Uudet putkistot ja peltipakosarjat

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Uudet putkistot ja peltipakosarjat

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Kävi tänään tosi ikävästi kotipihan parkkiksilla 95' GTS:lle!...Toiselta puolelta pakoputki meni poikki lopullisesti takaäänenvaimentimesta taaksepäin (hitsaus-sauman kohdalta). :cry: Raapaisi auton alla olevaa lumikasaa! :x Putki oli jo valmiiksi vähän poikki siitä hitsaus-sauman kohdalta. :(

Nyt siis olen vaihtamassa molemmille puolille kokonaan uudet pakoputket, koko matkalta, alkuperäisten tilalle ja pitäis tietää pari asiaa eli:

1.Mikä on paras putkisto, kun haluaa tehoa lisää?
2.Paras merkki?
3.H-Pipe, X-pipe vai mikä?
4.Vaimentimet? (Flowmaster 2 1/2", 2-Chamber ON MIELESSÄ!)
5.Hintatietoja?

Lisäksi olisin vaihtamassa alkuperäiset pakosarjat peltipakosarjoiksi eli myös niistä tietoa eli:

6.Parhaat peltipakosarjat, kun tehoa haluaa lisää?
7.Paras merkki?
8.Hintatietoja?

Jani :cry:

_____________________
Kaikki aina vaan hajoo!!!
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Uudet putkistot ja peltipakosarjat

Viesti Kirjoittaja hannu »

djcombo kirjoitti:Kävi tänään tosi ikävästi kotipihan parkkiksilla 95' GTS:lle!...Toiselta puolelta pakoputki meni poikki lopullisesti takaäänenvaimentimesta taaksepäin (hitsaus-sauman kohdalta). :cry: Raapaisi auton alla olevaa lumikasaa! :x Putki oli jo valmiiksi vähän poikki siitä hitsaus-sauman kohdalta. :(

Nyt siis olen vaihtamassa molemmille puolille kokonaan uudet pakoputket, koko matkalta, alkuperäisten tilalle ja pitäis tietää pari asiaa eli:

1.Mikä on paras putkisto, kun haluaa tehoa lisää?
2.Paras merkki?
3.H-Pipe, X-pipe vai mikä?
4.Vaimentimet? (Flowmaster 2 1/2", 2-Chamber ON MIELESSÄ!)
5.Hintatietoja?

Lisäksi olisin vaihtamassa alkuperäiset pakosarjat peltipakosarjoiksi eli myös niistä tietoa eli:

6.Parhaat peltipakosarjat, kun tehoa haluaa lisää?
7.Paras merkki?
8.Hintatietoja?

Jani :cry:

_____________________
Kaikki aina vaan hajoo!!!
KATSO YV eli PM
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Arto65FB kirjoitti:Noista 2-kammioista sen verran, että taitavat pitää melko kovaa metakkaa. Jos sieltä 5500rpm kohdalta jää muutama polle 3-kammiovaimentajaan, niin voitpahan paremmin kuunnella normaaliajossa poppikonetta.
Kyllähän AUTON tarvii ääntä pitää, ja eikun popit isommalle :wink: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Niinpä niin minun mielestäni jos pellin alla on 8 pyttyinen pata niin kyllä sen pitää myös kuulostaa siltä, noissa uudemmissa peleissä äänet on kuin jossakin viilatussa japskissa. Kun on kuristettu pöntöillä äänet olemattomiin itse meinasin hommata rosteri pöntöt, antaa soida vaan kyllä tänne ääntä sopii, eeikös se ole jotain 100db:tä siellä rupee olemaan saundi kohdallaan. Käännetään popi kovemmalle kyllä ämyreistä ääntä lähtee enemmän viellä kuin putkista, ja jos pakoääni käy korviin latanpa tulpat korviin on se niin helppoa :wink:
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Katsastuksessa vaan eivät laita tulppia korviin, olikohan raja 82 db uudemmille autoille.
Sen puoleen X-putki on hyvä vaihtoehto, äänet hiljenee ja samalla voi olla vapaammin hengittävät vaimentimet. Äänen tyyli kyllä muuttuu aikalailla perinteisestä kasitörinästä. Mutta paremmin se rytinä sopii -69 SportsRoofiin, kuin uuskorisiin. Totta on , että tehtaalta ne kuulostaa lähinnä V6 Mondeoilta, mutta se on aika äkkiä korjattu. X ja avarat torvet ja äänentoisto on kohdillaan.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Janne
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:14

Viesti Kirjoittaja Janne »

[quote="Vee8"]Mutta paremmin se rytinä sopii -69 SportsRoofiin, kuin uuskorisiin.quote]

Njoo, kyllä se hiukan putputtaa ja mölisee. Pitää nyt funtsia sitä äksää... Liekö tuo ikä alkaa painaa, kun korvatulppien kanssa ajaminen alkaa tuntua hoopolta. Meinaan GFR:llä tuli aika paljon sitä lajia.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Vee8 kirjoitti:Katsastuksessa vaan eivät laita tulppia korviin, olikohan raja 82 db uudemmille autoille.
Sen puoleen X-putki on hyvä vaihtoehto, äänet hiljenee ja samalla voi olla vapaammin hengittävät vaimentimet. Äänen tyyli kyllä muuttuu aikalailla perinteisestä kasitörinästä. Mutta paremmin se rytinä sopii -69 SportsRoofiin, kuin uuskorisiin. Totta on , että tehtaalta ne kuulostaa lähinnä V6 Mondeoilta, mutta se on aika äkkiä korjattu. X ja avarat torvet ja äänentoisto on kohdillaan.
Nii joo, kun teil on noi uudet :shock: pelit. Kylä näis vanhois (-65) pitää olla saundit kohillaan :wink: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Sivuputket, sivuputket ... :twisted:
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

kariboy kirjoitti:Sivuputket, sivuputket ... :twisted:
Heh, joo sivuputkissa olisi kyllä tyyliä ja nykysäännöin taitaa saada sivuille päättyvät putket leimattuakin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

kariboy kirjoitti:Sivuputket, sivuputket ... :twisted:
Joo BOY-86 on katsastettu sivuputkille, joskus 76-77 laitoin tuohon kyseiseen peliin trustin sivu putket. Samat joille oli aiemmin katastettu oli vain joku turbo pelle virittänyt 2 turboa pellin alle, vuotavilla omatekoisilla sarjoilla ja putkistoilla, ja kahdella 50 vaaka weberillä ja torkkerin imarilla. Oli aika veikeät saundit putket oli turboilta taakse asti 3 tuumaiset, välissä suorat pöntöt tietenkin poistin solmut. Ja muutin normaali kaasari peliksi silti oli mylly aika kiukkuinen, karilla on varmaankin heppa kortti tallessa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Justiin kuuntelen Ylen-arkista wanhoja nauhoja Eläintarhan Ajoista. 8) Mahtavat pörinät. Jos jollakin on äänitiedostona V-8 äänet X-putkella ja ilman, niin ois kiva kuunnella eroa soundeissa.
cougar67
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:38

Viesti Kirjoittaja cougar67 »

Tuola on pakoääniä, jota voi kuunnella.
http://exhaustsoundclips.com/phpbb2/dlo ... y&cat_id=2
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Niin siis kannattaako mun ostaa X-pipe vai H-pipe? Eikös ne putket tule X-pipessa keskeltä auton perää? Näihin vielä vastauksia:

1.Millainen putkisto?
2.Mikä merkki?...Esim. Mac performance tai Ford Racing
3.Vaimentimet? (Flowmaster 2 1/2", 2-Chamber ON MIELESSÄ!)
4.Hintatietoja?

5.Millaiset peltipakosarjat?
6.Shortyt Headers vai full-length headers?
7.Mikä merkki?...Esim. Mac Performance
8.Hintatietoja?


Jani
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Mites olis Magnaflown XL-vaimentimet? Ainakin mut vakuuttaa merkkinä jotenki parhaiten.

Eikös se X-putki ole heti pakosarjojen jälkeen, eihän se ulostuloon vaikuta? Vai oonko mä taas ymmärtäny ihan värin?
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Tää kuulosti parhaalta mun korvaan.

http://exhaustsoundclips.com/phpbb2/dlo ... ile_id=217
Vastaa Viestiin