Uudet putkistot ja peltipakosarjat

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

X-putki saa kyllä äänet kuulostamaan vanhan kilpurin ääniltä. Tahtoo X-putken!
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Juu, äksä on vaihteiston kohdalla, siitä taakse ihan normi torvi. Kyllä ainakin mun korvaan x-soundi osuu hyvin. Tehojen suhteen vakiokoneessa on aika yksjasama mitä sielä on, mutta kisakoneissa x on aivan ehdoton, paras hyöty tulee hiukan korkeemmilla kierroksilla, samoin voi menettää ihan alavääntöä suhteessa h-pipeen. Toisaalta ei nää ruuttakoneet väännä muutenkaan alhaalta samoin kun kaasarikasit, niinpä sitä kaasua tulee annettua reippaasti, eikä x:n härski veisu ainakaan vähennä sitä intoa..
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

X pehmentää ja madaltaa saundia aika paljonkin, tuntuu varsinkin kun putket loppuu ennen taka-akselia änkkäreihin; jyminä lipumisvauhdissa pieneni reilusti. Kierroksilla sitten on kisatunnelmaa...peränylitykset kun oli kiinni niin oli jopa ihmeen hiljainen 2,5" putkillakin.

Tehomielessä ei tapahtunut muutosta X vs. suorat putket pöntöille (ilman H:ta tai mitään), mutta vääntö kasvoi 12% ja se tuli melkein 700rpm alempana eli melkoinen vaikutus vääntöön keskialueen hyväksi. Ei huono.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Jees!...Taidampa sitten ottaa sen X-pipen. :D Mites ne peltipakosarjat? Millaiset on sitten hyvät?...lyhyet vai pitkät? Kokemuksia?

Jani
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Missä olette teettäneet noita pakoputkistoja? Itte ajatelin viedä Galaxien Tiittanen R Ky:lle... Mahtaako ne ymmärtää mistä on kyse jo sanoo että haluaa X-putken????
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Tässä kysymyksiä joihin tarvitsisin vastauksia pikaisesti, jotta saisin koko paketin tilattua. :D Vastauksien eteen voi laittaa numeron, jotta tiedän mihin kysymykseen kukin vastaa sekä kirjaimen, että tiedän minkä kyseisistä vaihtoehdoista kukin valitsee. :wink:


1. Mikäs näistä olisi paras X-pipe???


BASSANI:

A) X-PIPE: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... BA50943+01

B) X-PIPE: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... BA50942+01



BBK:

C) X-PIPE: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... BBK1664+01

D) X-PIPE: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... BBK1663+01


2. Mikä näistä olisi paras putkisto?


BASSANI:

A) EXHAUST KIT: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... BA50945+01



MAC PERFORMANCE:

B) EXHAUST KIT: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... K508692+01



FLOWMASTER:

C) EXHAUST KIT: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 1=17114+01

D) EXHAUST KIT: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 1=17112+01

E) EXHAUST KIT: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 1=17212+01

F) EXHAUST KIT: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 1=17214+01



MAGNAFLOW:

G) EXHAUST KIT: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... T1=MAG3+01



DYNOMAX:

H) EXHAUST KIT: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 1=17411+01


3. Mikä näistä olisi paras pakosarja?


MAC PERFORMANCE:

A) PAKOSARJA: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... =902940+01

B) PAKOSARJA: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 1=94015+01

C) PAKOSARJA: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=94134

D) PAKOSARJA: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... =TF3945+01



FORD RACING:

E) PAKOSARJA: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 9430N95+01


4. Mikä näistä olisi paras merkki:


A) -FORD RACING
B) -MAC PERFORMANCE
C) -BASSANI
D) -MAGNAFLOW
E) -FLOWMASTER
F) -DYNOMAX
G) -BBK



Jani
95' GTS
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Taisi olla liikaa kysymyksia, kun kukaan ei vastaa. :cry: Yritän vain saada hyvän paketin itselleni.

Jani :(
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Jepjep! Ei voi otta kantaa kun oma on -65.n ja siinä on selfmeidit :wink: Hinta kannattaa aina ottaa huomioon :shock: ...ehkä :?:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Tietääkö kukaan tarkalleen, että millaiset putkistot ja peltipakosarjat saa laittaa ja millaisia ei? Autostahan ei saa poistaa katteja. Saahan X-pipen laittaa? Rekisteriotteessahan lukee "Vähäpäästöinen" :cry: Kävin tänään kysymässä US-Partsista putkistoja ja lupasivat Edelbrockin putkistot (koko matka) molemmille puolille yhteishintaan 950e peltipakosarjoineen. Kannattaako?...Kokemuksia?

Jani
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja hannu »

djcombo kirjoitti:Tietääkö kukaan tarkalleen, että millaiset putkistot ja peltipakosarjat saa laittaa ja millaisia ei? Autostahan ei saa poistaa katteja. Saahan X-pipen laittaa? Rekisteriotteessahan lukee "Vähäpäästöinen" :cry: Kävin tänään kysymässä US-Partsista putkistoja ja lupasivat Edelbrockin putkistot (koko matka) molemmille puolille yhteishintaan 950e peltipakosarjoineen. Kannattaako?...Kokemuksia?

Jani
Kyllä sinä saat laittaa sinne ihan mitä vaan,mutta katsastuksessa sinulla on oltava päästöt täyttävä putki,eli etuputki kateilla näin minä olen tehnyt ja varmaan moni muukin. :oops:
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Siis se putki, joka tulee molemmille puolille kiinni esim. X-pipesta taaksepäin? Eikös uusien putkistojen joka osa hitsata kiitti. Eihän tuo vaihto voi mitenkään katsastuksen ajaksi onnistua. Muutenkin nyt alla alkuperäiset putkistot (rikki) ja uudet ovat kokoa 2.5 tuumaa. Mahtavatko olla edes yhtä paksut?

Jani
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Suurin osa aftermarket-putkista liittyy alkuperäiseen katti-h-putki yhdistelmään ja vastaavasti x-putki jossa on katit, korvaa alkuperäisen h:n katteineen. Fiksu hankkii HighFlow katein varustetun x- tai h-pipen ja sen perään sopivat torvet. SN-95 omat peltisarjat on jo aika hyvät, jotkut on tosin saaneet jopa 7 hepoa sarjojen vaihdolla. Eli muuten virittämättömässä, ei suurta väliä. Katit ja loppuputki sielä eniten ahdistaa. Ja pitkiä sarjoja on aivan turha vakioautoon ripustella. Kaasut vaan jäähtyy liikaa ennen HEGO-antureita ja koneen käynti kärsii.
Putki-infoa alla
http://www.mustang50magazine.com/howto/22144/
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Vee8!...Mikäs putkisto sulla on alla? Olisi kiinnostavaa nähdä. Onko kuvia?..Jos on niin voisitko vaikka lähettää privana mulle.

Jani
95' GTS
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Mulla on originaalit sarjat, homemade x-putki taatusti virtaavin katein (1 per putki), sen perässä vaimentimet, eli koko roska päättyy taka-akselin eteen. Pitää varsin eksoottisen mutta mukavan hiljaisen äänen, paitsi kierroksilla kuulostaa aika hupaisalta. Kuvia en oo ottanu, en vaivautunu tekeen mitään näyttely putkea... :oops:
Tehoista en tiedä, mutta soundi on mun korvaan sopiva.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Vastaa Viestiin