Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Mistäs porukka hommanut tunnistekilpiä? Alkaa omasta olemaan tunnistekilpi ainakin konehuoneesta loppusuoralla (siitä näkyy ainakin runkonumero). Muutenkin olisi mukavaa saada orkkiskilvet sinne missä niitä kuuluisi ollakin. =) Tuulilasin sisäpuolelta löytyy runkonumerolaatta. Kiitosta! PS. Missä kohtaa runkoa pitäisi runkonumero olla stanssattuna?
Tuolta varmaan laadukkaimmat kilvet löytyy, omaankin jo hommattuna joskus tulevaisuudessa tapahtuvaa kunnostusta varten.. Orkkiskin on tallessa, mutta sen verran huono, että tuli tilattua uusi niitteineen valmiiksi. http://www.martiauto.com/tags.cfm
ja kotimainen vaihtoehto: http://www.hannulat.com/kyltit/kyltit2 tuolta ei vaan saa valmiiksi stanssattuina noita, joten ei vastaa alkuperäistä kuten martiauton kyltit.
69:ssä jossa on vin-lätkä jo lasilla, ei varmaan muuta rungonnumeroa enää ole, vanhemmissahan se löytyy stanssattuna kummastakin sisälokarista, repsikanpuoleinen vaan jää lokasuojan alle piiloon.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Suosituin paikka stanssata runkonumero on konepellin alle jousitornin yläpäähän, helppo tehdä ja helppo lukea. Tosin on niitä löytynyt alustankin runkopalkeista. Kunhan vaan on selvästi meistetty ja katsurin hyväksymä.
Niin siis suomessahan ei katsurille pelkkä lasilla oleva vin-lätkä kelpaa, vaan täytyy meistää itse numerot runkoon, mutta ymmärsin, että nyt oli kyse siitä löytyykö tehtaan jäljiltä meistettyä runkonumeroa jostain?
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Homma okei, kiitokset tiedoista! Täytyypä kysäistä inssiltä, joka Mussen katsastaa, että minne tahtoo runkonumeron. =) Iskarin yläpää olisi tosiaan ihanteellinen paikka. Ja jep, tuota just ajattelin, että onko nyt rungossa jossain. Eli on, mutta ns. piilossa katsastuksessa.
Ville K kirjoitti:ja kotimainen vaihtoehto: http://www.hannulat.com/kyltit/kyltit2 tuolta ei vaan saa valmiiksi stanssattuina noita, joten ei vastaa alkuperäistä kuten martiauton kyltit.
Onko se martiauton kyltti stanssattu vai kaiverrettu? Noihin alumiinipohjiin saa timanttiterällä kaivertamalla paljon siistimmän jäljen, kuin lyömällä. Mites ne alkuperäiset ovat Mustangeissa? En ole noita tullut katsoneeksi sillä silmällä, mutta joitain kylttejähän muistelen nähneeni jossain autoissa tai koneissa myös kohokirjaimilla, jolloin lyönti on nurjalta puolelta peilikuvana.
LateR kirjoitti: Ja jep, tuota just ajattelin, että onko nyt rungossa jossain. Eli on, mutta ns. piilossa katsastuksessa.
Niin siis noissa 64-68 öörleissä on rungonnumero alunperin konehuoneessa sisälokarissa molemmin puolin, noi 69 eteenpäin, ei oo rungonnumeroa alunperin kuin siinä kojelaudalla olevassa lätkässä, tai näin ainakin olen ymmärtänyt. Ja sen takia täytyy meistää rekisteröintikatsastukseen, ja se paikka vaihtelee mihin on meistetty, konehuoneessa iskaritolpassa tietysti fiksuin paikka meistää.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Eilen katseltiin hitsarin kanssa Mussea, eikä näkynyt runkonumeroa stanssattuna muualta kuin ikkunakyltistä. Eli tosiaan ei taida olla kuin ikkunalla ja yks alumiinilappu konehuoneessa( apukuskin puolella abaut kehikon päässä umpion kohdilla)?
69:ssä jossa on vin-lätkä jo lasilla, ei varmaan muuta rungonnumeroa enää ole, vanhemmissahan se löytyy stanssattuna kummastakin sisälokarista, repsikanpuoleinen vaan jää lokasuojan alle piiloon.
Omassa 69:ssä stanssattuna kuskinpuoleisessa sisälokarissa lokasuojan alla sekä vin-lätkä lasilla. Muualla ei ole, eikä katsurikaan ole vielä älynnyt kysellä, saa nahdä milloin pitää leimalle ottaa kuskinpuolen lokari irti