Kutonen sammuu itsekseen... miksi?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Korborg
Aktiivi
Auto: Mustang 65 A-Code

Kutonen sammuu itsekseen... miksi?

Viesti Kirjoittaja Korborg »

Täällä palstalla tiedetään kuulemma mm. kaikesta kaikki, joten luulisi tämmöiselle tyhmemmällekin sivutoimiselle Mustang harrastajalle löytyvän vastaus ongelmaan. Kuka keksii missä on vika, kun:

Mulla on tossa vehkeessä (200cid -65) sellanen omituinen ominaisuus, että se sammuu aivan yllättäen. Ihan kuin joku vääntäisi avaimesta koneesta virrat pois. Tuon jälkeen menee yleensä 10-15 minuuttia, ennen kuin käynnistyy ihan normaalisti. Uudelleen sama homma saattaa ilmestyä heti, tai sitten kahden viikon päästä. Noh, olen asiaa selvitellyt viime kesän mittaan ja vaihtanut mm. akun, regulaattorin sekä virtalukon pohjan ja puolan - ei vaikutusta. Virtaa puolalle kyllä tulee koko ajan, olen laittanut virtajohdonkin kokeilumielessä suoraan akulta - ei vaikutusta tälläkään. Sitten totesin, että vika on pakko olla virranjakajassa, kun näyttäisi siltä että ajoituskin hieman muuttuu matkan varrella. Käytin jakajan testipenkissä ja totesivat vain että tämähän pelaa hienosti... Että sillä tavalla. Tuo nykyinen virranjakaja on kärjetön peli, Duraspark. Pikkasen alkaa meneen ihmettelyn puolelle koko homma, kun ei oikein keksi enää mitään mitä tehdä. Kesäkin alkaa jo kolkuttelemaan ovelle :bileet:

Olisko ehdotuksia?
65 HT A-Code
Joe Cool
Addikti
Auto: Mustang GT Convertible, vm. 1965
Viesti:

Re: Kutonen sammuu itsekseen... miksi?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Korborg kirjoitti: Virtaa puolalle kyllä tulee koko ajan
Minulla kävi '66:ssa kerran niin, että lähti normaalisti käyntiin ja sammui talliin, ennen kuin ehdin ajaa ulos. Sitten ei lupaillutkaan. Käänsin joka paikan ympäri, vaihdoin osia ja kokeilin ja ihmettelin ja lopulta vika löytyi. Puolalle tulevassa johdossa oli yksi abikoliitin matkalla joka oli niin hyvin vesiletkun tai jonkun muun alla piilossa, ettei osunut silmiin. Se oli hapettunut piloille. Liitos uusiksi ja sen koommin ei ole temppuillut.

Mittari näytti siis puolan napaan jopa jännitettä, mutta silloin kun sitä sähköä tarvittiin tositoimiin, hapettunut liitos teki tenän. :roll:

Minulla tosin on orggis kärjellinen sytytys, eli tuossa se voisi vika piillä tuossa kärjettömässä vehkeessä. Heivaa se pois ja kärjet tilalle.
musse1967
Addikti
Auto: Mustang 1967 coupe, 351w, väri musta

Viesti Kirjoittaja musse1967 »

jos tuossa jakajassa on kondensaattori niin vika aivan varmasti siinä....oma musse temppuili meinaan loppukesästä aivan täysin samoin oirein ja vikaa etsittiin sitten about 2-3vk :D

halpa ratkaisu oli kun uusi kondensaattori maksoi 6€
Jukka
Superpölöttäjä

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Joe Cool kirjoitti: Heivaa se pois ja kärjet tilalle.
Itse olisin toista mieltä.
Kärjet pois ja kärjetön tilalle.
Sen jälkeen on yksi huoltokohde vähemmän. :backtotopic: :backtotopic:
-Jukka-
Arto65FB
Superpölöttäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Joe Cool kirjoitti:
Korborg kirjoitti: Virtaa puolalle kyllä tulee koko ajan

Minulla tosin on orggis kärjellinen sytytys, eli tuossa se voisi vika piillä tuossa kärjettömässä vehkeessä. Heivaa se pois ja kärjet tilalle.
Eikös sulla ole Ignitori?
JooSexSex
Addikti
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Sammuuko yleensä ajossa vai tyhjäkäynnilläkin ?
Mikä kaasutin ?
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Joe Cool
Addikti
Auto: Mustang GT Convertible, vm. 1965
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Arto65FB kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti: Heivaa se pois ja kärjet tilalle.
Eikös sulla ole Ignitori?
On ja on joku muukin merkki, 2 erilaista - hyllyssä. :shock:

En saanut ikinä toimimaan kunnolla ja nyt luultavasti voi ajatella sitä huonoa liitintäkin syypääksi. Ei ole vaan viitsinyt yrittää asentaa uudestaankaan, kun kärjillä pelaa hyvin. Nyt 16 kesää ajettu samoilla kärjillä ja joku reilu 40 000 km. Voisi tietysti ne kärjet vaihtaa - vai vaihdoinkohan sittenkin silloin kun sitä vikaa etsin apinan raivolla jokunen vuosi sitten :roll: Eli kyllä kunnossa oleva orggis jakaja pelaa kärjillä sen minkä tarvitsee...
Korborg
Aktiivi
Auto: Mustang 65 A-Code

Viesti Kirjoittaja Korborg »

Kiitos nopeista vastauksista. Näitähän näköjään luetaan kovasti ja vastaillaankin innokkaasti.

Vika siis ilmenee ihan milloin sattuu, ajossa tai tyhjäkäynnillä - kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Joskus siis menee parikin viikkoa ilman oireita, sitten taas saattaa sama juttu ilmaantua parikin kertaa päivässä. Itse epäilen vastauksiennekin jälkeen edelleen jakajaa. Olen samoilla linjoilla noiden kärkien kanssa, jos vain jostain löydän niin laitan orggiksen kaltaisen jakajan tilalle. En ole alkuunkaan ammattilainen näissä jutuissa, ja ehkä juuri siksi yksinkertainen kuulostaa kauniilta. Tuo Duraspark vaikuttaa aika himmeeltä vehkeeltä kaikin puolin. :?

Bensansaannista ei mielestäni ole kysymys, vaan sitä kyllä tuo orggiskaasari saa riittävästi.

Hyviä vinkkejä vian suhteen otetaan kuitenkin edelleen vastaan.
65 HT A-Code
Vastaa Viestiin