirjoitti:Se bensan säästö on sit edelleen mun mielestä aika turha syy koska tonnilla ostaa reilu 550 litraa bensaa ja jos ylivaihteella sais säästettyä 2 litraa/100km niin se maksais jo 27500km jälkeen itsensä takasin

Tottahan se on että kaikki maksaa rahaa, riippumatta siitä mikä se laatikko on, ja varsinkin jos sitä on tarkoitus vahvistaa kovemmalle löylylle. Lähinnä ajatus oli tuoda ilmi ettei tuommoisen laatikon hommaaminen lähtökohdaksi maksa edes Kreikan bruttokansantuotteen vertaa

Henk.koht. arvostan sitä että perävälitys voi olla edes vähän tiheämpi kuin desert type, eikä siitä huolimatta tarvii koneen huutaa likemmäs kolmeatonnia pikitienopeuksissa

Sama vika. Muistutin vaan siitä että lootanvaihdon yhteydessä tulee kuitenkin nippu muitakin muutoksia.Henk.koht. arvostan sitä että perävälitys voi olla edes vähän tiheämpi kuin desert type, eikä siitä huolimatta tarvii koneen huutaa likemmäs kolmeatonnia pikitienopeuksissa
Niin ja tosta jäi sanomatta et älä hirveesti viritä (alle 400hp) tai se pikkuakseli katkee.Turbiini sitten käytön mukaan. Sekin tässä lootassa on hyvä että sekä kolmonen että nelonen lukittuvat =>
Tai osta uus turbiini ja yksosanen akseli....
Tai sit niiku mä: ensiks vanha turbiini ja akseli hajalle + loota täyteen metallisilppua ja sit vasta kauppaan.

- kari gt
- Mega-addikti
- Auto: ford mustang gt 1996 convertible
omasta autosta on hajonnut 4r70w loota, juttelin siitä husson jaskan(helsingin automatic center) kanssa joka totesi ,ettei vakio loota kestä kovinkaan paljon virittämistä ,korjaus + vahvistu ois maksanut 3.5tonnia + turbiini .tilattiin uusi hughesiltä alle 2.5tonnin suomeen tuotuna. Se sisälti myös turbiinin .ajelin tuolla lootalla viime kesän ja olin tyytyväinen ,racing henkinen vaihteisto nopeat vaihdot jonkun mielestä ehkä vähän liiankin napakasti vaihtaen mut omaan makuun sopiva.
live fast die young and have fun
-
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang HT 1967
Tää on niin yksilöllistä... Mulla vuosimallin -91 AOD tossa kuusseiskassa. Loota oli Haaksin Tapsan käsittelyssä viis vuotta sitten. Sanoin Tapsalle että saako sen kestämään 400 heppaa...? Sano siihen vaan että saa! En tiedä mitä mahto laatikolle tehdä mutta kestäny se on hyvin... Kone oli aluks lähes vakio 289,, kolme vuotta sitten moottori vaihtu hiukan tehokkaampaan(vartilla13,810) ja Tapsa rakensi 10,5" turbiiniin tohon lodjuun. Riivattu on autoo ihan pirusti eikä laatikko ole oireillu mitenkään. Vaihdot sellaisia tosi vikkeliä...
Oon kyllä tykänny aivan
Niin ja mulla 4,11 peräruuvi.
Matka-ajossa(100km/h) kierroksia koneessa 2100 rpm ja kulutus 14 - 14,5 l/100km... :
Oon kyllä tykänny aivan

Niin ja mulla 4,11 peräruuvi.
Matka-ajossa(100km/h) kierroksia koneessa 2100 rpm ja kulutus 14 - 14,5 l/100km... :

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- mutkanen
- Addikti
- Auto: Ford Mustang -84 3.8 L
Ford Mustang Mach1 -73 - Paikkakunta: Lempäälä
Eli yhteen vetona ,jonkun mielestä c6 kestää tehoja toisten mielestä ei. Tosi asiahan on tietysti että kesto määräytyy täysin käytöstä, normaalia maantieajoa ja cruisailua kaupungeissa niin eipä paljoa kuormita mitään paikkaa.
Rataa, kiihdytystä ja maanteillä revittelyä niin varmasti saa kaiken hajalle jos niin haluaa.
Tietysti miksi ottaa koneesta 500hooveeta irti eikä käyttäis sitä, siinähän menis koko idea. Jos antais c6 olla ja kattois mitä se oikeesti kestää niin onpahan sitten taas kertomista tuleville sukupolville mitä ei kannata tehdä tai yllättyä vanhan raudan kestosta.
Ens kesänä jos näette pitkän öljy vanan ja machi maantie varressa niin tod näk tiedätte heti että se on se laatikko mikä siellä asfaltilla makaa kilon palasina
.
Rataa, kiihdytystä ja maanteillä revittelyä niin varmasti saa kaiken hajalle jos niin haluaa.
Tietysti miksi ottaa koneesta 500hooveeta irti eikä käyttäis sitä, siinähän menis koko idea. Jos antais c6 olla ja kattois mitä se oikeesti kestää niin onpahan sitten taas kertomista tuleville sukupolville mitä ei kannata tehdä tai yllättyä vanhan raudan kestosta.
Ens kesänä jos näette pitkän öljy vanan ja machi maantie varressa niin tod näk tiedätte heti että se on se laatikko mikä siellä asfaltilla makaa kilon palasina

Ford Mustang L -84 (Reino)
Ford Mustang Mach1 -73
Ford Mustang Mach1 -73
Tarkennuksena tähän. AODE ja 4R70W eivät sisällä tässä tarkoitettua "pikkuakselia", joka löytyy AOD:stä. AOD:ssä kolmosen voima menee 60-70 % (turbiinin luistosta riippuen) sen pienen akselin kautta ja nelosen voima sitten kokonaan. Yli 300-350 hv mentäessä päivitettävä vahvempaan aftermarket-osaan. pete74 mainitsemalla yksiosaisella turbiiniakselilla AOD:n "lukitusominaisuus" kolmosella ja nelosella ei ole käytössä.pete74 kirjoitti:Niin ja tosta jäi sanomatta et älä hirveesti viritä (alle 400hp) tai se pikkuakseli katkee.Turbiini sitten käytön mukaan. Sekin tässä lootassa on hyvä että sekä kolmonen että nelonen lukittuvat =>
Tai osta uus turbiini ja yksosanen akseli....
Tai sit niiku mä: ensiks vanha turbiini ja akseli hajalle + loota täyteen metallisilppua ja sit vasta kauppaan.
AODE/4R70W:ssä on lyhyempi, turbiiniakselin ja direct-kytkimen yhdistävä akseli, joka kestää alkupään vuosimalleissakin helposti tuon 400 hv. 1998 alkaen päivitetty vahvempaan, joka kestää 600+ hv.
Huom! Kestävyys aina vuosimallista ja kunnosta riippuen. Alkupään mallien virittäessä vastaan tulevia heikkoja kohtia on korjattu uudempiin ja aina laatikon peruskunnon on oltava kohdallaan, että voi odottaa kestävän edes perus bolt on -viritykset. 2001 alkaen vahvin kokonaisuus ja helpoilla venttiilikoneiston muutoksilla kestävyyttä/käytettävyyttä lisää pelkällä oljypohjan ja koneiston irrotuksella.kari gt kirjoitti:omasta autosta on hajonnut 4r70w loota, juttelin siitä husson jaskan(helsingin automatic center) kanssa joka totesi ,ettei vakio loota kestä kovinkaan paljon virittämistä ,korjaus + vahvistu ois maksanut 3.5tonnia + turbiini .tilattiin uusi hughesiltä alle 2.5tonnin suomeen tuotuna. Se sisälti myös turbiinin .ajelin tuolla lootalla viime kesän ja olin tyytyväinen ,racing henkinen vaihteisto nopeat vaihdot jonkun mielestä ehkä vähän liiankin napakasti vaihtaen mut omaan makuun sopiva.
Tyhmää särkeä laatikko käytöllä, kun ennakkoon vahvistamalla saisi pitkään toimivan.mutkanen kirjoitti: Tietysti miksi ottaa koneesta 500hooveeta irti eikä käyttäis sitä, siinähän menis koko idea. Jos antais c6 olla ja kattois mitä se oikeesti kestää niin onpahan sitten taas kertomista tuleville sukupolville mitä ei kannata tehdä tai yllättyä vanhan raudan kestosta.
Ens kesänä jos näette pitkän öljy vanan ja machi maantie varressa niin tod näk tiedätte heti että se on se laatikko mikä siellä asfaltilla makaa kilon palasina.

- Drummer
- Mega-addikti
Vähän tää karkaa aiheesta, mut...
Odottelinkin Samin selventävää panosta
Laskeskelin tuossa mitä tuo nykyinen 4R70W tulikaan kustantamaan. Sisältäen laatikon (rahteineen, tullauksineen ja veroineen kaikkineen), 10" turbiinin, ohjainboxin johtosarjoineen, asianmukaiset performance osat laatikkoon, laatikon purkamisen, tarkastuksen ja kasauksen... eli kaikki tarvittava poislukien öljyt. Kuittien ja muistiinpanojen mukainen hinta 2525 €.
Eli jotakuinkin samoihin menee tuon em. Hughesin laatikkopaketin kanssa. Ja tulinpa siihen päätelmään että Hussolla joko A), osat on tehty tavallista jalommista materiaaleista tai B), korvaus menetetystä vapaa-ajasta on kohtalaisen hyvä
Jos laatikko on jo olemassa ja siihen tarvitaan vain kuluneiden osien tilalle parempaa palikkaa, niin tuolla 3500 € hinnalla tuntuu että se asiakkaan laatikon aihiokin laskutetaan... asiakkaalta
Jos käy katselemassa noita osapaketteja tähänkin laatikkoon niin aika nopeasti huomaa etteivät mitään juuttaan kalliita ole ne. Mutta pitkäänhän Jaakko on hommia paiskinut, varmasti työn jälkikin vastaa hinnoittelua. Omasta puolestani totean, että olen kovasti paljon rauhallisin mielin koskapa tiedän aika tarkkaan mitä tuolle mun askille on tehty ja millä osilla. Tuolla Jyväskylän kupeessa on muuan pikkupaja jolla on erinomaisen asiakaslähtöinen toimintastrategia ja kosolti tietoa näiden voimansiirron välikappaleiden sielunelämästä
Ja ennenkaikkea ymmärrystä harrastamisen välillä ankeaankin olemukseen 
Täältä tähän
Odottelinkin Samin selventävää panosta

Laskeskelin tuossa mitä tuo nykyinen 4R70W tulikaan kustantamaan. Sisältäen laatikon (rahteineen, tullauksineen ja veroineen kaikkineen), 10" turbiinin, ohjainboxin johtosarjoineen, asianmukaiset performance osat laatikkoon, laatikon purkamisen, tarkastuksen ja kasauksen... eli kaikki tarvittava poislukien öljyt. Kuittien ja muistiinpanojen mukainen hinta 2525 €.
Eli jotakuinkin samoihin menee tuon em. Hughesin laatikkopaketin kanssa. Ja tulinpa siihen päätelmään että Hussolla joko A), osat on tehty tavallista jalommista materiaaleista tai B), korvaus menetetystä vapaa-ajasta on kohtalaisen hyvä

Jos käy katselemassa noita osapaketteja tähänkin laatikkoon niin aika nopeasti huomaa etteivät mitään juuttaan kalliita ole ne. Mutta pitkäänhän Jaakko on hommia paiskinut, varmasti työn jälkikin vastaa hinnoittelua. Omasta puolestani totean, että olen kovasti paljon rauhallisin mielin koskapa tiedän aika tarkkaan mitä tuolle mun askille on tehty ja millä osilla. Tuolla Jyväskylän kupeessa on muuan pikkupaja jolla on erinomaisen asiakaslähtöinen toimintastrategia ja kosolti tietoa näiden voimansiirron välikappaleiden sielunelämästä

Täältä tähän

- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Luulin alkujaan että kipossa on fmx clevelandin jatkona. No nyt jos siellä on C6 niin huolet pois. Älä kuitenkaan riko sitä turhaan, se kyllä kestää vakionakin löylyä jonnin verran, mutta jos se nyt on ehjä niin kiikuta keksintö Kitinojalle. Suojaset tietävät tarkalleen mitä vaihteisto tarvitsee, jotta sietää sun 500 hv selkäsaunan ja osaavat myös tehdä laatikon vastaamaan toiveitasi. Et tule pettymään. Jos olisi joskus päätynyt C6:een kuten niin moni mulle sanoi, että ainoa vaihtoehto bb perään on C6 niin suojasille olisi mennyt vaihteisto preparoitavaksi.
Ainoa negatiivinen asia on, että C6:ssa on painavat pyörivät massat ja se hävittää voimaa aikaslailla. C4:n saisi kestämään myös tuon 500hv ja se ryöstäisi vähemmän voimaa = enemmän hubaa tienpintaan.
Ainoa negatiivinen asia on, että C6:ssa on painavat pyörivät massat ja se hävittää voimaa aikaslailla. C4:n saisi kestämään myös tuon 500hv ja se ryöstäisi vähemmän voimaa = enemmän hubaa tienpintaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3