Tehokkaat peltisarjat

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Tehokkaat peltisarjat

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Kaaralle pitäisi hankkia oma dyno.

Kaippa sitä joutuu hankkimaan uudelle koneelle uudet sarjat Tri-Y:n tilalle, jossa primaarit muistaakseni 1,5".
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Tehokkaat peltisarjat

Viesti Kirjoittaja Fastback »

kaara91 kirjoitti:Akan mielestä mulle ois pitäny hankkia paljon muutakin jo kauan sitten, esim. mitä toiset on saaneet jo syntyessä.(riittävän isot aivolohkot)
Lähelle menee ja halvalla vain 450e...

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 8&t=248420

isolohko = aivolohkot

tota enempää en voi auttaa, mutta mieti miten halvalla ja melkein jo iso aivolohko!!!

:LMAO: :mrgreen: :magarena:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tehokkaat peltisarjat

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Hmm, saiskohan tohon upoon leimaa tollasella hirviöllä...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Tehokkaat peltisarjat

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Firebolt kirjoitti:Hmm, saiskohan tohon upoon leimaa tollasella hirviöllä...
mietään sitä sitten kun sulla on tollainen moottori hankittuna.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Tehokkaat peltisarjat

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tosin jos kolvi pysyy kädessä niin miksi ei ostaisi metritavaraa ja tekisi itse sarjat / sarjoja , säästäisi sievoisen summan rahaa.
Mutta eräs kiihdytyspuolen kaveri aikoinaan sanoi, että pakosarjoilla ei isoa merkitystä ole tai saavutettu hyöty on pieni verrattuna imusarjaan tehdyillä muutoksilla.
Edelleen jos kolvi pysyy kädessä ja on CNC kone niin miksei suunnittelisi, laskisi ja tekisi oikean imusarjan.
Liitteet
pakosarja #3.jpg
pakosarja #2.jpg
pakosarja #1.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Tehokkaat peltisarjat

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ja sama imusarjan kanssa.
Liitteet
imusarja#1.jpg
imusarja #2.jpg
imusarja #3.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Tehokkaat peltisarjat

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Mites nää laajenevat tai "stepped" pakosarjat amerikan moottoreihin, alkaa olla peruskamaa ainakin prätkissä...
1966 HT 347 Stroker
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Tehokkaat peltisarjat

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Mexico65 kirjoitti:
Ja sama imusarjan kanssa.
On härmässä tällaistakin tehty, naapurin Ripan 400M motti säätyvillä imusarjoilla. Askelmoottori pyörittää kuvassa olevien "pönttöjen" sisällä rumpua joka säätää imusarjan pituutta muistaakseni n.150 milliä kierrosten mukaan. Hestecillä muistaakseni mennään. Alumiinista naputeltu ja hitsailtu koko höskä. Tekun lopputyö, kaveri on melkoinen pellepeloton, dynolla todennettu homma, pelaa!!

http://aijaa.com/5i2mbC

http://aijaa.com/e874Xo
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Tehokkaat peltisarjat

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Imusarjakikkailut saa jättää syrjään kun paineistaa imupuolen. Sitten pitää keskittyä pakopuolen toimintaan.

Eikös se Mikkosen Pasin joskus sanonut että "kikkani on ei kikkoja".
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Tehokkaat peltisarjat

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Fastback kirjoitti:Imusarjakikkailut saa jättää syrjään kun paineistaa imupuolen. Sitten pitää keskittyä pakopuolen toimintaan.

Eikös se Mikkosen Pasin joskus sanonut että "kikkani on ei kikkoja".
pönnillä oli toinen kikka, joskus aikoinaan kysyttiin että paljonko ahtpainetta ? niin vastaus oli että niinpaljon kun letkut kestää. :LMAO:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Vastaa Viestiin