Vetolevyn hammasluku.
Vetolevyn hammasluku.
Laskeskelin tuos hampaita ja päädyin 160:een tarkistin nii monesti ettei pitäs olla laskuvirhettä... 10.5" on turbiinin jako ja koodi oli c4ae-6375-b-assy. Pitäs tilata uuslevy mut ei tuo hammasluku nyt oikeen natsaa... Montakohan tuossa nyt sit kuuluis olla? Askissa oli koodi c8zp-d027-7a. Kone on 289 -67:sta tai no ainaki oletettavasti, en tiiä onko vaihtunu matkalla. Josko joku osais kertoo mimmosen levyn tilais...
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Vetolevyn hammasluku.
Mulla oli sama "vika". Yritin saada 157 ja lukemaksi tuli väkisin 160. Ainakin mulla koppa oli tuon pienemmän 157 mukainen. Viisaammat voi jatkaa.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
Re: Vetolevyn hammasluku.
Ahaa... Joko meitä on kaks jotka ei osaa noin pitkälle laskee tai sit niitä hampaita on se 160.
mistähän tuon nyt tietäs et onks se koppa mullakii sen pienemmän mukaan?
Re: Vetolevyn hammasluku.
Kyllä niitä oli muillakin hammasluvuilla kuin iso 164 ja pieni 157. Ei sillä isompaa vaikutusta ole kuin millä nopeudella moottorilla pyöritetään.
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Vetolevyn hammasluku.
Eikös tuolla ole juurikin se vaikutus, että 164 hampaiselle tarkoitettuun isoon koppaan kun laittaa 157 vetolevyn, startti ei yllä kehälle ja lyö tyhjää?Arto65FB kirjoitti:Kyllä niitä oli muillakin hammasluvuilla kuin iso 164 ja pieni 157. Ei sillä isompaa vaikutusta ole kuin millä nopeudella moottorilla pyöritetään.
Mä väitän, että 160 hampainen on pieni koppanen, ja 157 vetolevy pitäis sopia. 99% varma...
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
Re: Vetolevyn hammasluku.
289 ring gears were the same for both manual and automatics. The ring was an interference fit for the manual flywheel and was spot welded to the auto flexplate. They were originally 160 teeth but Ford later changed them, and their service replacements to 157 teeth with the same OD and ID. Either one should work. HiPo's also originally had a 160 tooth gear. Burst speed of the HiPo flywheel was 9400 RPM (min). The standard and HiPo flywheels have the same casting numbers but were tested (Brinell 179-235) and balanced differently so have different part numbers. The standard 1965-1967 289 flywheel engineering part number C4OE-6375-A, service part number C3AZ-6375-J is unbalanced to 26.2 oz.in. The Hipo flywheel engineering part number C3OZ-6375-C service part number C3OZ-6375-E is unbalanced to 30.4 oz.in. & is used with the 289 hipo damper & crankshaft counter weight.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Vetolevyn hammasluku.
Kiitän kaikkia tasapuolisesti vastauksista... Tilaan nyt sit 157 hampaisen ja toivon et se sinne käy...
- NooB
- Mega-addikti
- Viestit: 552
- Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
- Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Vetolevyn hammasluku.
Täältäkin voi löytyä apuja http://mustangtek.com/flywheel/Flywheel.html