Tehokkaat peltisarjat
Re: Tehokkaat peltisarjat
Kaaralle pitäisi hankkia oma dyno.
Kaippa sitä joutuu hankkimaan uudelle koneelle uudet sarjat Tri-Y:n tilalle, jossa primaarit muistaakseni 1,5".
Kaippa sitä joutuu hankkimaan uudelle koneelle uudet sarjat Tri-Y:n tilalle, jossa primaarit muistaakseni 1,5".
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Tehokkaat peltisarjat
Lähelle menee ja halvalla vain 450e...kaara91 kirjoitti:Akan mielestä mulle ois pitäny hankkia paljon muutakin jo kauan sitten, esim. mitä toiset on saaneet jo syntyessä.(riittävän isot aivolohkot)
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 8&t=248420
isolohko = aivolohkot
tota enempää en voi auttaa, mutta mieti miten halvalla ja melkein jo iso aivolohko!!!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tehokkaat peltisarjat
Hmm, saiskohan tohon upoon leimaa tollasella hirviöllä...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Tehokkaat peltisarjat
mietään sitä sitten kun sulla on tollainen moottori hankittuna.Firebolt kirjoitti:Hmm, saiskohan tohon upoon leimaa tollasella hirviöllä...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Tehokkaat peltisarjat
Tosin jos kolvi pysyy kädessä niin miksi ei ostaisi metritavaraa ja tekisi itse sarjat / sarjoja , säästäisi sievoisen summan rahaa.
Mutta eräs kiihdytyspuolen kaveri aikoinaan sanoi, että pakosarjoilla ei isoa merkitystä ole tai saavutettu hyöty on pieni verrattuna imusarjaan tehdyillä muutoksilla.
Edelleen jos kolvi pysyy kädessä ja on CNC kone niin miksei suunnittelisi, laskisi ja tekisi oikean imusarjan.
Mutta eräs kiihdytyspuolen kaveri aikoinaan sanoi, että pakosarjoilla ei isoa merkitystä ole tai saavutettu hyöty on pieni verrattuna imusarjaan tehdyillä muutoksilla.
Edelleen jos kolvi pysyy kädessä ja on CNC kone niin miksei suunnittelisi, laskisi ja tekisi oikean imusarjan.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Tehokkaat peltisarjat
Ja sama imusarjan kanssa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Tehokkaat peltisarjat
Mites nää laajenevat tai "stepped" pakosarjat amerikan moottoreihin, alkaa olla peruskamaa ainakin prätkissä...
1966 HT 347 Stroker
Re: Tehokkaat peltisarjat
Mexico65 kirjoitti:
http://aijaa.com/5i2mbC
http://aijaa.com/e874Xo
On härmässä tällaistakin tehty, naapurin Ripan 400M motti säätyvillä imusarjoilla. Askelmoottori pyörittää kuvassa olevien "pönttöjen" sisällä rumpua joka säätää imusarjan pituutta muistaakseni n.150 milliä kierrosten mukaan. Hestecillä muistaakseni mennään. Alumiinista naputeltu ja hitsailtu koko höskä. Tekun lopputyö, kaveri on melkoinen pellepeloton, dynolla todennettu homma, pelaa!!Ja sama imusarjan kanssa.
http://aijaa.com/5i2mbC
http://aijaa.com/e874Xo
1966 HT 347 Stroker
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Tehokkaat peltisarjat
Imusarjakikkailut saa jättää syrjään kun paineistaa imupuolen. Sitten pitää keskittyä pakopuolen toimintaan.
Eikös se Mikkosen Pasin joskus sanonut että "kikkani on ei kikkoja".
Eikös se Mikkosen Pasin joskus sanonut että "kikkani on ei kikkoja".
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Tehokkaat peltisarjat
pönnillä oli toinen kikka, joskus aikoinaan kysyttiin että paljonko ahtpainetta ? niin vastaus oli että niinpaljon kun letkut kestää.Fastback kirjoitti:Imusarjakikkailut saa jättää syrjään kun paineistaa imupuolen. Sitten pitää keskittyä pakopuolen toimintaan.
Eikös se Mikkosen Pasin joskus sanonut että "kikkani on ei kikkoja".
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen